دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
وقتی به سراغ آرایش کردن اجزای صورت می‌رویم، باید با اصول زیباشناختی آشنا باشیم تا اینکار راهی برای زیباتر شدن باشد، نه آنکه صورتمان را پیرتر و خسته‌تر نشان دهد.

 آوای خزر/

نکات مهم در آرایش ابروها و خطاهایی را مرور کنیم که مانع از ایجاد چهره زیبا می‌شوند.

۱. به مد اهمیت ندهید

در طول دوره‌های مختلف، آرایش‌های مختلفی از ابرو مد می‌شود، ابروهای نازک، ضخیم و پرپشت، کوتاه و ... . اما ما پیشنهاد می‌کنیم، جدا از اینکه چه مدی در جریان است، مدلی را انتخاب کنید که چهره شما را زیباتر می‌کند. شاید بهتر است ابروهای ضخیم و پرپشت را انتخاب کنید و یا برعکس. هرچه آرایش شما طبیعی‌تر باشد، زیبایی شما بیشتر نمایش داده می‌شود، شاید از همین‌روست که این روزها، داشتن ابروهای طبیعی، بیشتر از همه مورد استقبال گرفته است.

۲. انتهای ابرو را کوتاه نکنید

گاهی اوقات برخی افراد در حین مرتب کردن و قیچی زدن ابروها، انتهای آن را قیچی می‌کنند، در حالی که اینکار ممکن است زیبایی ابرو و چشم را کاهش دهد. اندازه ابرو باید با بزرگی چشم برابر باشد و برای اینکه این اندازه را متوجه شوید، می‌توانید با هر وسیله‌ای انتهای چشم را به ابرو وصل کنید تا اندازه مناسب مشخص شود. اگر انتهای ابرو بیش از این مقدار بود، نوبت قیچی کردن است.

۳. تاج ابرو را به درستی آرایش کنید

تاج ابرو در مشخص‌تر کردن ابروها بسیار موثر است و روی زیبایی آن تاثیر مهمی دارد. اما نکته مهم آن است که اگر تاج ابروهای شما خالی و نامرتب است، باید آن را به میزان زیاد با مداد و سایه ابرو پر نکنید تا ظاهر ابروها غیر طبیعی به نظر نرسد. برای اینکار از براش مناسب ابرو استفاده کنید و به آرامی و نرمی، تاج ابرو را مشخص کنید. اگر قرار نیست محدوده کل ابرو، چندان پررنگ و تیره باشد، پس نباید استثنایی در تاج ابرو هم قائل شوید.

۴. ابرو را شانه کنید

۱۰ اشتباه رایج که هنگام آرایش ابروهای خود مرتکب آنها می‌شوید

قبل از آنکه بخواهید از مداد، سایه و یا هاشور ابرو استفاده کنید، ابروها را به بالا شانه کنید و برای آنکه مدت بیشتری منظم باقی بماند از یک مدل صابون و یا ژل ابرو استفاده کنید. ژل ابرو بی‌رنگ است و ماندگاری ابروها با آن کمتر است، اما برای آرایش‌های کوتاه مدت گزینه مناسبی است. در انتخاب آنها سعی کنید نوع با کیفیت را خریداری کنید تا روی ابروها، شوره ایجاد نشود. ژل ابرو مک، گابرینی، گلدن رز و سیگما معمولا  کیفیت مناسبی دارند و جالب آنکه محصولات سیگما، دارای مرحله تست حیوانی نیست و در نتیجه انتخاب آن برای افرادی که به این موضوع اهمیت می‌دهند، می‌تواند امتیاز بزرگی محسوب شود.

اما برای آرایش‌های طولانی‌ مدت‌تر، صابون ابرو استفاده کنید و اگر مایلید می‌توانید انواع رنگی آنها را نیز تهیه کنید که به میزان کمی رنگ ابروهایتان را هم تغییر دهد. اما خرید مارک خوب را در اولویت قرار دهید. در حال حاضر برندهایی مانند کالیستا، اسنس و رولوشن، علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت خوبی هم دارند.

۵. از براش مناسب استفاده کنید

انتخاب براشی که به خوبی روی ابروها بنشیند و خطوط باریک و ظریف روی آن ایجاد کند، بسیار مهم است، چرا که در غیر اینصورت، باعث پخش شدن نامناسب مواد آرایشی مانند مداد ابرو می‌شود. برای اینکه براش مناسب را انتخاب کنید، سعی کنید آن را به کمی سایه آغشته کنید و روی سطح دست امتحان کنید، هرچه براش خطوط نازک‌تر و منظم‌تری ایجاد کند، کیفیت مناسب‌تری دارد و برای آرایش ابرو مناسب است.

۶. از مداد ابرو به اندازه استفاده کنید

با مداد ابرو، می‌توانید بخش‌های خالی ابرو را پر کنید، اما برای اینکار، زیاده‌روی نکنید و داخل ابرو را بیش از حد تیره نکنید. در کنار مداد ابرو، موارد دیگری مانند سایه و هاشور ابرو هم وجود دارند که بسته به مهارت خود در آرایش ابرو می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۷. مدل ابروی مناسب را انتخاب کنید

۱۰ اشتباه رایج که هنگام آرایش ابروهای خود مرتکب آنها می‌شوید

فرم صورت و چشم در انتخاب مدل ابرویی که می‌خواهید پس از مرتب کردن ابروها داشته باشید، مهم است. برای مثال برای صورت‌های دراز و کشیده، ابروهای تخت، افقی و بدون کمان بهتر است، در صورت‌های بیضی، داشتن ابروهای زاویه‌دار و ملایم و دارای کمان با ارتفاع کم مناسب است. در صورت‌های مربعی، ابروهای منحنی با زاویه بیشتر و در صورت‌های گرد، ابرو با ارتفاع زیاد و زاویه‌دار پیشنهاد می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز فرم صورت خود را بشناسید.

۸. فقط به آرایش چشم توجه نکنید

برخی افراد ممکن است فقط به آرایش چشم مانند ریمل زدن و سایه چشم توجه کنند و آرایش ابرو را به مرحله آخر موکول کنند و یا به طور کامل از آن غافل شوند. اما بهتر است قبل از آرایش چشم، به ابروها رسیدگی کنید و هر آرایشی که می‌پسندید را انجام دهید.

۹. آرایش صورت را درست انجام دهید

۱۰. محدوده ابرو را به صورت طبیعی تعیین کنید

در آرایش ابرو، مهم است که محدوده ابرو با مقداری سایه و براش ابرو، مشخص شود و به همین دلیل بالا و پایین ابرو را با خطی مشخص می‌کنند. در کشیدن این خط زیاده‌روی نکنید و تا آنجا که می‌توانید آن را به شکل ظریف روی محدوده مشخص کنید و به خوبی با براش آن را محو کنید تا حالت طبیعی‌تری بگیرد.

یکی از نکات مهمی که در پایان باید یادآوری کنیم، شناخت اصول آرایش و تناسب بین لوازم مختلف آرایشی و رنگ‌هاست. امروزه به راحتی می‌توانید انواع آموزش‌ها را در دنیای اینترنت بیابید و یا خودتان با آزمون و خطا، آنها را کشف کنید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: