دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
وضعیت افغانستان باتوجه به پیشروی های طالبان که باخروج اشغالگران نظامی آمریکا همراه شد، اکنون آمریکا در پیامی مدعی شده طی ۲۰ سال گذشته به نیروی های افغان آموزش ها و تجیهزات لازم را داده و اکنون این بعهده نیروهای افغان است که خود با وضعیت ببار آمده مواجه و به دفاع بپردازند.

به گزارش آوای خزر، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این مطلب نوشت: با این وجود پاسخ بی سر و صدای روز یکشنبه (روز گذشته) آمریکا به پیشروی های طالبان در افغانستان حاکی است که جنگ آمریکا در این کشور بطور قطعی پایان نیافته است.

این نشریه آمریکایی نوشت: با این وجود نیروهای افغان خود باید شهرهایی که به تصرف طالبان در آمده است را  باز پس  گیرند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: جو بایدن در سخنرانی در ماه گذشته در دفاع از  تصمیم خود مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان گفته بود «آمریکا به اندازه کافی در توانمندسازی نیروهای پلیس و نظامیان افغان برای تامین آینده امنیت آن کشور تلاش کرده است» و درهمین حال هرچند برخی از مقامات آمریکایی اذعان دارند که این نیروها تعلیم دیده افغان با مشکلاتی مواجه خواهند شد اما  گفته اند که دیگر آنها باید از این پس خود به دفاع از خود بپردازند.

نیویورک تایمز نوشت: «لئون پانه تا» وزیردفاع سابق آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، درواکنش به تحولات اخیر افغانستان، روز یکشنبه گفت که انتظار حمایت بیشتر حملات هوایی آمریکا از نیروهای افغان را دارد اما وی انتظار ندارد وضعیت در افغانستان حتی باوجود کمک نظامیان آمریکایی بهبود یابد.

 در چند هفته گذشته نیروهای گروه طالبان به صورت گسترده به پیشروی‌های خود در مناطق مختلف افغانستان ادامه داده‌اند و توانسته‌اند پس از درگیری‌های شدید، چندین منطقه مهم را از کنترل نیروهای دولتی خارج کنند؛ این درگیری‌ها درمیان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اتفاق می‌افتد.

آمریکا که در هفتم اکتبر ۲۰۰۱ برابر با ۱۵ مهرماه ۱۳۸۰ با دستاویز جنگ علیه تروریسم به افغانستان حمله و طالبان را سرنگون کرد؛ با قدرت گرفتن دوباره این گروه، جو  بایدن به این اشغالگری نظامی ۲۰ ساله  که خفتی بدتر از جنگ ویتنام به همراه داشت، پایان داد.

دولت بایدن درحالی اعلام پایان جنگی بی سرانجام را داد که پس از ۲۰ سال جنگ و خونریزی، هیچ ثمره ای بخصوص در زمینه تامین امنیت در کشور افغانستان نداشت؛ جنگی که از زمان جورج بوش پسر به بهانه مبارزه با تروریسم برای آمریکا و آمریکایی ها با هزینه هزاران میلیارد دلار به ارث ماند.

بنابر برخی آمار،   در این اشغالگری نظامی که غیر از ایجاد ناامنی هرچه بیشتر و ویرانی ثمره ای در برنداشت، بیش از ۳۸ هزار غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

بنابرگزارش اکتبر سال ۲۰۰۷ میلادی «دفتر بودجه کنگره»،   جنگ افغانستان برای آمریکا تا سال ۲۰۱۷ میلادی تنها دو تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

کارشناسان و ناظران بین المللی و فرماندهان ارشد نظامی آمریکا بر این موضوع اذعان دارند که شرایط طی دو دهه گذشته در افغانستان نه تنها از بابت امنیت و قاچاق مواد مخدر تامین نشده بلکه وخیم تر نیز شده تا آنجا که در برخی از گزارش ها فرماندهان نظامی آمریکا خود در قاچاق مواد مخدر در افغانستان نقش داشته اند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: