دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
در شهرستان‌های نور، نوشهر و نکا صورت گرفت؛
آغاز عملیات اجرایی ۸ سایت جدید در مازندران
عملیات اجرایی ۸ سایت جدید تلفن همراه در ۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان‌های نوشهر، نور و نکا آغاز شد.
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، آیین عملیات اجرایی هشت سایت تلفن همراه از غرب تا شرق استان با حضور سید مصطفی فلاح سرپرست این اداره کل و عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار شهرستان نکا در روستای اریم از توابع بخش هزارجریب شهرستان نکاء به صورت پایلوت و همزمان در هفت روستای دیگر استان آغاز شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این آیین اظهار کرد: اجرای این سایت‌ها در روستا‌های کام، نیکنام ده، یاسل و وازتنگه از شهرستان نور، نیچکوه و زانوس از شهرستان نوشهر و اریم و مرس بزرگ از شهرستان نکاء است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با راه اندازی سایت‌های مذکور، روستا‌های اقماری مرس کوچک، سیکا، خوشل و مونج نیز از خدمات تلفن و اینترنت همراه برخوردار خواهند شد و با دسترسی ایجاد شده برای این روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

آغاز عملیات اجرایی 8 سایت جدید در مازندران

فلاح ضمن تقدیر از همکاری و تعامل فرماندار شهرستان نکا در اجرای پروژه‌های ارتباطی در این شهرستان بیان کرد: با تلاش‌های دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکنون پنج سایت جدید در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان راه اندازی شد و ۱۵ روستای منطقه هزارجریب شهرستان نکا که از نقاط محروم استان بوده تحت پوشش صوت و اینترنت پرسرعت قرار گرفتند به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.  

وی همچنین از اجرایی شدن دو سایت اریم و مرس بزرگ در آینده نزدیک و پیگیری اجرای دو سایت دیگر این شهرستان خبر داد و افزود: با احرای این سایت‌ها تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان نکاء از پوشش مطلوب اپراتور‌های تلفن همراه برخوردار خواهند شد.

در این آیین توحیدی مقدم فرماندار نکا ضمن تقدیر از زحمات مجموعه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران بخصوص در شهرستان نکاء، خدمات دولت را در یکسال گذشته بسیار مطلوب توصیف نمود و افزود: علی رغم تخریب‌های دولت و وجود تحریم‌ها و مشکلات فراوان داخلی و خارجی و همچنین شیوع ویروس کرونا در سال گذشته، مدیران اجرایی بیش از گذشته در میدان حضور داشته و زمینه ارائه خدمت به مردم را فراهم ساخته اند که این خدمات در آینده نزدیک برای مردم ملموس‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها