دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
پربیننده ترین برنامه ها وسریال ها در زمستان ۱۳۹۹ اعلام شد که شامل «عصر جدید» شبکه سه، «دورهمی» و «کودک شو» شبکه نسیم می شود.
به گزارش آوای خزر، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان 1399، شبکه‌های سه سیما (52 درصد)، آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی (46 درصد) و یک سیما (44.5 درصد) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آی‌فیلم معاونت برون مرزی با 10.1 درصد، شبکه آموزش سیما با 6.2 درصد و شبکه تماشا سیما با 5.2 درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به زمستان 1398 داشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی 77.2 درصد مردم در فصل زمستان بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی و 54.1 درصد هم از این برنامه‌ها راضی بوده‌اند و به‌طور میانگین سه ساعت و 21 دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل زمستان 99 نسبت به زمستان 98 حدود 2.6 درصد افت داشته است و حدود 22.9 درصد از بینندگان در زمستان 99 بیش از پنج ساعت در روز و 23.8 درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که در میان شبکه‌های عمومی سیما، میزان بیننده شبکه‌های سه (52 درصد بیننده) و یک (44.5 درصد بیننده) از دیگر شبکه‌ها بیشتر بوده است. در میان شبکه‌های تخصصی و اختصاصی هم شبکه «آی‌فیلم» معاونت برون‌مرزی با 46 درصد مخاطب و شبکه «خبر» معاونت سیاسی با 43.4 درصد مخاطب از دیگر شبکه‌های هم‌جنس خود بیشتر مخاطب داشته‌اند.

وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان 99 را با نظرسنجی زمستان 98 مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه‌های آی‌فیلم، آموزش و تماشا بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار زمستان سال گذشته از آن خود کرده‌اند.

نتیجه مقایسه نظرسنجی زمستان 1399 با زمستان 1398 نشان می‌دهد شبکه‌های خبر، نسیم، یک و سه بیشترین افت مخاطب را داشته‌اند.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد 24.7 درصد بینندگان تلویزیون گفته‌اند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ 20.1 درصد هم «شبکه آی‌فیلم» و 8.9 درصد هم «شبکه خبر» را انتخاب می‌کنند.

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامه‌ها، برنامه‌های نمایشی (فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها) بیشتر از دیگر برنامه‌ها بیننده (62.1 درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با 52.8 درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.

«خانه امن» از شبکه یک، «دادستان» از شبکه سه و «پایتخت 5» از شبکه آی‌فیلم در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین سریال‌های فصل زمستان 1399 قرار گرفتند.

خانه امن با 44.6 درصد در شبکه یک، دادستان با 38.5 درصد در شبکه سه، فصل پنجم پایتخت با 32.6 درصد در آی فیلم، با خانمان با 30 درصد در شبکه سه، بیگانه‌ای با من است 27.4 در شبکه دو، فصل چهارم پایتخت با 26.7 درصد در آی فیلم، روزهای ابدی با 23.4 درصد در شبکه یک، شرم با 22.1 درصد در شبکه سه سریال‌های زمستان بودند.

در میان برنامه‌های شاخص شبکه‌ها هم «عصر جدید 2» از شبکه سه، «دورهمی» و «کودک شو» از شبکه نسیم در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص فصل زمستان 1399 قرار گرفتند که عصر جدید با 43.1 در شبکه سه و دورهمی با 39.3 در شبکه نسیم پربیننده ها را تشکیل می‌دادند.

بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای برنامه‌های سیما در این فصل، «سرگرمی و تفریح» (45.9 درصد) و سپس «کسب خبر و اطلاع» (42.4 درصد) بوده است

ازنظر 47.1 درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ازآن اینترنت با 24.9 درصد، شبکه‌های اجتماعی با 11.9 درصد، رادیو 6.8 درصد و روزنامه و مجلات با 2.2 درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

3 شبکه پرمخاطب‌ تلویزیون در پاییز سال 1399/ بیشترین بیننده را فیلم‌ها جذب تلویزیون کردند
اکبر عبدی به‌زودی با سریال "روزهای آبی" به تلویزیون می‌آید
همه سینمایی‌های تلویزیون در روز شهادت حضرت علی(ع)/ مستند سینمایی "حاج قاسم" به آنتن رسید

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها