دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
برای دهه‌ها ارتباط بین اصطلاح اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی مورد بررسی قرار گرفته است و یک متاآنالیز اخیر با  شواهدی محکم نشان داده است که سطح بالای اضطراب ریاضی با سطوح پایینتری از عملکرد مرتبط است.

به گزارش آوای خزر، از آنجا که این تأثیرات با گذشت زمان افزایش می‌یابند، مداخلات اولیه برای کمک به دانش آموزان در غلبه بر اضطراب ریاضی باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، حقیقت این است که درک خوب ریاضیات دروازه‌ای برای بسیاری از مسیر‌های شغلی پردرآمد است، بنابراین دلیل خوبی وجود دارد که بخواهید عواملی را که مانع توانایی یادگیری ریاضیات است، درک کنید.


اضطراب ریاضی، به عنوان نگرانی در مورد انجام محاسبات ریاضی، یادگیری در مورد ریاضیات و ارزیابی از توانایی ریاضیات تعریف می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالاتر اضطراب ریاضی منجر به عملکرد ریاضی سطح پایین‌تر می‌شود.

اضطراب ریاضی 

مقاله‌ای که اخیرا در بولتن روانشناختی ایالات متحده منتشر شده است، نوعی فراتحلیل مطالعاتی مربوط به اضطراب ریاضیات از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۸ است. به طور کلی، محققان ۲۲۳ مطالعه را بررسی کردند و با نگاهی به تمام مطالعات، محققان یک رابطه منفی کوچک، اما قابل اعتماد (۲۹ / ۰-) بین اندازه اضطراب ریاضی و اندازه عملکرد ریاضی پیدا کردند. همبستگی منفی به این معنی است که هرچه اضطراب ریاضی بالاتر می‌رود، عملکرد پایین می‌آید.

با دقت بیشتر به داده‌ها، محققان دریافتند که رابطه بین اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی در مردان و زنان و در گروه‌های نژادی و قومی تقریباً یکسان است. در مطالعات انجام شده در سراسر جهان نیز ارقام مشابه بود. اضطراب ریاضیات در محدوده سنی از دبستان و تا سال‌های پس از دانشگاه ادامه یافته است.

 

مطالعات جنبه‌های مختلف ریاضیات و معیار‌های مختلف عملکرد ریاضیات را بررسی کرده اند. رابطه بین اضطراب ریاضی و عملکرد ریاضی برای همه شاخه‌های ریاضی تقریباً یکسان بود (مانند محاسبه، مسائل کلمه، جبر، هندسه و آمار).

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار