دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

نمکی: به کشورهای فقیر واکسن اهدا می کنیم
نمکی وزیر بهداشت با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشورمان گفت: ما در ماه‌های آینده نه‌تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشورهای فقیر هدیه کنیم.

واکسن کرونای  سپاه رونمایی شد
آیین رونمایی از واکسن نوترکیب «نورا» تولید شده در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی این واکسن صبح امروز (یکشنبه ۶ تیرماه) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) برگزار شد.

روحانی: صادرات را بالای ۴۰ میلیارد دلار حفظ کردیم
روحانی گفت: در این سال‌ها، نتیجه عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را در سفر‌های استانی شاهد بودیم که کشور توانست به تنهایی در برابر این حجم از فشار‌ها مقاومت کند و اگر چه فشار و سختی زیادی نیز به مردم وارد شده است، اما در بدترین شرایط توانستیم حجم صادرات کشور را بالای ۴۰ میلیارد دلار حفظ کنیم و ضربه اساسی آمریکا به درآمد ارزی کشور از صادرات نفت را به طور نسبی خنثی کنیم.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام روز ۶ تیر وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۹ هزار و ۷۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۴۱ نفر رسید. همچنین ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۸۴۵ نفر رسید.

تهران در آستانه بحران آبی
مدیرعامل آبفای تهران با تاکید بر اینکه هنوز به وضعیت قرمز نرسیده‌ایم، اما زنگ هشدار برای تهران به صدا درآمده است، گفت: مصرف آب شرب تهران ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار متر مکعب مصرف بالاتر رفته است.

خبر غیرمنتظره هسته ای قالیباف
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده گفت: درباره آژانس قبلاً نیز تذکر دادم، الان هم می‌گویم پس از زمان سه ماهه‌ای که گذشت، هیچ چیزی تمدید نشده و پس از آن هیچ کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط شده، هیچ‌وقت به آژانس داده نمی‌شود و در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، قانون دقیقاً در حال اجراست.

مذاکره نه، زمان تصمیم گیری است
عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران در وین با اشاره به مذاکرات وین با ۴+۱، گفت: یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار