دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
جوهر اصلی واقعه غدیر و سخنان پیامبر در روز غدیر، تعیین شکل صحیح رهبری است.
مسأله غدیر، مسأله انسان استبه گزارش آوای خزر، غدیر، واقع‌ای نیست که تنها جنبه تاریخی داشته باشد، و به عنوان یک مسئله گذشته دربارۀ آن سخن گفته شود. بلکه به جز جنبه تاریخی آن و همچنین جنبه دینی و اسلامی و اعتقادی بسیار مهم آن، مضمون و مقصود از واقعه غدیر در هر لحظه از زندگی جامعه اسلامی بلکه در هر جامعه دیگری مصداق و مورد دارد.
 
 جوهر اصلی واقعه غدیر و سخنان پیامبر در آن روز، تعیین شکل صحیح رهبری است و سرپرستی و مولویت اهل حق، و لزوم ایمان داشتن به حکومت پیشوای عادل و بیعت کردن با چنین پیشوایی، و اطاعت کردن از چنین حکومتی (یعنی: حکومتی همسان و همانند آنچه علی - در نزدیک به ۵ سال دوره خلافت خود- جامۀ عمل پوشاند) و سر پیچی و مخالفت با هر حکومت غیر اسلامی و نظام ستمگر که حقوق مردم را رعایت نکند، و جانب محرومان را نگیرد. محتوای امامت و غدیر این است.
 
پیامبر فرمود: «ان الامر الله یضعه حیث یشاء» کار دین به دست خدا است، به دست من نیست. او خود در هر جا بخواهد قرار می‌دهد، و به هر کس بخواهد می‌سپارد.
 
از نظر عقل نیز چنین است. چگونه می‌شود پیامبری از جانب خدا بیاید، سپس امت و دین خود را رها کند، تا مردمان بیایند و در آن تصرف کنند. در این صورت از دین چه خواهد ماند؟ و همین است که عاقبت کار به جایی می‌رسد که یزید بن معاویه، و متوکل عباسی خلیفه رسول الله باشند! دین یک نظام الهی است. پس باید همه چیز آن الهی باشند؛ و همین گونه هم بود. از این رو پیامبر اکرم بار‌ها و بارها، در خلال تبلیغ و یاد دادن دیگر احکام دین، مسألۀ جانشینی را نیز مطرح می‌کرد، و همواره علی را جانشین خود معرفی می‌فرمود؛ و از این جمله بود «واقعه غدیر».
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: