دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
مسئولان برگزار کننده المپیک از انصراف قطعی ۱۰ هزار نفر از خدمه المپیک از ترس کرونا خبر دادند.

به گزارش آوای خزر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیکو هاشیموتو رئیس توکیو ۲۰۲۰ در صحبت با یکی از روزنامه های ورزشی ژاپن به تعویق انداختن بیشتر این بازی ها را رد کرد و گفت که لغو تنها در شرایط فاجعه باری اتفاق می افتد.

برگزارکنندگان امروز پنجشنبه جشن ۵۰ روز تا بازیهای المپیک را برگزار می کنند.تا نوعی شور و شوق عمومی در ژاپن ایجاد شود آن هم در شرایطی که نظرسنجی ها نشان می دهد بیشتر مردم ژاپن خواهان تاخیر یا لغو بازی ها هستند.

ژاپن در حال مبارزه با موج چهارم عفونت های ویروس کرونا است و توکیو و چندین بخش دیگر از این کشور تحت شرایط اضطراری قرار دارند.

چهارشنبه شب توشیرو موتو مدیرعامل توکیو ۲۰۲۰ به رسانه های محلی گفت که حدود ۱۰ هزار خدمه و پرسنل که برای اجرای روان این رویداد عظیم حیاتی هستند عمدتاً به دلیل نگرانی در مورد ویروس کرونا این کار را ترک کردند.

موتو گفت: کاهش داوطلبان تاثیری در اجرای بازیها نخواهد داشت زیرا این رویداد کاهش یافته است، بنابراین تعداد افراد کمتری لازم است.

انتظار می رود اواخر این ماه پس از پایان وضعیت اضطراری در توکیو در ۲۰ ژوئن تصمیم گیری در مورد اجازه تماشاگران داخلی صادر شود.

همچنین تعداد مقامات خارج از کشور ژاپن برای حضور در این بازی ها به نصف کاهش یافته و به حدود ۷۸۰۰۰ نفر رسیده است.

هاشیموتو در مصاحبه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، بار دیگر تکرار کرد که این بازی ها در حال انجام است و برای شرکت کنندگان و عموم مردم ژاپن ایمن خواهد بود و گفت که لغو آن در واقع غیر قابل تصور است.

وی به روزنامه نیکان اسپورت گفت: اگر کشورهای مختلف در سراسر جهان موقعیت های بسیار وخیمی را تجربه کنند و تیم های اعزامی از اکثر کشورها نتوانند بیایند در این صورت المپیک را لغو می‌کنیم. اما برعکس تا زمانی که چنین وضعیتی بوجود نیاید ، بازی ها لغو نخواهند شد.

کرونا در ژاپن باعث شده است تا ۱۳ هزار نفر از جمعیت این کشور جام خود را از دست بدهند و تاکنون کمتر از ۳ درصد مردم کشور میزبان المپیک واکسن کرونا زدند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار