دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تایید توافق ایران و آمریکا در وین در حاشیه مذاکرات برجام
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اظهارات عباس عراقچی، نماینده ایران در مذاکرات هسته ای که آمریکا "تبادل زندانی را گروگان اهداف سیاسی" قرار داده گفته است که این تلاشی برای انداختن تقصیر بن بست در مذاکرات وین به گردن آمریکاست و اضافه کرده که در مورد مبادله زندانی هنوز هیچ توافقی وجود ندارد.در واکنش، خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در توییتی نوشت: "حیرت‌آور" این است که ایالات متحده این حقیقت ساده را انکار می کند که "یک توافق در خصوص بازداشت شدگان به دست آمده است." حتی شامل اینکه چگونه اعلام عمومی شود. 

محیط زیست: توله شیرهای باغ وحش تبریز نارس به دنیا آمده بودند
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: مرگ توله شیرهای باغ وحش «باغلارباغی» تبریز به دلیل نارس بودن آنها بود.

وعده اتمام واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا تا ۶ مرداد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: مطمئن باشید که تمام افراد بالای ۶۰ سال تا پایان هفته نوبت دهی می‌شوند و مطمئن باشید تا چهارشنبه هفته بعد یعنی ۶ مرداد ماه همه ۶۰ سال به بالاهای ما واکسینه خواهند شد. بنابراین عجله نکنند. بیشتر هم این موضوع در تهران اتفاق می افتد. خیلی‌ها می‌ایند و اسم می‌نویسند و ... درست نیست. طبق دستورالعمل ما افراد باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده و منتظر پیامک نوبت‌دهی بمانند. در عین حال از همکاران هم می خواهم که به هیچ وجه به افرادی که پیامک برایشان ارسال نشده واکسن نزنند. از مردم هم خواهش می کنم که اگر پیامک برایشان نیامده، مراجعه نکنند. بالاخره باید نظمی ایجاد شود. نمی دانم چرا فقط در تهران این اتفاقات می افتد. از مردم می خواهم صبر کنند. شاید برخی فکر می کنند که واکسن تمام می شود و به آنها نمی رسد، اما من قول می‌دهم که اصلا چنین اتفاقی نمی‌افتد.

چین مجوز واکسیناسیون کودکان را صادر کرد
مقامات بهداشتی چین از صدور مجوز استفاده از واکسن ضد کرونا سینوفارم ساخت این کشور برای رده سنی ۳ تا ۱۷ سال خبر دادند.  واکسن سینوفارم مبتنی بر یک ویروس غیرفعال است. شرکت سینوفارم این واکسن را با همکاری موسسه ویروس شناسی ووهان و موسسه محصولات بیولوژیکی پکن توسعه داده است.

احتمال تعطیلی سه روزه تهران و کرج
وزیر کشور گفت: در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا علاوه بر تعطیلی آخر هفته، سه روز دیگر به تعطیلی تهران و کرج اضافه خواهد شد. "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در پایان جسله ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از پیشنهادهایی که در این جلسه مطرح شد، این بود که بتوانیم علاوه بر تطعیلی آخر هفته بتوانیم 2 یا 3 روز دیگر از ستاد مجوز بگیریم تا به تعطیلی تهران و کرج اضافه شود. تهران و کرج با توجه به شرایط ویژه شان و با توجه به میزان ترددی که از تهران به کرج و از تهران به کرج است این کار شاید بتواند به ما کمک کند.

روحانی: دولت گزارش شفاف می دهد
روحانی رئیس جمهور با تاکید بر حساسیت و جدیت دولت تدبیر و امید بر ارائه گزارش های شفاف و دقیق از وضعیت اقتصادی کشور به مردم گفت: دولت خود را موظف می داند به مردم با شفافیت و صراحت از فعالیت خود گزارش دهد و در 8 سال گذشته این اقدام را به طور جدی پیگیری کرده است. روحانی با تاکید بر اجرای دقیق این ماموریت افزود: دولت در کنار تعهد به مردم، با اتکا به نگاه ملی به انتقال مسئولیت تلاش کرده است با واقع بینی نقشه کلان اقتصادی کشور را برای دولت آینده ترسیم و تشریح کند. رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش و تدابیر دولت برای گذر از مشکلات و ساماندهی اقتصاد کشور باید با دقت ارائه و ثبت شود، اظهار داشت: مردم حق دارند بدانند که چه گردنه ها و چه تکانه هایی موجب بروز چه نوع مشکلاتی شده است و دولت چه راه هایی برای خنثی سازی تحریم و گذر از محدودیت های کرونایی در نظر گرفته است و همچنین لازم است مردم بدانند اگر تحریم و جنگ اقتصادی به کشورمان تحمیل نشده بود و کرونا نیز پدید نمی آمد امروز اقتصاد کشور در چه موقعیتی قرار داشت و حاصل این تجارب در اختیار مردم و مسوولان دولت آینده قرار خواهد گرفت.

۱۲ گزینه تصدی شهرداری تهران
مهدی اقراریان عضو ششمین دوره شورای شهر تهران، اسامی ۱۲ گزینه شهرداری تهران را به شرح ذیل اعلام کرد: اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی، سیدصولت مرتضوی و علی نکیزاد.

عضو خبرگان درباره دو جوان کشته شده در خوزستان: وابستگان به ضد انقلاب تیراندازی کردند
آیت الله محسن حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروهای مردمی و مطالبه‌گر باید با دقت، بصیرت و هوشیاری قدم بردارند تا هیچ گونه زمینه‌ای برای سوءاستفاده دشمن ایجاد نکنند.  حیدری با تاکید بر مطالبه خونخواهی دو جوان کشته شده از شهرستان‌های شادگان و کوت عبدالله، گفت: نه تنها اولیاء دم بلکه همه مردم و انسان‌های دلسوز درخواست خونخواهی این دو جوان بی‌گناه را می‌کنند. وی افزود: چرا که ما می‌بینیم انسان‌های جنایتکار، وابسته به اجنبی و ضد انقلاب با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در بین آن‌ها تیراندازی کرده و افراد بی‌گناه را می‌کشند که هم خانواده‌ها را عزادار و ملت را رنجیده خاطر می‌کنند. آیت‌الله حیدری با بیان اینکه گروهک‌های ضد انقلاب برای رسیدن به منافع شیطانی خود از هیچ کاری اِبایی ندارند، عنوان کرد: این افراد در جهت تحقق منافع خود حتی حاضر هستند انسان‌های بی‌گناه را بکشند. وی بیان کرد: از دستگاه قضا می‌خواهیم جنایتکارانی که مرتکب این جنایت شده‌اند را دستگیر و به دست محکمه عادلانه قضا بسپارند تا حکم الهی در مورد آن پیاده شود.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار