دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
هفته گذشته در آلمان و بعضی کشورهای دیگر اروپایی سیل ناشی از بارش شدید باران خرابی های وحشتناکی به وجود آورد، جان بسیاری از مردم را گرفت؛

به گزارش آوای خزر، هنوز هم تعداد زیادی مفقود هستند که نیروهای امداد در جستجوی آنان میباشند و علاوه بر کمک های ارگان های مربوطه و کمک های مردمی نیروی ارتش هم به کمک سیل زدگان رفت.
مرکل در دیدارش از مناطق سیل زده گفت : در زبان آلمانی لغتی نداریم که عمق این فاجعه را بیان کند اما  همدلی و کمک های مردمی هم بسیار تحسین برانگیز است. مرکل در ضمن گفت با نگاه کردن به این وضع کسی نمی تواند بگوید که تقصیری ندارد  اما قبول تقصیر اکنون  چه فایده و اکنون بایستی به فکر کوشش و فعالیت بایی برای ترمیم خرابی ها و  جلوگیری از چنین وضعی براییم. مرکل 400 میلیون یورو از طرف دولت مرکزی  برای کمک به سیل زدگان اختصاص داد که التبه  دولتهای ایالتی هم کمک های مالی را برای کمک اختصاص داده اند.

عواقب وحشتناک عدم توجه به سلامت محیط زیست

بحران محیط زیست وضعیت  زندگی انسان و سلامت او را به خطر انداخته است.  این وضعیت به مرور مزارع را از بین می برد. حیوانات و گیاهان را نابود می کند سیستم زیستی 0kosystem  زمین را که از ده ها هزار سال بوجود امده است نابود می کند. طوفان و سیل بوجود می آورد. در اثر گرم شدن زمین مناطق مرطوب مرطوب تر و مناطق خشک، خشگ تر می شود. دانشمندان ده ها سال  است که در این مورد  اخطار می دهند  و اولین کنفرانس دراین مورد با نام کلوب رم مشهور است که در سال 1968 به عنوان یک بنیاد غیردولتی  برای اخطار به وضعیت جهانی توسط صد کشور تشکیل شد و گزارش علمی مبسوطی از خطرات ناشی ازنوع صنعت و دیگر موارد منتشر کرد که با همین نام به چاب رسید و موجود است.
وقایع بیش آمده فعلی در اروپا و به خصوص در آلمان نمونه ای از عواقب تخریب اکو سیستم است. وقتی به وضعیت اسفبار آن با تعداد زیاد کشته و گم شده نگاه می کنیم همه باید خود را مقصر بدانیم. اکنون بیش از بیش باید به فکر آن براییم که چه کاری لازم است انجام دهیم تا  از چنین و وضعی جلوگیری کنیم. ما علاوه بر احساس مسیولیت انسان ها  به قوانین بین المللی  احتیاج داریم که جلوی گرم شدن حرارت زمین را بگیرد. گرمای کشنده در بعضی ازقسمت های آمریکا   سوختن جنگل ها در روسیه  و غیره همه عواقب بی توجهی انسان به اخطار ها و  عدم توجه به حفاظت از محیط زیست انسان  است .

از چه طریق می توان از تخریب محیط زیست جلوگیری کرد؟ در این مورد برای علاقه مندان مطالب زیادی وجود دارد که من در اینجا به سه مورد اشاره میکنم .

1- استفاده کمتر از سوخت فسیلی مانند ذغال و نفت  که عامل ایجاد گاز گلخانه ای در جو زمین  می شوند . 

اگر کوششی در این مورد صورت نگیرد  کره زمین تا بایان این قرن چهار درجه گرم تر خوهد شد  و در اثر آن یخ ها ی قطب شمال آب خواهند شد و جنگل ها اتش خواهند گرفت.

کارهای لازم:

1- نوع زندگی را از وابستگی به سوخت فسیلی مثل ذغل  نفت و گاز کم کنیم.

2 - از قطع کردن چوب های جنگل ها دست برداریم.

3- مصرف گوشت را که مرتبا رو به افزایش است بایین بیاوریم. حیات چهارپایان نقش بزرگی در ایجاد گاز گل خانه ای دارد .

البته علاوه بر  اینها برای بیش گیری از وضعی که هفته گذشته در اروبا به وجود آمد سیستم های اخطار دهنده قبل از ایجاد سیل و طوفان  نیز لازم است. حفاظت از محیط زیست به عهده تک تک افراد است و بایستی بدانیم به هر عمل کوچک از هر انسانی تاثیر بر کل جهان دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها