دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

سیاست خارجی رئیسی، آسیا محور است
وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: مذاکره را ابزار دیپلماسی می‌دانیم و هیچ‌گاه از میز مذاکره منطقی فرار نمی‌کنیم او با بیان اینکه سیاست خارجی ما آسیا محور خواهد بود تاکید کرد: وزارت‌خارجه را به برجام گره نمی‌زنیم. همه تلاش خود را برای بی‌اثرکردن لغو تحریم‌ها به کار می‌گیریم. با مذاکره‌ای همراه خواهیم بود که فرسایشی نبوده و تامین‌کننده منافع ملت باشد.

۲۰ میلیون دوز فایزر در راه ایران؟
رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از گشایش‌های جدید در عرصه واردات واکسن به کشور خبر داد. او ادامه داد: شرکت بایون تک آلمان که با فایزر مشترکا واکسنی بر اساس پروتئین ویروس طراحی کردند نیز در ایران نماینده داشت و امکان واردات از تولیدات در آلمان وجود دارد که در صورت صدور مجوز تا ۲۰ میلیون دوز به ایران وارد خواهد شد.

رکورد مرگ کرونایی در ایران باز هم شکست
وزارت بهداشت روز یکشنبه اعلام کرد: ۶۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. از دیروز تا امروز ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

سکه و دلار همچنان گران می شوند
قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ و میلیون ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شده است. قیمت دلار هم تا لحظه تنظیم خبر ۲۷ هزار ۵۰۰ تومان و هر یورو ۳۱ هزار ۹۰۰ تومان فروخته شده است.

طالبان تفکیک جنسیتی دانشگاه ها را آغاز کرد
"ملا فرید"، نماینده طالبان و رئیس آموزش عالی طالبان گفت: اساتید زن باید فقط برای دانشجویان زن تدریس کنند. آموزش مختلط ریشه تمامی بدی‌ها در جامعه است و آموزش مختلط باید پایان یابد.

قیمت برنج از یارانه بیشتر شد
قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی با رکوردی بی سابقه به ۴۵ هزار تومان رسید که بیشتر از یارانه هر فرد است و برنج هندی نیز تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

«رئیسی در رابطه با وزرای فرهنگی نیز نظر رهبری را گرفته‌»
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جریان بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: زمانی در خدمت حضرت آقا بودم؛ ایشان فرمودند: من جز در وظایفی که قانون اساسی بر عهده من گذاشته به امورات دیگر در بخش‌های اجرایی و دولتی دخالت نمی‌کنم. قالیباف اضافه کرد: آقای رئیسی نیز گفتند که با حضرت آقا برای انتخاب این وزرای مربوطه مشورت کردند و تأیید ایشان را گرفتند. این کار به این دلیل است که حوزه‌های دفاع، امنیت داخلی و خارجی و سیاست خارجی بر اساس قانون اساسی بر دوش رهبری است. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به من گفتند در رابطه با وزرای فرهنگی نیز نظر رهبری را گرفته‌اند. این دیگر خواسته رئیس یک دولت است که بخواهد نظرات مشورتی بگیرد.

قول وزیر پیشنهادی ارتباطات برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات
عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسئله، این است که من وقتی یک پیام را در داخل کشور ارسال می‌کنم چرا بسته‌های اطلاعاتی مربوط به این فضا از کشور خارج و به آلمان و آمریکا برود. این بدان معناست که باید هم هزینه پهنای باند بین الملل را بدهیم و هم امنیت‌مان به خطر می‌افتد و هم استقلالمان دچار خدشه می‌شود و اگر روزی اتفاقی بیافتد و لنگر یک کشتی گیر کند کل خدمات داخلی کشورمان از کار می‌افتد و این منطقی نیست. او با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات را به این معنا که بتوانیم تمام امورات کشور را به آن وابسته کنیم استفاده خواهیم کرد و راه اندازی این شبکه پرسرعت در پهنه جغرافیایی ایران به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست، گفت: در سقف زمانی ۴ سال شبکه ملی اطلاعات را براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: