دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
بابت این اشک ها، شکر
پروردگارا! بابت این اشک ها، شکر... بابت ذکر پیاله‌ی آب... بابت خانه‌ای که رختش اینروز‌ها سیاه است و دیوار دیوارش از عُشّاق عالیمقام شما می‌گوید... بابت نماز‌هایی که این روز‌ها می‌بردمان تا فُرات.
آوای خزر-رقیه توسلی: پروردگارا! بابت این اشک ها، شکر... بابت ذکر پیاله‌ی آب... بابت خانه‌ای که رختش اینروز‌ها سیاه است و دیوار دیوارش از عُشّاق عالیمقام شما می‌گوید... بابت نماز‌هایی که این روز‌ها می‌بردمان تا فُرات... بابت واگویه ها، بابت این حالِ بدِ روشن... بابت چایی که این شب‌ها قربه الی الله دم می‌کنیم... بابت ضربان سرکش قلبمان وقتی شیخ و واعظ تا ۶۱ هجری مشایعت مان می‌کنند... تا اسماء مبارک... تا سیاهه سپاه... تا پریشانی یال ذوالجناح... بابت حب به اهل بیت، شکر... بابت چراغ‌های خاموش خانه و بابت روضه و منبری که از امان نامه، چیز‌ها یادمان داد. از وفای به عهد. از حُر. مشک. خارمغیلان. هفتاد و دو سردار. شام غریبان.

شکر برای اینکه از رگ گردن به ما نزدیکترید و توی گوشمان زمزمه دارید أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِیم و زیارت عاشورا که می‌خوانیم و ابر و باران که می‌شویم فرشته‌ها را می‌فرستید پای سوگمان... شکر که تنها نیستیم وقتی خیمه‌های سوخته را شیون می‌کنیم... تشتِ طلا و گوشواره را زار می‌زنیم... و میرسیم به گهواره بی شش ماهه و خیمه‌ی بی عمو و لشکر بی دین... شکر که با شما سر سفره‌ی غم و آرام نشسته ایم.

بارالها! شکر اندر شکر برای محرمی که امسال پا به خانه هایمان گذاشته و تمام شهر شده است حسینیه. شکر اندر شکر برای اربابی که قرنهاست نامش تسلای دل است و آب بر آتش.

پی نوشت:
السلام عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْن وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْن

انتهای پیام/۱۰۰۵
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: