دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
رئیس کل دادگستری مازندران:
صلح، بخشایش و رضایت سه ضلع مثلث صبر با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ صلح و سازش / آغاز به کار ستاد استانی صبر در استان مازندران
رئیس کل دادگستری مازندران از آغاز فعالیت ستاد استانی صبر با هدف توسعه ، ترویج و تعمیق فرهنگ صلح و سازش در جامعه خبر داد.
 

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران حجت الاسلام والمسلمین اکبری در اولین جلسه ستاد استانی صبر که با حضور اعضای این ستاد؛ صاحبنظران و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار گردید رفع خصومت را خط مشی اساسی دستگاه قضایی استان دانسته و تأکید کرد: سه محور فعالیت دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد صلح و سازش و صدور احکام قاطع و بازدارند و اجرای آن می‌باشد.


رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه هرگونه اقدام قضایی در برخورد با جرم و ناهنجاری و فصل خصومت از جهات گوناگون اعم از بکارگیری نیروی انسانی، وقت، استهلاک ملزومات و تجهیزات اداری هزینه‌های بسیار سنگینی در برخواهد خواهد داشت افزود: صلح و سازش از جنبه‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی هم برای فرد و هم برای جامعه آثار و برکات بسیاری خواهد داشت و لازم است بیش از پیش با بهرمندی از ظرفیت گسترده دستگاه عدلیه ارکان صلح، سازش و گذشت را در جامعه بنیان نهاد.


عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به اینکه قضات در کلیه پرونده‌های قضایی تلاش خواهند کرد مقدمات و شرایط صلح و سازش را فراهم نمایند؛ افزود: ایجاد صلح و سازش در همه مکاتب و مذاهب توصیه گردید که دین مبین اسلام به این امر خطیر و بارزش با نگاه ویژه‌ای نگریسته و در آیات متعدد قرآن کریم و کلام معصومین (ع) به اشاعه فرهنگ سازش و گذشت اشاره شده است.


حجت الاسلام والمسلمین اکبری شاکله فرهنگی ایران اسلامی بویژه استان مازندران را مبتی بر ایثار، گذشت، بزرگ منشی و صمیمیت مبتی بر مبانی اسلامی دانسته و تصریح کرد: از دیرباز تاکنون اختلافات قومی، اجتماعی و فردی با حضور علما و اشخاص ذینفوذ و ریش سفید حل و فصل می‌شد که لازم است با بهره گیری از این ظرفیت بارزش گام‌های موثری در ایجاد صلح و سازش برداشته تا همچنان نقطه پایان اختلافات دمیدن روح رأفت و مهربانی باشد.


وی ضمن توصیه و تأکید به اجرای دقیق و کارشناسی دستورالعمل ستاد ملی صبر از مسئولین و اعضای این ستاد خواسته تا با بهرمندی از ظرفیت‌های گوناگون نظیر رسانه استانی؛ فضای مجازی و بسیج مستضعفین نهضت صلح و سازش را در سراسر استان ایجاد کرده و با همان سازوکار تدوین شده در دستورالعمل این ستاد همه آحاد مردم اعم از علما، روحانیون، مسئولین، کارمندان، اصناف، دانشجویان را در گروه‌های تخصصی صلح و سازش بسیج عمومی نمایند.
شایان ذکر است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نژاد معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف دادگستری استان ضمن قرائت دستورالعمل ستاد استانی صبر اصلاح گری را نقطه شروع در ماموریت‌های دستگاه قضایی دانسته و افزودند: دین مبین اسلام بالاترین و باارزش‌ترین نظام حقوقی را در جامعه ارائه نموده که در آن تأکید فراوانی بر اصلاح گری مبتنی بر گزاره‌های قرآنی شده است.


دبیر ستاد استانی صبر، بکارگیری واژه صبر را برگرفته از سه کلمه صلح و سازش، بخشایش و رضایت دانسته و خاطرنشان کرد: ستاد استانی صبر دارای صلاحیت ترکیبی و توسعه یافته در ایجاد صلح و سازش خواهد بود.
اسماعیل نژاد با اشاره به ارکان ستاد صبر شامل صلح یاران، هیئت صلح، طلایه داران صلح و سفیران صلح؛ تصریح کرد: این گروه‌ها در حوزه‌های تخصصی خود نظیر ادارات و سازمان‌ها و سطوح مختلف جامعه فعالیت و نسبت به ترویج فرهنگ صلح و سازش اقدام خواهند کرد.


گفتنی است در پایان این جلسه احکام عضویت اعضای ستاد استانی صبر توسط رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد استانی صبر اهداء و تعدادی از اعضا و صاحبنظران مدعو حول محور دستورالعمل ستاد و دستورکار جلسه مطالبی را عنوان نمودند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار