دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
در این مطلب قرار است شما را به کاوش در بالکان دعوت کنیم تا برخی زیباترین مناظری که می‌توانید از آن دیدن کنید را بشناسید. بالکان همانند اسکاندیناوی یا بالتیک نام یک منطقه در اروپا است که به صورت یک شبه جزیره در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است. بالکان از جنوب، شرق و غرب به دریاهای سیاه، اژه، دریای یونان و از شمال به کوه‌های آلپ متصل است.

به گزارش آوای خزر؛در منطقه بالکان 13 کشور مختلف قرار دارد که 6 تا از آن‌ها مانند آلبانی و بلغارستان به طور کامل در بالکان واقع شده‌‌اند و 7 کشور مانند ایتالیا و یونان تنهایی بخش‌هایی از آن‌ها در این منطقه قرار گرفته است.

در منطقه بالکان به دلیل دریاها، جزایر، کوه و جنگل‌های متعدد می‌توانید انتظار زیباترین مناظر طبیعی ممکن را داشته باشید که در ادامه متن سعی شده است با معرفی 3 مسیر بخش کوچک و ارزشمندی از این گنجینه را شاهد باشیم.

کرواسی به مونته نگرو: از دوبرونیک به پارک ملی لووچن

این کاوش برون مرزی را با سفر به شهر دوبرونیکِ کرواسی به سمت شهر قدیمی و بندری پراست در مونته نگرو شروع می‌کنیم. توجه داشته باشید که شاید نام این شهر و مناطق به گوش بسیاری آشنا نباشد اما اطمینان داشته باشید که موارد نامبرده در این متن در سبک و سیاق خود بهترین هستند و امیدواریم سفر این مسیرهای بهشتی را تجربه کنید.

اما از کاوش در بالکان دور نشویم. در مسیر دوبرونیک به مونته نگرو یکی از خارق العاده‌ترین مناظری که می‌توانید شاهد باشید تغییر ناگهانی منظره از خط ساحلی آدریاتیک در کرواسی به کوه‌های نامتقارن مونته نگرو است.

پس از رسیدن به شهر پراست خود را به ساحل کوتور در مونته نگرو برسانید و از جاذبه‌های فرهنگی متعدد، از جمله 12 کلیسه که در مسیرتان قرار گرفته است دیدن کنید. توجه داشته باشید در این بخش ماجراجویی به قایق نیاز خواهید داشت.

پس از آن باری دیگر سوار ماشین خود شوید و با طی کردن یک مسیر 30  کیلومتری به سمت تپه‌های سنت جانزِ کوتور بروید و با پیاده روی و سربالایی به یک قلعه تاریخی که قدمت آن به قرن 9 میلادی باز می‌گردد. برسید در ارتفاع 1749 متری این قلعه دنیایی از زیبایی‌ها زیر پاهایتان قرار خواهد گرفت، در نهایت کمی وقت خود را با تماشای منظره اطراف سپری کنید و در مسیر خود را با سفر از کوتور به پارک ملی لووچن به پایان به رسانید. تمامی شهرها و مقاصدی که گفته شد بین 4 ساعت تا 3 روز وقت شما را خواهد گرفت، بسته به این که در هر مقصد چه مدت می‌خواهید توقف داشته باشید.

 

منطقه بالکان

ساحل کوتور پراست

 

پلودیو به ولیکو تارنوو: بلغارستان

بلغارستان یکی از آن 6 کشوری است که به طور 100 درصد در منطقه زیبای بالکان واقع شده است و تنها با سفر به بلغارستان می‌توانید به طور کامل یک تجربه ناب از کاوش در بالکان را تجربه کنید.

برای کاوش بالکان از بلغارستان مسیر 213 کیلومتری پلودیو به ولیکو تارنوو یک انتخاب ایده آل خواهد بود. با آغاز مسیر خود از شمال شهر پلودیو در نخستین گام به قلب بلغارستان و شهر کوچک دریانوو بروید. در این شهرستان از صومعه دریانوو، ساختمانی که قدمت آن به قرن 13 میلادی بازمی‌گردد دیدن کنید. این کلیسای تاریخی که برای یادبود سن مایکل ساخته شده است دو بار توسط حکومت عثمانی به آتش کشیده شده و تاریخچه غنی از وقایع را در خود جای داده است.

پس از شهرستان دریانوو به سمت شمال بلغارستان عازم شوید و به سمت استان ولیکو تارنوو بروید. این مسیر 30 دقیقه‎‌ای به شما یکی از زیباترین مناظر ممکن در اروپا را هدیه می‌دهد، پس ضمن لذت از یک چشم‌انداز فوق‌‌العاده خود را به دره‌ رزها برسانید. این دره در میان دو رودخانه واقع شده است و برخی از نادرترین گونه‌های گل رز در آن می‌روید. اگر در ماه‌های می تا ژوئن به دیدن این دره می‌روید احتمال شکوفه دادن گل‌ها وجود خواهد داشت که از این نظر می‌توانید با استشمام عطر گل‌های رز یک سفر لوکس در بلغارستان و بالکان را تجربه کنید.

 

بلغارستان

ولیکو تارنوو

 

ولورا به هیمارا: آلبانی

چه طرفدار دوچرخه سواری باشید، چه عاشق ساحل و چه دوستدار تاریخ، با کاوش از شمال دره دوکات به جنوب و رودخانه آلبانی لذت کافی را خواهید برد. چرا که در مسیر 72 کیلومتری ولورا به هیمارا هر آنچه برای توصیف یک سفر به یادماندنی نیاز است وجود دارد.

ابتدا خود راه به شهر ولورا برسانید و در بزرگراه SH8 به سمت جنوب حرکت کنید. این مسیر مستقیما از کوهستان عبور می‌کند و علاوه بر نمای کوه‌ها منظره سواحلی که در پایین جاده قرار دارد چشم نوازی می‌کند. دیگر زیبایی این مسیر بزهایی هست که گاه و ناگاه از جاده عبور می‌کنند و همچنین اهالی که سوار بر قاطر در امتداد مسیر شما با سرعتی بسیار کمتر در حال گذر هستند.

پیش از رسیدن به هیمارا و سواحل جذاببش بهتر است میان دو ساحل زیبای دهرمی و اریکام، سری به پارک ملی 10 کیلومتر مربعی لیگورا پس (Llogara Pass National Park) بزنید. این پارک در ارتفاعات قرار گرفته است و یک مقصد عالی برای پیکنیک خانوادگی یا یک ماجراجویی انفرادی میان کوه‌ها بشمار می‌رود.

 

 مناطق اروپایی

 پارک ملی  لیگورا

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار