دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
توصیه می‌شود روغن گیربکس اتوماتیک را پس از هر ۵۰ یا ۶۰ هزار کیلومتر به طور کامل تعویض کنید.

به گزارش آوای خزر؛ جعبه‌دنده‌ها به دو گروه دستی و اتوماتیک تقسیم‌بندی می‌شوند. در این بین جعبه‌دنده‌های دستی حساسیت کمتری به نوع روغن نشان می‌دهند و معمولا مجاز هستیم واسکازین آن‌ها را طی دوره‌های طولانی‌تری در قیاس با گیربکس‌های اتوماتیک تعویض کنیم. به هر حال توصیه می‌شود که روغن گیربکس دستی را پس از طی مسافتی در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کنید تا عملکرد جعبه دنده با مشکل مواجه نشود و تعویض دنده‌ها به نرمی صورت گیرد.
بهترین زمان تعویض روغن گیربکس
چه زمانی روغن گیبرکس را تعویض کنیم؟
اما برای جعبه‌دنده‌های اتوماتیک مدت زمان‌های مختلفی گفته شده‌است. به‌ویژه اگر از روانکار‌های اصل و مورد تایید شرکت سازنده استفاده نشود، باید در فواصل زمانی بسیار کوتاه‌تر نسبت به تعویض روغن این‌گونه گیربکس‌ها اقدام کرد؛ چراکه اصولا گیربکس‌های اتوماتیک حساسیت بسیار بالاتری نسبت به کیفیت روغن دارند و اگر واسکازین آن‌ها به موقع تعویض نشود، عملیات تعویض دنده نیز در این گیربکس‌ها با مشکل و یا اصطلاحا تقه همراه خواهد شد.
به‌طور کلی توصیه می‌شود روغن گیربکس اتوماتیک را پس از هر ۵۰ یا ۶۰ هزار کیلومتر به طور کامل تعویض کنید. همچنین گفته شده که اگر صرفا از طریق باز کردن پیچ ته گیربکس اتوماتیک اقدام به خالی کردن روغن آن می‌کنید، به دلیل آن که در این روش تمام روغن درون جعبه‌دنده تخلیه نخواهد شد، بهتر است که زمان تعویض روغن خود را به ۳۰ هزار کیلومتر کاهش دهید تا جعبه دنده با مشکل مواجه نشود.

لازم به ذکر است که برخی منابع خارجی بهترین زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را بازه‌های بالاتر از ۱۰۰ یا حتی ۱۵۰ هزار کیلومتر می‌دانند که البته شرط آن تخلیه کامل روغن مستعمل درون جعبه دنده و استفاده از واسکازین ارجینال مطابق استاندارد کارخانه خواهد بود. کیفیت ساخت و نوع گیربکس نیز در این میان بی‌اهمیت نیست و اگر می‌دانید که گیربکس شما حساسیت بیشتری نسبت به کثیفی روغن نشان می‌دهد، باید زودتر آن را تعویض کنید. همچنین در هر مرتبه تعویض روغن بایست فیلتر روغن گیربکس را نیز عوض کرد تا عملکرد جعبه دنده به دلیل کثیفی بیش از حد صافی با مشکل مواجه نشود.
باید بدانید که به‌هیچ‌وجه این مهم را به تعویق نیندازید تا قطعه گران‌قیمتی همچون گیربکس اتومبیل‌تان با آسیب جدی مواجه نشود. همچنین توصیه می‌کنیم در هر مرحله تعویض روغن موتور از متصدی تعمیرگاه یا تعویض روغنی بخواهید که میزان روغن جعبه دنده را نیز چک کند و در صورت کمبود، آن را به حد نرمال برساند.
انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار