دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تعیین و تکلیف حوزه سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای، تقویت پول ملی، مهار تورم، ساماندهی بازار مسکن و ترمیم فضای سیاست داخلی کشور 5 اولویت حیاتی دولت سید ابراهیم رئیسی خواهد بود.

به گزارش آوای خزر، محمد اسکندری کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات با تاکید بر اینکه حضور مردم در صحنه و مشارکت قابل توجه مردم نشان از اعتماد مردم به آیت الله رئیسی به عنوان مرد میدان های سخت دارد، گفت: آیت الله رئیسی در حالی دولت را تحویل می گیرد که شرایط سختی بر کشور حاکم است و باید همه برای موفقیت دولت سیزدهم در کنار هم قرار گیریم.

اسکندری با تاکید بر اینکه کشور در حوزه اقتصادی به شدت آسیب دیده است و تحریم اقتصادی به دلیل فقدان کارآمدی برخی مسئولان در سطح راهبردی بر بخش های تولیدی، خدماتی و کشاورزی اثر سوء گذاشته است، گفت:  متاسفانه حجم نقدینگی به نحوی افسارگسخته شده است که امکان مهار آن دور از دست به نظر می رسد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تعیین و تکلیف حوزه سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای، تقویت پول ملی، مهار تورم، ساماندهی بازار مسکن و ترمیم فضای سیاست داخلی کشور 5 اولویت حیاتی دولت سید ابراهیم رئیسی خواهد بود.

این فعال رسانه ای با اشاره به حضور پرفروغ و قابل توجه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری به ویژه جلیلی، قاضی زاده هاشمی و زاکانی در مناظرات، تاکید کرد: انتظار جبهه انقلاب اسلامی از آیت الله رئیسی آن است که از همه این ظرفیت ها در دولت خود حداکثر بهره برداری داشته باشد.

اسکندری به یک آسیب پیش روی دولت سید ابراهیم رئیسی نیز اشاره و تاکید کرد: هنوز گفتمان منسجم و نظام‌مند آیت الله رئیسی تبیین نشده است و گفتمان‌های رقیب می توانند در پیشبرد برنامه های وی ایجاد اختلال کنند.

وی با اشاره به اینکه دال مرکزی گفتمان آیت الله رئیسی کارآمدی دینی است، گفت: ضرورت دارد این دال در سایر حوزه ها مفصل بندی شده و رویکردها تشریح شود تا مردم و نخبگان سهم خود در پیشبرد برنامه های وی را درک کنند و دچار سوء تفاهم نشوند.

پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی با بیان اینکه پیروزی رئیسی امید را به ایران بازگردانده است، ادامه داد: آیت الله رئیسی در یکی از حساس ترین مقاطع انقلاب  ردای ریاست جمهوری را پوشیده است و این فرصت و تهدید را دوچندان می کند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از عدم مشارکت مردم در انتخابات به دلیل سرخوردگی از وعده های آقای روحانی بود، افزود: آیت الله رئیسی فرصت بزرگی در اختیار دارد تا  با کارآمدی دولت خود دایره پایگاه اجتماعی جریان انقلاب را وسیع تر کند و حتی بدنه سنتی جریان اصلاح طلب را نیز جذب کند.

اسکندری در پایان با اشاره به اینکه آقای رئیسی و تیم رسانه ای ایشان باید از اکنون مراقب تله های رسانه ای جریان رقیب باشند، گفت: اصلاح وضعیت کشور نیازمند یک برنامه زمانی به نسبت بلندمدت است و همه باید توقعات از ایشان را منطبق با واقعیت تعدیل کنند تا فرصت اصلاح پدید آید./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار