دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود بعد از پایان یافتن اشغال افغانستان، عملیات مفتضحانه خروج از این کشور را ماموریتی فوق‌العاده خواند.

به گزارش آوای خزر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود بعد پایان اشغال نظامی افغانستان اعلام کرد که آمریکا با موفقیت تمامی نظامیان خود را از افغانستان خارج کرده و این ماموریت به پایان رسیده است.

این درحالیست که طی دو هفته عملیات خروج، ارتش آمریکا خسارات جانی سنگینی شد و طی انفجار انتحاری در فرودگاه کابل ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شدند. علاوه بر این، برجا گذاشتن تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا انتقادات زیادی را متوجه بایدن و وزارت دفاع آمریکا کرده است. 

بایدن با بیان اینکه این ماموریت بسیار فوق العاده بوده است همچنین گفت که هنوز ۲۰۰ شهروند آمریکایی در افغانستان هستند و بر آنیم که هر کس تمایل به خروج از افغانستان داشته باشد برای آنها گذرگاه امن ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنرانی خود از اشرف غنی و دونالد ترامپ روسای جمهور سابق افغانستان و ایالات متحده به خاطر اشتباهاتشان شدیدا انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در توجیه تصمیم خود به خروج ارتش آمریکا از افغانستان گفت، من اعتقاد ندارم که با استقرار هزاران سرباز ما در افغانستان می‌توان امنیت ایالات متحده را افزایش داد. 

جو بایدن در ادامه گروه تروریستی داعش را تهدید کرد و خطاب به داعش خراسان مدعی شد که کار آمریکا با داعش خراسان هنوز به پایان نرسیده است. 

بایدن با بیان اینکه آمریکا از طریق ابزارهای دیپلماتیک و حمایتهای بشردوستانه از مردم افغانستان حمایت خواهد کرد ادعا کرد که هیچ چیز بیشتر از اطاله حضور نظامی آمریکا در افغانستان چین و روسیه را خوشحال نمی‌کرد. 

بایدن در ادامه با پرهزینه خواندن جنگ افغانستان برای مردم آمریکا گفت، جنگ دو دهه‌ای آمریکا در افغانستان روزانه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشت. 

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد، تهدید تروریسم همچنان ادامه دارد اما ماهیت آن تغییر کرده است. بنابراین استراتژی ما نیز تغییر کرده است. /فارس

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار