دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
یک روانشناس خانواده با تاکید بر اینکه مراجعه به روانشناس صرفا برای تشخیص و درمان اختلالات روانی نیست، گفت: معمولا افرادی که به روانشناس مراجعه می‌کنند بر سر یک دوراهی برای تصمیمات مهم در زندگی خود قرار گرفته‌اند و نیاز به مشاوره دارند.

به گزارش آوای خزر، امین مختاری با تاکید بر اینکه توجه به مسائل روانشناختی در دنیای امروز اهمیت فراوانی دارد، اظهار کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی افراد جامعه و تغییر شرایط نسبت به گذشته اهمیت این موضوع بیش‌تر از گذشته در زندگی افراد آشکارتر شده است.

این روانشناس خانواده افزود: ارتباطات و روابط اجتماعی در جامعه امروز بر پایه فضای مجازی شکل گرفته است، زمانی‌که ابزارها برای ارتباط اجتماعی تغییر کرده، بنابراین سبک زندگی نیز نسبت به گذشته دچار تغییرشده است و باتوجه به این تغییرات در زندگی و روابط انسان‌ها مسائل روانشناختی اهمیت بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به علل نبود تمایل در مردم برای مراجعه به روانشناس برای درمان ناراحتی‌های روحی، روانی، شرایط نابه‌سامان ذهنی و مشکلات شخصیتی نسبت به مشکلات جسمی، توضیح داد: زمانی که مردم دچار انواع مشکلات جسمی در اعضای بدن خود می‌شوند، به پزشک مراجعه می‌کنند، زیرا دردهای جسمی در انسان نمود عینی دارد، بنابراین افراد زمانی که در اعضای بدن خود احساس درد و ناراحتی دارند سریعا به پزشک مراجعه می‌کنند تا از این درد رهایی پیدا کنند.

مختاری افزود: یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به پزشک برای درمان دردهای جسمی این است که این دردها خود فرد را درگیر می‌کند و آسیب چندانی به اطرافیان وارد نمی‌کند، بنابراین روند درمانی خود را پیگیری می‌کند، اما در بحث مشکلات روانی و شخصیتی خود فرد کمتر از اطرافیان و اعضای خانواده درگیر می‌شود، بنابراین فرد احساس نیاز کمتری برای پیگیری امورات درمانی خود و مراجعه به روانشناس دارد.

این روانشناس خانواده بیان کرد: وقتی فرد دچار مشکلات روانی و شخصیتی می‌شود، بیش از آن که خود دچار آسیب شود، عمده تاثیرات این مشکلات بر روی زندگی اعضای خانواده و اطرافیان در جامعه است، باید بدانیم مسائل روانی و جسمی در گرو هم هستند، یعنی مسائل روانی، جسم و مسائل جسمی، روح انسان را درگیر می‌کند، به همین علت اگر می‌خواهیم جسم سالم یا روان سالم داشته باشیم باید به سلامت هر کدام از آن‌ها به‌صورت جداگانه اهمیت بدهیم.

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته احساس نیاز به مراجعه به روانشناس در جامعه افزایش پیدا کرده است، گفت: امروزه مردم تمایل بیش‌تری برای مراجعه به روانشناس دارند، اما هم‌چنان به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، باید اهمیتی که مردم به نقش روانشناس در زندگی خود می‌دهند به چند برابر افزایش پیدا کند.

مختاری با تاکید بر اینکه مراجعه به روانشناس صرفا برای تشخیص و درمان اختلالات روانی نیست، گفت: امروز افراد برای دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات خود در حوزه تصمیمات مهم زندگی مانند شغل، ازدواج، تحصیل و ... به روانشناس مراجعه می‌کنند، برخی افراد می‌گویند من مشکل روانی ندارم، بنابراین تمایلی به کمک گرفتن از روانشناس نیز ندارند.

این روانشناس خانواده اضافه کرد: معمولا افرادی که به روانشناس مراجعه می‌کنند بر سر یک دوراهی برای تصمیمات مهم در زندگی خود قرار گرفته‌اند، به‌طور مثال خانمی به روانشناس مراجعه می‌کند و می‌گوید من دارای چنین ویژگی‌های شخصیتی هستم و خواستگار من نیز دارای این ویژگی‌ها است، آیا من و چنین فردی برای تشکیل زندگی مشترک مناسب هستیم؟ سپس در جلسات مشاوره این موضوعات بررسی و راهنمایی لازم به فرد داده می‌شود، اما در نهایت تصمیم‌گیرنده اصلی فرد است.

وی بیان کرد: در مراجعات افراد به روانشناسان مسائلی مانند ترس‌ها، مسائل کودکی، نوجوانی، عقده‌ها، اختلالات شخصیتی و... در پاسخ به سوالات فردی که بر سر دوراهی قرار گرفته بررسی می‌شود، روانشناسان برای پاسخ به این سوالات تجربه و دانش دارند، زمانی که افراد قصد خرید خودرو، خانه و یا تعمیر آن را دارند از افراد متخصص در آن حوزه کمک می‌گیرند، برای درمان اختلالات شخصیتی و روانی نیز باید از فرد متخصص در آن حوزه کمک گرفت و مشورت خواست.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها