دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
رپورتاژ آگهی/
از آن‌جایی که در ایران چای سیاه و سبز ایرانی بیش از دیگر چای‌ها طرفدار دارند، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین چای سیاه و سبز ایرانی را به شما معرفی کنیم.

چای ایرانی یا خارجی؟ / بهترین چای‌های ایرانی کدامند؟

چای در کنار قهوه از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان محسوب می‌شود که در انواع مختلفی در بازار موجود است. ۴ نمونه از پرطرفدارترین چای‌ها در جهان چای سیاه، چای سبز، چای اولانگ و چای سفید بوده که هر یک دارای خواص و عطر و طعم بی‌نظیری می‌باشند. این چهار چای همگی از یک گیاه و بوته چای به نام      Camellia Sinensis  به دست می‌آیند و تفاوت آن‌ها به فرآیند و روش تولید هر یک باز می‌گردد.

چای ایرانی بهتره یا خارجی؟

چای ایرانی بهتر است به سه دلیل:

1-در تولید چای ایرانی از هیچ سمی برای مقابله با آفات استفاده نمی‌شود
در بسیاری از کشورهای تولیدکننده چای مانند هند، کنیا و سریلانکا به دلیل آب و هوایی که دارند، احتمال آفت زدن به زمین‌های چای زیاد است و آن‌ها ناچارند که برای مقابله با آفات، از سموم شیمیایی استفاده کنند. اما در ایران، به علت آب و هوای مناطق شمالی مانند گیلان و مازندران که چای در آن کشت می‌شود، این احتمال کم‌تر است؛ به همین دلیل برای تولید چای ایرانی، هیچ سمی به کار نمی‌رود و در نتیجه چای ایرانی سالم‌تر است.
2-در چای ایرانی از افزودنی شیمیایی استفاده نمی‌شود
در اکثر چای‌های خارجی برای افزایش رنگ، طعم و عطر چای، از انواع افزودنی‌های شیمیایی استفاده می‌شود. مصرف چایی که در آن افزودنی شیمیایی به کار رفته، می‌تواند به سلامتی و به خصوص معده شما آسیب برساند. یکی از برتری‌های چای ایرانی نسبت به چای خارجی این است که در آن، از این افزودنی‌ها استفاده نمی‌شود و خود چای اگر به آن به قدر کافی به آن زمان بدهیم تا دم بکشد، هم رنگ خوبی دارد و هم عطر و طعم عالی.
3-با خرید چای ایرانی، از چایکاران و تولید داخلی حمایت کرده‌اید
در استان گیلان و مازندران حدود ۲۵ هزار هکتار باغ چای و در حدود ۱۵۰ کارخانه چای وجود دارد که برای تولید چای سیاه و سبز فعالیت می‌کنند. هم‌چنین حدود ۱۰۰ هزار خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم، بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از طریق تولید چای ایرانی فراهم می‌کنند. با خرید چای ایرانی علاوه بر اینکه طعم واقعی چای را تجربه کرده و از سلامت خود مراقبت کرده‌ایم، سبب انگیزه گرفتن چایکاران و کارخانجات برای افزایش تولید چای اصیل ایرانی نیز می‌شویم.

بهترین چای‌های ایرانی کدامند؟

از آن‌جایی که در ایران چای سیاه و سبز ایرانی بیش‌ از دیگر چای‌ها طرفدار دارند، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله بهترین چای سیاه و سبز ایرانی را به شما معرفی کنیم.

بهترین چای سیاه ایرانی

چای سیاه ایرانی در آخرین مرحله از مراحل تولید چای، به انواع مختلفی از چای مانند سرگل، ممتاز، قلم، شکسته، باروتی و خاک چای تفکیک می‌شود که ممکن است نام این چای‌ها را زیاد شنیده باشید.

چای ایرانی یا خارجی؟ / بهترین چای‌های ایرانی کدامند؟

چای سرگل بهاره درکام مرغوب‌ترین چای سیاه ایرانی است که از لطیف‌ترین قسمت بوته چای یعنی غنچه و برگ‌های بالای آن به دست می‌آید و دارای برگ‌های ریز و پیچ خورده‌ای است. چای سرگل دارای طعم تلخ و گس و عطر فوق العاده‌ای می‌باشد و هم‌چنین بسیار خوش‌رنگ است. این چای نسبت به سایر چای‌ها وزن بیشتری دارد و به دلیل اینکه در مقدار کمتری تولید می‌شود، گران‌تر نیز است.

البته سایر چای‌ها مانند ممتاز یا شکسته هم خوبی‌ها و طرفداران خاص خود را دارند و افراد می‌توانند بر اساس ذائقه و سلیقه خود، چای مناسب خود را انتخاب نمایند.

بهترین چای سبز ایرانی

یکی از انواع چای، چای سبز است که به دلیل خواص فراوانی که دارد، امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

جالب است بدانید که چای سیاه و چای سبز هر دو از یک گیاه و بوته چای به نام Camellia Sinensis به دست می‌آیند و تفاوت این چای‌ها، به میزان فرآوری آن‌ها باز می‌گردد و همین امر سبب تفاوت در خواص این دو چای می‌شود.

چای سبز درکام، یکی از بهترین چای سبزهای ایرانی است که فاقد هرگونه مواد افزودنی شیمیایی بوده و طعم و عطر خوب و دل نشینی دارد. شما می‌توانید برای خرید این چای خوشمزه و پرخاصیت به آدرس زیر مراجعه نمایید.

https://dorkam.com/product-category/چای-دمنوش/چای-ایرانی/

 

 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار