دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

دولت رئیسی ورود به گفتگوهای وین را پذیرفت
در گفتگوی تلفنی هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با وزیر امور خارجه ایران، امیرعبداللهیان با اعلام اینکه اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام میشود، اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریمها و تامین حقوق حقه ایران بیانجامد، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد.

حکم زاکانی امضا شد
علیرضا زاکانی که درمورد قانونی بودن یا نبودن انتخاب او به عنوان شهردار تهران شبهاتی مطرح شده بود، امروز با حکم وزیر کشور دولت رئیسی، به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد.

مخالفت نماینده آیت الله سیستانی با فیلترینگ
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایرانخطاب به وزیر کار گفت: همانطور که محدودیت ماهواره داشتن جواب نداد و امروز بسیاری از افراد ماهواره استفاده میکنند، محدودیت های دیگر هم جواب نمی‌دهد.

ایران در قله پیک پنجم کرونا
نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونا در تهران با تاکید بر اینکه هم اینک به قله پیک پنجم رسیده‌ایم، به مردم توصیه‌ کرد که در اماکن عمومی استفاده از دو ماسک اجباری است و یا استفاده از ماسکِ فیلتردار، ارجح است. همچنین بر اساس آمار وزارت بهداشت روز گذشته 595 نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند.

ایران صادرات گاز به عراق را کاهش داد
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی ایران به کشور عراق طبق‌ توافق‌نامه‌ای با این کشور و با اعلام قبلی کاهش یافته است. وی تصریح کرد: ایران از دو هفته پیش این کاهش صادرات را به عراق اعلام کرده بود و براساس توافق‌نامه این مقدار کاهش صادرات تا شش ماه ادامه دارد. او تاکید کرد هرچند بخشی از این بدهی‌ها همچنان پابرجاست اما کاهش صادرات به دلیل بدهی عراق به ایران نبوده و طبق توافق‌نامه با آنها انجام شده است. همچنین طبق توضیحات حسن منتظرتربتی- مدیرعامل شرکت ملی گاز، ایران پیش از این روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به عراق صادر می‌کرد که بدهی‌های این کشور به ایران سبب کاهش صادرات گاز طبیعی به عراق در دی‌ماه پارسال شد.

کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد
روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که کشتی ایرانی حامل سوخت که سید«حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی چند هفته قبل خود اعلام کرده بود به سمت لبنان حرکت کرده، دیروز وارد آبهای منطقه‌ای سوریه شد. محموله این کشتی بعد از تخلیه در یکی از بنادر سوریه توسط تانکرهایی به لبنان منتقل خواهد شد. بر اساس این گزارش بخشی از محموله این کشتی توسط حزب‌الله به بیمارستان‌های دولتی داده می‌شود و همچنین یک شرکت خصوصی وابسته به حزب الله ساز و کار توزیع سوخت به موسسات خصوصی و مراکز تولید برق را بر عهده دارد. منابع همچنین اعلام کردند، دو کشتی دیگر ایرانی نیز با همین ساز و کار محموله‌های خود را به لبنان می‌رسانند که البته مشخص نیست بار آنها سوخت مازوت یا بنزین و یا هر دوی آنها است ضمن اینکه احتمالاً کشتی چهارم نیز به زودی از سمت ایران به لبنان حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها