دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
رپورتاژ آگهی/
اگر به خرید خانه و آپارتمان مسکونی در رشت فکر می‌کنید. ویلا‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند. زندگی در رشت تجربهٔ بی‌نظیری است. شما می‌توانید سرمایٔ خود را با خرید خانه در این شهر حفظ کرده و افزایش دهید.

گشتی در گوشه و کنار رشت

در همین ابتدای مطلب این سوال اساسی را باید پرسید که «آیا در ایران کسی را پیدا می‌کنید که از رشت خوشش نیاید؟» پاسخ این سوال قطعا منفی خواهد بود. قدم زدن در خیابان‌های رشت، بازار میوه و تره بار دیدنی، چرت زدن در آفتاب میدان شهرداری و نوشیدن چای آلبالوی عصرانه در هوای مرطوب و مطبوع میدان شهرداری از جذاب‌ترین اتفاقاتی است که با زندگی یا سفر به این شهر پر از شور و عشق، تجربه می‌کنید. رشت هر ساعت و هر روز یک جادوی تازه برای شما دارد. هر قدمی که در رشت برمی‌دارید را باید با تمام وجودتان حس کنید  تا از لحظه لحظهٔ زندگی در این شهر زیبا لذت ببرید. در گذشته بافت قدیمی شهر و خانه‌های رشت بیشتر به صورت ویلایی و خانه‌های حیاط دار بود. اما حالا بیشتر جوان‌ها با شناختن جاذبه‌های رشت، این شهر زیبا را بهتر شناخته‌اند. بافت بسیاری از مناطق در رشت به خانه و آپارتمان مسکونی نوساز و مدرن تبدیل شده که قیمت هر متر آن چندان تفاوتی با کلان‌شهر تهران ندارد و مناطق بالا شهر و پایین شهر را در رشت به وجود آورده است. حتی گسترش حضور جوانان باعث تاسیس کافه‌های بسیار مدرن و لاکچری، کافه کتاب‌ها و گالری‌ها در این شهر شده است. البته نباید آداب و فرهنگ اجتماعی و برخورد خوب مردمان این شهر در مواجهه با جوانان را نادیده گرفت. مردمانی که از دیدن افراد غیربومی خسته نمی‌شوند. کافیست در میدان شهرداری و یا کافه‌ای در نزدیک میدان تره‌بار بنشینید. یا با یکی از قدیمی‌های رشت که در این مکان‌ها به استراحت نشسته‌اند، هم‌کلام شوید. با این هم صحبتی متوجه خواهید شد که در این شهر زیبا هرگز به عنوان یک غریبه شناخته نخواهید شد.

خرید ویلا در رشت

اگر با وجود سرمایه‌ٔ قابل توجه، نمی‌دانید چه کاری انجام دهید، ما یک پیشنهاد داریم. به خرید خانه و آپارتمان مسکونی در رشت فکر کنید. ویلا‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند. اگر می‌خواهید از قیمت خانه، آپارتمان و ویلا در این شهر جذاب آگاه شوید، به سایت‌های معامله املاک نظیر اینپین، شابش، کلید و دیوار مراجعه کنید. برای این کار کافیست سری به فایل‌های خرید ویلاهای رشت در دیوار شهر رشت
بزنید تا قیمت‌های دقیق و درست املاک این شهر را بدانید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت دیوار است، زیرا با مراجعه به این سایت چند وجهی هم می‌توانید از قیمت اجاره و خرید خانه و آپارتمان مسکونی در این شهر آگاهی پیدا کنید و هم قیمت محصولات مختلف در این شهر را بررسی کنید. به طور کلی این کار یک نگاه جامع و بسیار کامل از زندگی در رشت در اختیار شما قرار خواهد داد.

بهترین محله‌های رشت

در رشت ۴ محله به بهترین محله‌های رشت معروفند. قیمت خرید و اجاره خانه و آپارتمان مسکونی در این محله‌ها تفاوت بسیار زیادی با محله‌های دیگر رشت دارد. بر خلاف تهران منطقه غرب رشت جزو مناطق بالای این شهر محسوب می‌شود. ۴ منطقهٔ گلسار، معلم، منظریه و رشتیان از مناطق بسیار خوب رشت هستند؛ و متوسط قیمت خانه و آپارتمان مسکونی در این مناطق تفاوت چندانی با تهران ندارد.

بهترین کافه‌ها و رستوران‌های رشت

اگر عاشق غذا باشید، حتما به یاد رشت و رستوران‌ها و کافه‌های جذابش می‌افتید؟ رشت از همان ابتدا هم به کافه‌های بسیار دنج و آرام، رستوران‌های خیابانی و کباب‌های فراوان و ارزانش معروف بود. بیشتر برخورد‌ها و روابط بسیار مهم در این مکان‌ها شکل می‌گیرد. در سال‌های اخیر شکل کافه‌ها به کافه‌های مدرن و لاکچری تغییر کرده است. اما اگر فکر می‌کنید که دیگر جایی برای کافه‌ها و قهوه‌خانه‌های قدیمی در این شهر نیست، کاملا اشتباه کرده‌اید. اگر در کوچه و پس کوچه‌های این شهر دیدنی قدم بزنید هر چند صد متر یک کافه یا قهوه‌خانه قدیمی را پیدا می‌کنید. خلاصهٔ کلام باید بگوییم که در رشت هیچ‌وقت تشنه و خسته نمی‌مانید. زیرا با گذراندن هر چند صد متر می‌توانید به کافه‌ای بروید. با مبلغ بسیار کم چای اصیل ایرانی نوشیده و خستگی در کنید. کافه‌های مدرن بیشتر در خیابان‌های معروف رشت وجود دارند. از معروف‌ترین کافه‌ها می‌توان به کافه زیبا، مدرن، نهصد، مد، کافه موزه، کافه گالری و کافه دوک اشاره کرد. اما بر خلاف کافه‌ها، رستوران‌های باکیفیت در تمام مناطق رشت تقسیم شده‌اند. از معروف‌ترین این رستوران‌ها می‌توان به رستوران شور کولی، کبابی ساده و سنتی حاج حسین، شکم‌الملوک و رستوران چلوشیش که در حال حاضر محفل بسیاری از هنرمندان و بازیگران معروف است، اشاره کرد.

گشتی در گوشه و کنار رشت

مراکز دیدنی رشت

از اولین مناطق دیدنی در رشت، میدان میوه و تره‌بار و میدان شهرداری است که فاصلهٔ زیادی با هم ندارند. در واقع میدان میوه و تره‌بار این شهر به عنوان یکی از مراکز مهم و اصلی رشت محسوب می‌شود. منطقهٔ بعدی قدم زدن در خیابان علم‌الهدی و رسیدن به میدان شهرداری است. معماری این محدوده آدم را یه یاد خیابان‌های اروپایی می‌اندازد. این میدان در هر ساعتی از شبانه‌روز شلوغ است. اما توصیهٔ ما به شما این است که آفتاب ظهر پاییزی و نوشیدن چای آلبالو در این میدان را از دست ندهید. همچنین دیدن موزهٔ میراث روستایی گیلان، موزهٔ رشت، بازدید از خانه و آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی و قدم زدن در باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی را از دست ندهید.

سخن آخر

زندگی در رشت تجربهٔ بی‌نظیری است. شما می‌توانید سرمایٔ خود را با خرید خانه در این شهر حفظ کرده و افزایش دهید. از غذا‌های لذیذ این منطقه لذت ببرید. هر لحظهٔ زندگی در این شهر را غنیمت بشمارید؛ و اگر سرمایهٔ قابل توجهی دارید، خرید ویلا در این منطقه را از دست ندهید.  

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: