دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
سخنگوی سازمان هواپیمایی با هشدار به مسافران عراق که بدون ویزا بلیت تهیه می‌کنند، گفت: با آژانس‌های مسافرتی که با وعده دریافت ویزا در فرودگاه‌های عراق به مسافران بلیت فروخته‌اند، برخورد می‌شود.

مسافران عراق بدون ویزا بلیت هواپیما نخرندبه گزارش آوای خزر، آقای محمدحسن ذیبخش با اشاره به اقدام برخی آژانس‌های مسافرتی برای فروش بلیت هواپیما در مسیر‌های منتهی به شهر‌های زیارتی عراق، افزود: با توجه به اینکه در ایام محرم درخواست سفر به شهر‌های زیارتی افزایش می‌یابد، برخی آژانس‌های مسافرتی با این وعده که مسافران می‌توانند در عراق و در فرودگاه نجف یا بغداد ویزا دریافت کنند، به هموطنان بلیت می‌فروشند.
وی افزود: بسیاری از مسافران که در ایران بلیت خریداری کردند پس از رسیدن به فرودگاه‌های نجف و بغداد سرگردان شده و نتوانسته اند ویزای ورود به این کشور را دریافت کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی از بازگشت بسیاری از مسافرانی که فریب آژانس‌های مسافرتی را خورده اند خبر داد و افزود: شرایط سخت و دشواری برای برخی مسافران پیش آمده است.

ذیبخش گفت: مسافران فرودگاه‌های بغداد و نجف در عراق باید حتما ابتدا ویزای خود را در ایران اخذ کنند و پس از اطمینان از صحت ویزای صادر شده، بلیت مقصد را تهیه کنند.
وی با بیان اینکه فقط مسافرانی که از شرکت هواپیمایی العراقیه بلیت خریداری می‌کنند برگه اجازه ورود دریافت می‌کنند، گفت: خرید بلیت از بقیه شرکت‌های هواپیمایی به معنای اخذ ویزا در فرودگاه بغداد و نجف نیست و در این دو فرودگاه ویزایی برای مسافران شرکت‌های هواپیمایی دیگر صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: