دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا اظهار داشت: قرار است فاز سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" به صورت مستقل در برخی از کشورهای همسایه هم انجام شود.

به گزارش آوای خزر، دکتر محمدرضا صالحی بیان داشت: برنامه ریزی های لازم در حال انجام است که فاز سوم تست انسانی واکسن علاوه بر ایران در برخی از کشورهای همسایه به صورت مستقل انجام شود.

وی افزود: این کار در مورد برخی از واکسن های کرونا انجام شده یا در حال انجام است که به طور مثال می توان به واکسن پاستور اشاره کرد.

وی ادامه داد: واکسن کرونای پاستور که کار مشترک ایران و کوبا است، علاوه بر انجام فاز سوم تست انسانی آن در کوبا، قرار است فاز سوم آن به صورت مستقل در ایران هم انجام شود.

تزریق واکسن کوو ایران برکت به داوطلبان فاز سوم تست انسانی

صالحی با اشاره به اینکه مجوز ورود به فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت صادر شده است، گفت: تزریق واکسن به داوطلبان این مرحله به احتمال فراوان از امروز آغاز می شود. این مرحله در ۶ شهر با جمعیت ۲۰ هزار نفر در رده سنی ۱۸ تا ۷۰ سال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام داوطلبان از روز اول اردیبهشت ماه آغاز شده است، افزود: ثبت نام داوطلبان از دو مسیر سامانه ۴۰۳۰ و اپلیکیشن ای گپ در حال انجام است.

صالحی ادامه داد: روند ثبت نام از داوطلبان این طرح مطالعاتی به طور مطلوب در حال انجام است و بعد از انجام غربالگری، داوطلبان انتخاب و وارد این طرح مطالعاتی می شوند. در این مرحله، برخی از مبتلایان به بیماری های زمینه ای وارد این طرح مطالعاتی خواهند شد.

واکسن ایران برکت بی ضرر است

وی افزود: نتایج ابتدایی مرحله دوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت تاکید مجددی بود که نشان داد واکسن کوویران بی ضرر است.

صالحی ادامه داد: در مورد نتایج نهایی ایمنی زایی واکسن در این مرحله نیاز به فرصت بیشتری است و اواخر خرداد ماه می توان آن را به دقت اعلام کرد.

مجری مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا، به وضعیت عمومی داوطلبان مرحله دوم اشاره کرد و گفت: داوطلبان این مرحله تاکنون عارضه جدی و شدیدی نداشته اند./ایرنا

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار