دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
بانوی وزنه بردار ایرانی برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور توانست سهمیه المپیک بگیرد.

به گزارش آوای خزر، در آستانه آغاز رقابت‌های المپیک 2020 توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر یک ساله برگزار می‌شود، ورزشکاران ایرانی خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌کنند و سهمیه‌هایی در رشته‌های ورزشی مختلف کسب شدند که برخی از آنها جالب توجه است و امروز هم یک سهمیه تاریخی در اختیار ورزش بانوان قرار گرفت.

با انصراف ورزشکار ساموآ، پریسا جهانفکریان در دسته فوق سنگین، سهمیه المپیک توکیو را گرفت تا نخستین بانوی المپیکی تاریخ وزنه‌برداری ایران لقب بگیرد.

156650560

انجمن ورزش ساموآ و کمیته ملی المپیک این کشور  تأیید کرد که دستور دولت منجر به خروج ۳ وزنه‌بردار از تیم شده است.

براین اساس با خارج شدن وزنه‌بردار فوق سنگین زنان تیم ساموآ، این سهمیه به پریسا جهانفکریان از ایران خواهد رسید. وی نخستین بانوی وزنه‌برداری کشورمان است که در المپیک شرکت می‌کند.

ساموآ ۱۱ سهمیه المپیک کسب کرده است که با اعلام مقامات دولتی این کشور تیم ۴ نفره قایقرانی که در نیوزیلند اردو دارد، ۲ بوکسور که در استرالیا هستند، یک دوومیدانی‌کار که در آمریکا تمرین می‌کند و یک جودوکار که در ژاپن پیگیر تمریناتش است، در المپیک شرکت می‌کنند.

1426479_420

جهانفکریان طی هفته های گذشته به دلیل کم توجهی فدراسیون در بحث سیستم گزینشی المپیک به شدت از عملکرد رییس و نایب رییس بانوان فدراسیون انتقاد کرده بود و به همین خاطر حتی به کمیته انضباطی فدراسیون فراخوانده شد.

وی در صحبت‌هایش گفته بود: آرزوی هر ورزشکاری رفتن به المپیک است وقتی آن را ناعادلانه از من گرفتند الان باید از حق و حقوقم دفاع کنم.  باید برای زحمتی که کشیدم، حرف می زدم و دیگر نمی خواستم سکوت کنم و هیچ جایی هم جز صفحه شخصی خودم نداشتم.

نکته جالب توجه اینجاست که این اتفاق تاریخی با بی‌توجهی مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری روبرو شده است و تا این لحظه که اکثر رسانه‌ها به پوشش این خبر پرداختند، سایت فدراسیون هیچ اشاره‌ای به این سهمیه تاریخی نکرده و واکنشی به این موضوع نداشته که به نظر می‌رسد انتقادات جهانفکریان از فدراسیون در این مهم بی‌تاثیر نبوده است.

وی چندی پیش به همراه پوپک بسامی، الهام حسینی، ابریشم ارجمندخواه، مریم زارع، مرضیه قنبری، الناز باجلانی اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به مسابقات بین‌المللی را تشکیل دادند./ایلنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها