دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
استاندار قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش آموزی با عزم جدی همه دستگاهها و نگاه کارشناسی و غیرسیاسی قابل حل شدن است.

به گزارش آوای خزر؛ هدایت الله جمالی پور، استاندارقزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای سند تحول نیازمند بستر سازی و گفتمان سازی است و همه حوزه های دانشگاهی و استانداری وارد کار شوند به یک الگوی مناسب برسیم و این موضوع مدیریت شود.

او افزود: سند تحول همیشه باید در دستور کار قرار گیرد و نهادهای موثر را شناسایی کنید و یک کارگروه خاصی تشکیل شود و موضوع به صورت تخصصی و حرفه ای مورد توجه قرار گیرد.

جمالی پور گفت: اقتصاد و معیشت خانواده ها از علل بروز آسیب های اجتماعی است و مسیولان باید به اقتصاد خانواده اهمیت دهند.

او با بیان اینکه پایه و اساس زایش معضلات اجتماعی همین کانون های خطر است و می تواند به کل جامعه آسیب بزند، ادامه داد: اگر آسیب های اجتماعی درست درمان نشود به همه ما آسیب می زند و باید هزینه های سنگینی را متحمل شویم و غفلت از آن جبران ناپذیر است.

جمالی پور افزود: کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان یک عزم همگانی لازم دارد و باید مدیریت منطقی داشته باشیم و از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا به نتیجه برسیم.

استاندار گفت: باید مشارکت عمومی را بسیج کنیم و از همه ظرفیتها برای کاهش معضلات و تهدیدات بهره برداری کنیم.

او گفت: غفلت از آسیب های اجتماعی نگران کننده است و توجه به کاهش معضلات دانش آموزی و خانواده ها حتی از سرمایه گذاری مهمتر است.

جمالی پور افزود: به آمار و اطلاعات باور ندارم زیرا گاهی آمارها به واقعیت نزدیک نیست در حالی که باید نتایج کارهای ما در جامعه دیده شود و شاهد کاهش آسیب ها در لایه های مختلف جامعه باشیم.

استاندار قزوین یادآور شد: چون این آسیبها همه ابعاد جامعه را تهدید می کند همه دستگاههای ذیربط حتی امنیتی باید مشارکت داشته باشند تا در کاهش آسیب ها و تهدید دانش آموزی به نتایج بهتری برسیم لذا ابتدا سهم و نقش هر دستگاه مشخص شود از رسانه درست استفاده کنیم و نگذاریم اعتیاد، خودکشی، خشونت، فرار از خانه در مدارس ما بیشتر شود.

او گفت: شورای شهر و شهرداری در اجرای طرح نماد مشارکت کرده و با کنترل آسیب ها به سلامت جامعه کمک کنند.

جمالی پور افزود: آموزش خانواده ها و بستر سازی برای گفتمان سازی مهم است و رسانه ها در آگاه سازی جدی باشند تا مردم به وقایع اطراف خود حساس شوند.

استاندار گفت: در حوزه اجتماعی بشدت احساس خطر می کنم و اگر به موقع عمل نکنیم قادر به جبران خسارات آن نخواهیم بود اما سیاست زدگی و سیاسی کردن آسیب های اجتماعی بزرگترین تهدید است.

او  با اشاره به اینکه اعتماد سازی مهمترین عامل همراه کردن نیروهاست که در آن با چالش مواجهیم، بیان کرد: نباید از آسیب های اجتماعی بهره برداری سیاسی کنیم اما متاسفانه در این عرصه دچار سیاست زدگی غیرخردمندانه هستیم و گاهی برای رسیدن به مطامع سیاسی خود آسیب را به پرخاشگری تبدیل می کنیم.

جمالی پور افزود: در اجرای ماده ۱۶ و ۱۸ هر کسی که حاضر شود با رویکرد حمایت از بخش درمان و آموزش و پرورش تغییر کاربری به تجاری بدهد همه مکلفند کمک کنند تا سود این کار به نظام آموزشی برسد و ۳۰درصد نفع برای فرد و ۷۰درصد به آموزش و پرورش و بهداشت و درمان تعلق گیرد.

استاندار بر رعایت بهداشت در برگزاری آزمون تاکید کرد و گفت: مراقبت کنید به دقت پروتکلها رعایت شود زیرا یک خطای کوچک می تواند ما را دچار بحران کند و کوچکترین اشتباه می تواند در فضای مجازی مشکل ساز شود و آرامش خانواده ها را بر هم بزند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها