دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

آقا تهرانی: مصباح می‌خواست زانوی آقا را ببوسد
مرتضی آقا تهرانی گفت: توهین ها ما را سست نخواهد کرد، کسی که به دیگران توهین می کند ابتدا خودش خراب می شود علامه مصباح انسان شناخته شده ای برای بسیاری از مردم، حوزویان و دانشگاهیان است جایگاه ایشان با چند فحش پایین نمی آید؛ می گویند ایشان انقلابی نیست، چطور انقلابی نیست؟ ایشان در سال ۴۲ جزو اولین کسانی بودند که در اطراف امام بودند و امام را مورد حمایت قرار می دادند. گفتند آقا را قبول ندارد؛ ما دیده ایم و عکس و فیلم اش دیده شده است که می‌خواستند زانوی آقا را ببوسند.

آیا خانواده هایی که سه دختر دارند، باید یکی از آنها را به عقد طالبان دربیاورند؟
سخنگوی طالبان درباره اینکه در افکار عمومی افغانستان این مسئله مطرح می‌شود که طالبان می‌گوید زنان بدون محارم بیرون از خانه نیایند، هر خانه‌ای که سه دختر دارد، یکی از آنها را باید به عقد طالبان در بیاورد، این اخبار چقدر صحت دارد؟ گفت: بدون شک این شایعات دروغ و خنده‌دار است، ما به هیچ‌وجه چنین کاری نکرده‌ایم. مردم افغانستان از قبل مسلمان بوده‌اند، زندگی آنها در چارچوب شریعت اسلامی بوده است. اینکه از سه دختر یکی را به عقد ما در بیاورند، نادرست است، این شایعه‌افکنی‌ها به خاطر شکست دشمن است تا اذهان عمومی مغشوش شود. او گفت: زنان حجاب اسلامی دارند، از گذشته چارچوب اسلامی رعایت می‌شد و محجوب بودند. در گذشته زنان افغان با چادر از خانه بیرون می‌آمدند. این پوشش اسلامی است و باید داشته باشند.

چهارشنبه؛ افتتاح سفارت امارات در تل آویو
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که امارات روز چهارشنبه به طور رسمی سفارت خود را در اسرائیل افتتاح خواهد کرد.

دلتا، ویروس غالب در تهران است
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به افزایش بستری های ناشی از کرونا در تهران، گفت: ویروس در گردش در تهران عمدتا ویروس کرونای دلتا یا همان واریانت هندی است.


سالی ۵۰۰ هزار خانه می خواهیم؛ اما مردم باید بسازند
رییس جمهور با تاکید بر اینکه واحدهای مسکونی باید با قیمت مناسب در اختیار جوانان قرار گیرد، گفت: اگر بخواهیم واحد مسکونی ضروری برای یک خانواده در نظر گیریم باید سالی ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بسازیم که کار بزرگی است. البته دولت موظف نیست خانه را بسازد اما زمین و تسهیلات لازم را باید در اختیار بگذارد. روحانی ادامه داد: واحدهای مسکونی را خود مردم باید بسازند این اشتباه است که دولت برود دنبال این کار. دولت باید وام و زمین و خدمات را در اختیار مردم بگذارد. پس قدم‌های مهمی را دولت باید بردارد و قدم‌هایی را هم مردم باید بردارند تا ان شاءالله مردم بتوانند صاحب مسکن شوند.

نمی‌توانیم تمام صنوف و ادارات را تعطیل کنیم
معاون‌کل وزارت بهداشت درباره تعطیلی استان هرمزگان با توجه به شرایط بحرانی کرونا در این استان گفت: نمی‌توانیم به‌طور کامل در این استان تعطیلی ادارات و صنوف را داشته باشیم و به‌اندازه‌ای که لازم باشد تعطیلی در نظر خواهیم گرفت.

بازداشت ۵ نفر در ارتباط با افتتاح یک پارچه‌فروشی در مهاباد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد گفت: ۵ نفر در ارتباط با ماجرای پرحاشیه افتتاح یک واحد پارچه‌فروشی در این شهرستان دستگیر شدند. مهراب پوراکبر بیان کرد: این افراد شامل صاحب مغازه و خانم‌هایی بودند که به عنوان مدل در هنگام افتتاح آن حضور داشتند. وی با بیان اینکه این مغازه پارچه‌فروشی نیز تا اطلاع ثانوی پلمپ شده است، افزود: این پرونده هم‌اکنون در دست بررسی است و نتایج آن بعد از مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود. دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مهاباد، عدم رعایت عرف و اخلاق و تبلیغات نامتعارف و حضور بانوان بدون رعایت موازین شرعی را از مهم‌ترین تخلفات افتتاح این واحد صنفی اعلام کرد.

ظریف: ۸ سال ناسزا شنیدم
وزیر امور خارجه ایران در انتهای بیست‌ودومین گزارش سه‌ماهه وزارت امور خارجه در خصوص برجام، در نامه‌ای با عنوان «آخر دعوانا»، با نمایندگان مجلس اتمام حجت کرد. ظریف نوشت: پس از دو سال مذاکره فشرده و طاقت فرسا برای دستیابی به یک توافقِ قابل قبول، نیز ۶ سال کوشش نفس گیر برای حراست از حقوق ملّت شریف ایران و جلوگیری از متلاشی شدن توافق همراه با هشت سال ناسزا شنیدن، خون دل خوردن و دم برنیاوردن بر سر اتهاماتی ناروا، اینک در آستانه واگذاری مسئولیت به برادران و خواهرانی تازه نفس و پُرنشاط لازم است چند تجربه و نکته به عنوان جمع بندی صادقانه و مشورت مشفقانه تقدیم شود. ... هیچ توافقی برای هیچ یک از طرف‌های آن توافق بی‌نقص نیست. هر یک از طرف‌ها از بخش‌هایی از توافق ناراضی و ناخوشنود است. این طبیعت هر توافقی است؛ لذا لازمه رسیدن به توافق درک این واقعیت است که بدون توجه به حداقل قابل قبولی از نگرانی‌ها و مطالبات همه طرف‌ها، امکان مصالحه وجود ندارد. گرایش حداکثری تنها به مذاکرات فرسایشی و بی‌پایان می‌انجامد؛ که تقریباً در تمامی شرایط ضرر و یا لااقل عدم النفع آن برای کشور و مردم از منافع فرضی رسیدن ــ ناممکن ــ به توافق ایده‌آل کمتر نیست.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۱ تیر ۱۴۰۰: فوت ۱۸۲ نفر در شبانه روز گذشته
بنابر اعلام روز ۲۱ تیر ۱۴۰۰ وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۲۱ تیرماه ۲۰ هزار و ۸۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ به سه میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۷۹ نفر رسید. همچنین ۱۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۴۱ نفر رسید.

خبر غافلگیرکننده؛ مذاکره ایران و مصر در قاهره
روزنامه العربی الجدید به نقل از برخی منابع مصری مدعی شد که اخیرا مذاکراتی میان ایران و مصر انجام شده است. ایران و مصر سالهاست که روابط دیپلماتیک ندارند اما این منابع مدعی شدند: ایران پیام هایی در راستای گسترش روابط با قاهره داده که مصر تاکنون به این پیام ها هیچ واکنشی نداشت. آخرین این پیام ها توسط ناصر کنعانی، رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره به مقامات مصری رسید. به گفته منابع، دو طرف ایرانی و مصری بیشتر در خصوص فعالیت ایران در منطقه دریای سرخ و یمن رایزنی کردند. پس از این مذاکرات، سازمان اطلاعات مصر به رسانه های داخلی دستور داده که هیچگونه اهانتی به ایران و هم پیمانان آن در منطقه نکنند. همچنین به گفته منابع، یکی از اهداف مصر تلاش برای ایفای نقش جدید به عنوان میانجیگر میان تهران و کشورهای عربی است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار