دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: باید فاصله جوانان با عرصه‌های فرهنگی‌هنری و پژوهشی ارزشمند را کاهش دهیم.
به گزارش آوای خزر از ساری، محمود شالویی ظهر امروز دوشنبه 13 اسفند در هفدهمین جلسه شورای پژوهشی این اداره کل، در حضور پژوهشگران برجسته مازندران گفت: دغدغه های مقام معظم رهبری و همچنین بیانیه ایشان در خصوص مسایل فرهنگی مربوط به جوانان را اولویت پژوهشی سال 1398 این شورا اعلام کرد.

رییس شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین با تاکید بر کاستن فاصله های موجود بین جوانان و عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و پژوهشی، افزود: الحمدلله در سال جاری با انجام فعالیت های پژوهشی جدی در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و علمی بازخوردهای مطلوبی در سطح جامعه ایجاد شد که حاصل آن کسب رتبه نخست پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پانزدهمین جشنواره بین المللی پژوهش فرهنگی کشور شد.

حسین نورانی دبیر این شورا و مدیر واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز طی سخنانی گفت: کسب رتبه نخست این اداره کل در جشنواره مذکور باعث خرسندی اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه پژوهشگران مازندرانی شد و این امر مهم مرهون زحمات اندیشمندان مازندرانی بوده که با همراهی واحد پژوهش در سال 97، منشاء ارائه فعالیت های پژوهشی مختلفی در استان و کشور شدند.

دبیر شورای پژوهش این اداره کل با اشاره به اجرای 9 برنامه فاخر فرهنگی از قبیل همایش های فصل فرهنگ، تجلیل از فصلنامه نویسان و ماهنامه نویسان فرهنگی، نشست تخصصی بررسی و نقد آراء و اندیشه های متفکران ایرانی، تصویب انجمن مفاخر مازندران و ... افزود: واحد پژوهش در نظر دارد با رویکردهای تخصصی تر در سال آتی به ادامه مسیر بپردازد و با ارائه برنامه هایی همچون طرح شناختنامه عالمان و عارفان مازندران در قالب دانشنامه مازندران، تکمیل اینترنتی پایگاه تحقیقاتی فرهنگ و هنر مازندران و ... بتواند در عرصه تحقیقات و پژوهش همچون گذشته طلایه دار این مسیر باشد.

در این نشست که اعضای پژوهش این اداره کل همچون علی ماهفروزی، رضا اسدپور، مهدی خادمی، روح ا... افراه و حسین نورانی کوتنایی حضور داشتند، هر یک از آنان ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون فعالیت های سال جاری، در خصوص اولویت های تحقیقاتی سال آتی نیز به تبیین مسایل پرداختند.

شایان ذکر است طرح حمایت از معرفی عالمان و عارفان مازندرانی در قالب جلد چهارم دانشنامه مازندران، تعیین ناظران علمی و کیفی از میان اعضای شورا و همچنین هدفمند کردن اولویت های پژوهشی سال آتی از جمله مصوبات این نشست بود که به تایید اعضا رسید، همچنین احکام عضویت اعضای شورای پژوهش به آنها تحویل شد.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها