دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
معاون کل وزارت بهداشت:
حریرچی گفت: مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده‌اند بسیار کاهش یافته و بیشتر موارد در پیک پنجم مربوط به کسانی است که در گروه ۵۰ تا ۶۰ سال هستند و واکسن نزده‌اند.

به گزارش آوای خزر، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط با ظرفیت تزریق واکسن کرونا در کشور اظهار داشت: اکنون ظرفیت ۵۰۰ هزار تزریق روزانه داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد جمعیت کل کشور خواهد رسید.

وی با بیان این‌که ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: از برخی ناهماهنگی‌ها در تزریق واکسن عذرخواهی می‌کنیم.

حریرچی افزود: بیشترین مشکل این است که برخی افراد بالای ۶۰ و ۷۰ سال به رغم دعوت؛ تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند.

وی با بیان این‌که جمعیت بالای ۶۰ سال ۹ و نیم درصد جامعه و حدود ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند، گفت: بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر و ۶۰ درصد موارد بستری به دلیل بیماری کرونا متعلق به این گروه از جامعه است.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته و بیشتر موارد در پیک پنجم مربوط به کسانی است که در گروه ۵۰ تا ۶۰ سال هستند و واکسن نزده اند.

حریرچی گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، همه واکسن‌ها ۱۰۰ درصد از مرگ و میر جلوگیری می‌کنند و اثربخشی بالایی در مقابل کووید ۱۹ شدید دارند.

وی افزود: موارد ابتلاء به کرونا پس از تزریق واکسن، بسیار اندک بوده است و کسانی که مبتلا شده اند کم علامت بوده اند و در خانه درمان شده اند.

حریرچی گفت: افرادی که مبتلا شده اند یا یک دوز واکسن دریافت کرده اند یا از دوز دوم آنها سه هفته نگذشته است تا ایمنی کامل در بدن آنها ایجاد شده باشد.

وی افزود: هیچ کمبودی برای تزریق دوز دوم در گروه‌های هدف نداریم.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار