دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
یک مشاوره تحصیلی و آزمون عنوان کرد: تغذیه، استراحت و خواب راحت شب قبل از کنکور بسیار اهمیت دارد.

به گزارش آوای خزر، وی بابیان این که غذاهای دیر هضم سبب می شود داوطلب شب قبل کنکور نتواند به راحتی بخوابد، افزود: داوطلب حتما در وعده شام شب قبل از کنکور باید از غذاهای باکالری بالا اما زود هضم و سبک استفاده کند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: بسیاری از داوطلبان زمانی که گفته می شود شب قبل از کنکور استراحت و خواب کاملی را باید داشته باشید، ممکن است بگویند "به دلیل میزان بالای استرس نمی توانیم بخوابیم"  به این داوطلبان باید یاداور شد که لزوما نیاز نیست داوطلب به خواب عمیق برود، مهم استراحت دادن به ذهن و مغز در شب قبل از کنکور است. در قدم اول باید ساعت ۲۲ به رختخواب رفته و گوشی خود را کنار بگذارند تا مغز آن ها آرام شود.

حمودی در خصوص بایدهای روز قبل از کنکور بیان کرد: فاصله گرفتن از فضای مجازی، استراحت و داشتن آرامش و نیز انجام کارهایی که به داوطلب در جهت آرام شدن و کنترل استرس و اضطراب کمک خواهد کرد؛ از جمله گوش دادن به موسیقی، خوردن غذای مورد علاقه یا شیرینی و پیاده روی. و نبایدها عبارتند از: انجام کارهای هیجانی و انجام بازی های کامپیوتری و کنسولی به دلیل خسته شدن مغز.

حمودی با بیان اینکه صبحانه روز کنکور به هیچ وجه نباید حذف شود، ادامه داد: این وعده غذایی در روز کنکور بسیار اهمیت دارد، داوطلب پیش از کنکورباید صبحانه مفصلی میل کند.
وی بیان کرد: داوطلب ساعت ۶ صبح روز کنکور بیدار شده و حتما باید صبحانه میل کند؛ این صبحانه حتماباید پرقند باشد. عسل و چای شیرین در صبحانه روز کنکور به شدت توصیه می شود. به هیچ عنوان از شیر استفاده نشود.

این مشاور تحصیلی با بیان این که مصرف قهوه صبح روز کنکور تنهادر صورتی مجاز است که مصرف آن  تا قبل ازروز کنکور به صورت روتین در وعده صبحانه داوطلب وجود داشته است، کافئین موجود در قهوه و نوشابه های انرژی زا می تواند در جلسه کنکور گوارش داوطلبان را دچار مشکل کند و لذا مصرف در زمان درست و به مقدار کنترل شده مانعی ندارد.

حمودی عنوان کرد: مصرف نوشابه های انرژی زا و یا آبمیوه های شیرین می توانند مفید باشد، اما اگر واقعا درجلسه کنکور احساس خستگی مانع از ادامه دادن به حل سوالات شود داوطلب می تواند از مقداری نوشابه انرژی زا یا آبمیوه شیرین پس از اتمام دفترچه اول و پیش از شروع دفترچه دوم سوالات استفاده کند.

وی افزود: باتوجه به هوای گرم فصل تابستان از همراه داشتن شکلات و کاکائو به دلیل تغییر حالت یا به بیانی بهتر آب شدن آن ها و در ادامه عدم امکان شستن دست ها بهتر است، ازهمراه داشتن این قبیل خوراکی ها خودداری شود و از قندمعمولی یا خرمای خشک بدون شیره یا شکلات هایی که در گرما تغییر حالت نمی دهند استفاده کرد و همچنین همراه داشتن آب خنک نیز برای داوطلبان ضروری است.

حمودی با اشاره به این که داشتن استرس درجلسه کنکور و به ویژه تا زمان شروع کنکور و توزیع دفترچه سوالات عادی است، بیان کرد: درست فکر کردن و مدیریت استرس بسیار اهمیت دارد. داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که سوالات سخت و آسان برای همه یکسان است.

وی ادامه داد: داوطلبان به همان اندازه ای که تلاش کرده اند نتیجه خواهند گرفت و این نشانه عدل خداوند است.

حمودی گفت: چندعدد مداد معمولی که در صورت شکستن نوک یک مداد نیازی به تراش کردن ودر نتیجه سبب از دست دادن زمان نشود.

پاک کن مهارشده در مچ دست، بارها در جلسات کنکور شاهد آن بوده ایم که داوطلب به دنبال پاککن خود روی زمین بوده و عملا دقایقی را که باید به سوالات پاسخ میداده به دنبال پاککنش رفته است.

آب معدنی خنک، قند ساده یا خرما، آب میوه شیرین یا نوشابه انرژی زا از سایر ملزوماتی است که داوطلب باید آن هارا به همراه داشته است.

وی در پایان گفت: امیداوریم تمامی داوطلبان به موفقیت و به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار