دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
افزایش ۳ برابری غرق‌شدگان دریا در مازندران
تعطیلی طرح‌های سالمسازی دریا به دلیل محدودیت‌های کرونایی و بی‌توجهی مسافران در سواحل به توصیه‌های منجیان غریق برای پرهیز از شنا در مناطق پرخطر سبب شد که یک بار دیگر آمار فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی در مازندران روندی افزایشی پیدا کند.

به گزارش آوای خزر، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این باره اظهار کرد: تیر امسال ۳۱ نفر شامل ۲۶ مرد و ۵ زن در دریای مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال رشد بیش از ۳ برابری را نشان می‌دهد.در حالی که نیمه نخست سال ۱۳۹۹ در مجموع ۴۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی در آب‌های ساحلی مازندران جان خود را از دست دادند، فقط در تیر امسال ۳۱ نفر جان باختند که بیانگر رشد چشمگیر آمار غریق‌ در مازندران است.

دکتر علی عباسی با بیان این که ۵۴ درصد از این غرق‌شدگان غیر بومی بودند، افزود: ۵۵ درصد از غرق‌شدگان در سنین ۱۱ تا ۳۰ سال بودند. مرگ ناشی از غرق‌شدگی عمدتاً بر اثر شنا در مناطق غیرمجاز و ایمن‌سازی نشده اتفاق می‌افتد. از هموطنان و مسافران می‌خواهیم فقط از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بابلسر و محمودآباد هر کدام با ۶ غریق دارای بیشترین آمار را در این بازه زمانی داشتند و از شهرستان‌های رامسر، عباس‌آباد، فریدونکنار و بهشهر هر کدام با یک مورد غریق کمترین تعداد گزارش شده است.

آمارها نشان می‌دهند که فقط در تعطیلات ۶ روزه کرونایی مازندران دست‌کم ۷ نفر به دلیل غرق‌شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند. پراکنده شدن محل تجمع و شنای علاقه‌مندان به دریا در روزهایی که شناگاه‌های رسمی تعطیل هستند سبب شده که نظارت بر حضور مسافران و بومیان در دریا با مشکل مواجه شود و افزایش تعداد غرق‌شدگان رقم بخورد.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران اظهار کرد: متأسفانه آمار غرق‌شدگی در مازندران پس از چند سال که شاهد کاهش تعداد غرق‌شدگان بودیم افزایشی شده است. همکاران ما در مناطق مختلف سواحل استان سعی می‌کنند نظارت مناسبی بر دریا و حضور افراد داشته باشند. اما در برخی موارد متأسفانه نه تنها توجهی به توصیه‌ها و هشدارها نمی‌شود، بلکه شاهد برخورد افراد با منجیان غریق هم هستیم.

نقی کریمیان افزود: با وجود تعطیلی طرح‌های دریا به دلیل محدودیت‌های کرونایی، تعدادی از منجیان غریق در سواحل استان مستقر هستند و تلاش می‌کنند که از بروز حوادث جلوگیری کنند. با این حال بخشی از این حوادث در مناطق پرخطر یا حتی ساعات غیرمتعارف حضور در دریا رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش غرق‌شدگان متأسفانه شاهد وقوع حوادث دریایی در آب‌های مازندران طی روزهای اخیر نیز بودیم که در دو روز ابتدایی تعطیلات ۶ روزه یک کشته و یک قطع عضو بر جا گذاشت.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران اظهار کرد: عصر سه‌شنبه هفته قبل در ساحل تنکابن بر اثر برخورد پره قایق‌موتور با پای یک نفر متاسفانه یک پای شخص قطع شد. روز چهارشنبه نیز در ساحل سرخرود یک قایق موتوری با شخصی در آب منجر به مرگ این مسافر اهل تهران شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها