دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۳
انار به علت داشتن ترکیبات دارویی و مواد مغذی به میوه‌ای ایده‌آل برای تامین ویتامین A و E، پتاسیم، آهن، فیبر، فولیک اسید تبدیل شده است. برای اطمینان از مصرف مواد مغذی مناسب از طرف فرزندتان بهتر است مقدار مناسبی از انار را در رژیم غذایی وی بگنجانید.
خواص انار برای کودکان
به‌گزارش آوای خزر، انار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به خصوص ویتامین سی می‌باشد. این ویتامین جزء آنتی اکسیدان‌های قوی بوده که در کمک به دفع رادیکال‌های آزاد از بدن مفید است. این میوه دارای مقدار بالایی فیبر، پتاسیم، آهن و فولات یا ویتامین محلول در آب B9 است. هر ۱۰۰ گرم از دانه های انار شامل ۱۰.۲ میلیگرم ویتامین سی بوده که تامین کننده ی ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. ویتامین سی همچنین به التیام زخم‌ها، سلامت لثه و تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. این ویتامین همچنین سبب افزایش جذب آهن می شود.

از چه زمانی میتوان به کودک انار داد؟

بعد از شش ماهه شدن کودک می توانید به او انار بدهید، ولی توجه کنید که در این سن باید به جای دانه های انار به او آب انار بدهید، چون کودک هنوز دندان ندارد و قادر به جویدن نیست، ممکن است باعث خفگی او بشود.

خواص انار برای کودکان

- انار التهابات را درمان می کند

مطالعات پزشکی نشان می دهد که آب انار عفونت های باکتریایی را از بین می برد ، مواد تحریک کننده از بدن را از بین می برد و التهاب را به حداقل می رساند.

- درمان مشکلات گوارش با مصرف انار

کودکان اغلب از مشکلات گوارشی مانند اسهال و اسهال خونی رنج می برند که عامل اسهال و اسهال خونی عفونت ویروسی و یا باکتریایی می باشد. انار یکی از میوه هایی است که در درمان این نوع بیماری ها بسیار موثر است.

مصرف انار برای درمان مشکلات دندانی کودکان مفید است.

- از بین بردن کرم های روده با مصرف انار

کودکان اغلب از عفونت ناشی از کرم روده رنج می برند. کرمهای روده انگلهایی هستند که از طریق مواد مغذی در روده کوچک یا بزرگ رشد می کنند. نوشیدن آب انار به از بین بردن کرم روده کمک می کند و عفونت را درمان می کند.

- مصرف انار برای مقابله با سرماخوردگی و کاهش تب

آنتی اکسیدان موجود در انار با سرماخوردگی مقابله می کند و آنفلوانزا یا تب ناشی از آن را تنظیم می کند.

- کاهش مشکلات دهان و دندان با مصرف انار

مشکلات دندانپزشکی در کودکان در حال افزایش است. مصرف انار برای درمان مشکلات دندانی مفید است. انار مشکلات دندان درآوردن در کودکان را کاهش می دهد و همچنین دندان های آنها را از بسیاری از بیماری های دهان ، مانند التهاب لثه محافظت می کند. این میوه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که به حداقل رساندن عوارض جانبی پلاک های دندانی کمک می کند و از خطر بیماری های دهان جلوگیری می کند.

- انار از کبد محافظت می کند

مصرف انار باعث بهبود عملکرد کبد کودک می شود. استرس‌های اکسیداتیو می تواند در دوران کودکی افزایش یابد. انار دارای آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با استرس های اکسیداتیو کمک می کنند و از کبد محافظت می کند.

چگونه می توانید انار را برای کودک خود تهیه کنید؟

از آنجا که قسمت قابل توجهی از میوه حاوی دانه است، ممکن است خوردن انار به راحتی برای کودک دشوار یا دردسر ساز شود. بنابراین می توانید هر روز آب انار تازه به کودکان خود ارائه دهید زیرا نوشیدن آن به جای خوردن یک میوه نیمه دانه کاملاً آسان است. اگر در بچه های خود واکنش آلرژیک مانند تورم صورت یا زبان مشاهده کردید ، فوراً از دادن انار به بچه ها جلوگیری کنید./بیتوته

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار