دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

معنای انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند که ما فرمانبر نظام هستیم
آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معنای انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند که ما فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستیم و برای کمک به آن فرمانروای فعلی ما که ولی فقیه است یک بازوی اجرایی خوبی می خواهیم انتخاب کنیم تصریح کرد: ان‌شاءالله یک انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم داشته باشیم چراکه یک رئیس جمهور تحولگرا و جهادی و مخلص و میدانی می خواهیم و امیدواریم مردم یک «مرد میدان» را انتخاب کنند.

آقاتهرانی درباره احتمال کنار نکشیدن جلیلی به نفع رئیسی: احساس خطر نمی کنم
آقاتهرانی عضو ارشد پایداری و نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا آقای جلیلی به نفع آقای رئیسی کنار می‌کشند و یا تا پایان انتخابات بنای رقابت با آقای رییسی را دارند، گفت: این به دیدگاه افراد برمیگردد، اتفاقا آقای جلیلی و آقای رئیسی آدمهایی هستند که با مردم زندگی می کنند. من خودم ارتباطم با آقای جلیلی فوق العاده راحت است با یک تلفن می گویم بیا فلان جا. وقتی که اینگونه است من هیچ احساس خطری برای آینده نمیکنم. این آقایان بیایند، بایستند و کارشان را کنند و بعد هر کدام دیدند که بهتر هستند در عرصه بمانند.

ورود پلیس به پرونده تصاویر مرد چینی با 50 دختر ایرانی
رئیس مرکز اطلاع رسانی ناجا درباره پرونده تصاویر مرد چینی با دختران ایرانی از تشکیل پرونده برای بررسی ادعای تبعه خارجی مبنی بر ارتباط نامتعارف با کاربران ایرانی خبر داد. سرهنگ‌ سیداحمد خسروی گفت: با توجه به انتشار وسیع این تصاویر در فضای سایبری بسیاری از هموطنان و اصحاب رسانه خواستار رسیدگی به این موضوع شدند؛ بر این اساس پرونده ‌ای تحت همین عنوان به صورت مشترک در دو پلیس تخصصی برای پیگیری و مشخص شدن صحت و سقم این موضوع تشکیل شده است. وی خاطرنشان کرد: به محض مشخص شدن ابعاد ماجرا مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

دمشق: بشار اسد با کسب ۹۵ درصد آرا رییس جمهور شد
رئیس مجلس سوریه در کنفرانس خبری در دمشق با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: بشار اسد رئیس جمهور این کشور با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۸۹۰ آرا یعنی معادل ۹۵.۱% به عنوان رئیس جمهور جدید برای یک دوره هفت ساله انتخاب شده است. او اعلام کرد که «محمود مرعی» و «عبدالله سلوم عبدالله» دو رقیب بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری هر کدام به ترتیب ۳.۳ و ۱.۵ درصد آرا را کسب کردند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ طی شبانه روز منتهی به نیمروز ۷ خرداد ۱۴۰۰ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۵۶۸ نفر رسید. ۱۳ شهر در وضعیت قرمز و ۲۱۴ شهر نارنجی اند. ۳.۶ میلیون دز واکسن تاکنون تزریق شده است.

علم‌الهدی در دفاع از شورای نگهبان: گل زدن وظیفه دروازه بان نیست
علم‌الهدی امام جمعه مشهد با بیان اینکه شورای نگهبان، شورای نگهبان قانون اساسی است نه شورای نگهبان مصلحت، گفت: اینکه به شورای نگهبان بگوییم مصلحت را در نظر بگیر مثل این است که در یک بازی فوتبال به دروازه بان بگوییم برو گل بزن؛ گل زدن کار خوبی است اما وظیفه دروازه‌بان چیز دیگری است و اگر بخواهد گل بزند دروازه را باید رها کند. در راس نظام ولی فقیه وجود دارد و هرچه مصلحت باشد دستور می‌دهد.

صدیقی: به انتخابات به چشم عبادت بنگریم
صدیقی امام جمعه موقت تهران بر ضروت صداقت نامزدها در انتخابات تأکید و ابراز کرد: انتخابات جای حزب و حزب بازی نیست، بلکه این موضوع را باید جزء حقوق نسل ها بدانیم و امانت الهی را به دست افراد صالح و شایسته بسپاریم؛ امروز باید به انتخابات به چشم یک عبادت بنگریم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار