دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
نماینده کمیته شهرداری‌ها در ستاد خدمات سفر مازندران اعلام کرد
نماینده کمیته شهرداری‌ها در ستاد خدمات سفر مازندران گفت: از 27 اسفندماه 97 تا پایان روز 13 فروردین 98 که شاخص عملکردی و مقایسه‌ای استان است؛ 135 هزار و 652 دستگاه خودرو وارد پارک‌های جنگلی شد که از این میزان 22 هزار و 156 دستگاه در روز 13 نوروز بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
افزایش 30 درصدی ورود خودرو به پارک‌های جنگلی مازندران در روز 13 نوروز

مهدی بالویی جامخانه امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: همانند سالهای گذشته کمیته امور شهرداری‌ها با به‌کارگیری امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متعهد به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت بود تا مسافران و شهروندان مازندرانی با خاطره‌ای خوش نوروز 98 را سپری کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این کمیته در کنار یازده کمیته دیگر ستاد خدمات سفر از 27 اسفندماه آغاز شد و همچنان خدمات‌رسانی ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه امسال با سیل و مشکلات ناشی از آن روبرو بودیم، لذا دستگاه‌های خدمات‌رسان همپای سایر دستگاههای مدیریت بحران در صحنه بودند.

بالویی جامخانه افزود: اینکه در کمتر از 72 ساعت قطعی گاز 15 هزار مشترک در قائمشهر را در آن سیل وحشتناک به وضعیت استاندارد برسد  کار سختی بود که مدیرعامل و تکنسین‌های فنی و تلاشگر واحد بهره برداری شرکت گاز توانستند با موفقیت به سرانجام برسانند . اگرچه اکنون نیز باتوجه به سیل زیراب و سوادکوه و حساسیت موضوع در محل حادثه حضور دارند.

نماینده کمیته امور شهرداری‌ها ستاد خدمات سفر مازندران گفت: پس از سیل رودخانه تلار سوادکوه نیز مشکلاتی در خطوط گاز پیش آمد و طی آن نیروهای عملیاتی و مهندسی در شهرهای زیراب و پل سفید بیکار ننشستند و با حضور خود در همان ساعات اولیه نسبت به بهسازی بستر مسیر رودخانه تلار زیراب جهت ایمن‌سازی، و راه‌‌اندازی خط تغذیه 16 اینچ اقدام کردند تا پایداری شبکه گازرسانی حفظ شود.

بالویی جامخانه با اشاره به اینکه امسال برای نخستین‌بار نفت گاز یورو 4 در مازندران توزیع شد، میزان مصرف آن را از 27 اسفندماه 97 تاکنون( تا پایان روز 14 فروردین)، 2 میلیون و 97 هزار لیتر اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه در این مدت، 104 میلیون و 413 هزار لیتر بنزین سوپر و معمولی مصرف شد، گفت: از این میزان 7 میلیون و 404 هزار لیتر در روز چهاردهم توزیع شد که نسبت به مشابه سال گذشته در همین روز رشد 81 درصدی را نشان می‌دهد.

عضو ستاد خدمات سفر مازندران  گفت: میزان مصرف بنزین معمولی در روز 13 نوروز (6 میلیون و 190 هزار لیتر) نسبت به سال گذشته تنها در جایگاه‌های سوخت غرب استان 46 درصد رشد داشته است.

نماینده کمیته امور شهرداریها در ستاد خدمات سفر مازندران گفت: از 27 اسفندماه 97 تا پایان روز 13 فروردین 98 که شاخص عملکردی و مقایسه‌ای استان است؛ 135 هزار و 652 دستگاه خودرو وارد پارک‌های جنگلی شد که از این میزان 22 هزار و 156 دستگاه در روز 13 نوروز بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: در این مدت 4 هزار و 642 مورد رفع عیب آبرسانی، 12 هزار و 52 مورد رفع عیب بخش برق‌رسانی و 15 هزار مورد در بخش گازرسانی و 16 هزار و 14 مورد در بخش مخابرات انجام شد که بخش زیادی از آن به دلیل وقوع سیل بوده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار