دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
رد صلاحیت ها بر اساس جدول بندی زمانبندی انتخابات نظام پزشکی نبوده است

به گزارش آوای خزر، دکتر حسین کرمانپور درباره انتخابات نظام پزشکی گفت:« رد صلاحیت بنده را ابتدا به صورت تلفنی به اطلاعم رساندند که نسبت به آن اعتراض کردم دومین بار به صورت مکتوب جواب دادند که در آن نوشته اند براساس ماده 23 قانون نظام پزشکی رد صلاحیت شده ام. ماده 23 قانون نظام پزشکی یک ماده 5 بندی است که یک بند آن دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران است بند دیگر نداشتن فساد اخلاقی و مالی است، داشتن حسن شهرت اجتماعی و شغلی بند دیگر این ماده است عمل به اجرای حسن پزشکی و رعایت اخلاق و شوون پزشکی است. بند دیگر داشتن حسن شهرت در تعهد عملی به احکام دین مبین اسلام ووفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و آخرین بند دارا بودن حداقل سه سال سابقه عضویت در نظام پزشکی است.»


وی در ادامه گفت:« ما از آنها درخواست کردیم که اعلام کنند بنا بر کدام بند ما را رد صلاحیت کرده اند. براساس بند دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی که ما شناسنامه داریم. بند دارا بودن حداقل سه سال سابقه عضویت در نظام پزشکی هم سال هاست که سابقه عضویت در نظا م پزشکی را دارم. باید اعلام کنند براساس کدام یک از سه بند دیگر رد صلاحیت شده ام.»


وی درباره رد صلاحیت های گسترده در این دوره از انتخابات گفت:« هم روش رد صلاحیت ها اشتباه بوده است یعنی در زمان خود انجام نشده است و اعلام رد صلاحیت ها براساس جدول بندی زمانبندی انتخابات نظام پزشکی نبوده است و هم بر خلاف دفعات قبل عده ای را تشویق به انصراف از انتخابات کرده اند یعنی به جای اینکه بگویند بیاید اعتراض کنید عین این جمله را گفته اند که شما رد صلاحیت شده اید می توانید بیایید انصراف دهید یا می توانید اعتراض کنید.»


دکتر کرمانپور در ادامه گفت:« نتیجه بررسی صلاحیت ها بعد از زمان انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است در حالی که برخلاف جدول زمانبندی انتخابات نظام پزشکی بوده است. بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات نظام پزشکی از 6 تا 19 خرداد جاری باید تمام میشد در حالی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری یعنی 28 خرداد تازه نتیجه بررسی صلاحیت ها را اعلام کرده اند. نتایج بررسی ها به داوطلبان ردصلاحیت شده از 20 تا 21 خرداد به مدت دو روز باید به صورت کتبی و با اعلام بند آن اعلام میشده است. اعتراض به ردصلاحیت توسط هیات نظارت شهرستان ها از 22 تا 23 خرداد باید انجام میگرفت که در این تاریخ به ما ردصلاحیت مان اعلام نشده است.»


وی افزود:«بررسی اعتراضات واصل شده و اعلام نتایج بررسی ها به همراه ضمائم به هیات مرکزی نظارت انتخابات هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی باید 24 و 25 خرداد انجام میشد که این کار هم انجام صورت نگرفته است. رسیدگی به شکایات در هیات مرکزی انتخابات 26 خرداد تا 4 تیر ماه جاری باید انجام می گرفته که تا امروز که 5 تیرماه است هنوز چیزی اعلام نشده است. اگر هیات مرکزی نظارت اعتراض به ردصلاحیت را رد کند (که هنوز هیات مرکزی نظارت نظرش را به ما اعلام نکرده است)از 5 تا 9 تیرماه حق داریم به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعتراض کنیم آنها هم از 10 تا 14 تیرماه به مدت 5 روز باید نتایج را بررسی و اعلام کنند.تبلیغات کاندیداها هم از 14 تا 24 تیرماه باید شروع شود در حالی که الان در برنامه عقب هستند.»/سلامت نیوز

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار