دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

امام جمعه کرج: بانوان به جای مادر شدن، سگ به دست گرفته اند
حسینی همدانی امام جمعه کرج گفت: امروز شاهد آن هستیم که در نتیجه این اقدامات توطئه گران و استعمارگران، بانوان در جامعه اسلامی به جای مادر شدن و تربیت نسل آینده سگ به دست گرفته و در خیابان ها پرسه می زنند.

تکذیب سقوط پنجشیر
امرالله صالح از رهبران جبهه مقاومت ملی در تماسی تلفنی و پیامی ویدئویی گفت که گزارش‌هایی مبنی بر این که وی دره پنجشیر و افغانستان را ترک کرده است، صحت ندارد و آن تبلیغ «دشمن» است. همچنین «احمد مسعود» در توییتى شایعه سقوط پنجشیر و فرار خود را تکذیب کرد و آن را به رسانه‌هاى پاکستانى نسبت داد. وی در توئیتی نوشت: اخبار فتح پنجشیر در رسانه های پاکستانی دست به دست می شود و دروغ است. سقوط پنجشیر آخرین روز زندگی ام خواهد بود، ان شاء الله. به گزارش منابع داخلی و رسانه‌های بین‌المللی نبردها میان شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی در پنجشیر روز جمعه شدت گرفت و هر دو طرف مدعی دستیابی به پیروزی‌هایی شدند.

سرلشکر فیروزآبادی بر اثر کرونا درگذشت
رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. سرلشکر فیروزآبادی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۵ به مدت ۲۷ سال با حکم رهبر معظم انقلاب، به عنوان رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت بود و پس از آن به عنوان مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا منصوب شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه روز گذشته ۵۶۱ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و با این احتساب مجموع جانباختگان از ۱۰۹ هزار نفر فراتر رفت.

چین اداره یکی از اسکله‌های بندر حیفا را در دست گرفت
در چارچوب یک قرارداد کلان اقتصادی و تجاری میان اسرائیل و چین، برای نخستین بار چین از روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور اداره یکی از اسکله‌های حساس در یکی از بنادر مهم بازرگانی اسرائیل را در دست گرفت.

گروسی به دنبال دیدار با اسلامی 
شبکه بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به دنبال دیدار با اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوع ایجاد دسترسی بیشتر برای بازرسان آژانس است.

آیت الله سید محمد سعید حکیم، درگذشت
آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع چهارگانه نجف به ملکوت اعلا پیوست. دلیل درگذشت، سکته قلبی اعلام شده است. ایشان در زمان وفات ۸۷ سال سن داشت.

آمریکا: نمی‌توانیم تا ابد منتظر تهران برای بازگشت به مذاکرات باشیم
«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران گفت که واشنگتن نمی‌تواند تا ابد منتظر بماند تا تهران دوباره به گفت‌وگوهای هسته‌ای بپیوندد اما آماده است تا صبر پیشه کند. وی گفت که آمریکا و تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) پیشتر نیز بیش از حد صبور بوده‌اند.

فایزر یک قدم به تولید داروی خوراکی ضد کرونا نزدیک‌تر شد
شرکت‌های «فایزر» و «مرک» آزمایش‌های بالینی جدیدی را با هدف بررسی اثربخشی داروهای خوراکی ضد ویروس کرونا آغاز کردند. شرکت‌های بزرگ داروسازی این بار برای تولید داروی ضد کووید-۱۹ رقابت می‌کنند. فایزر در ماه جولای اعلام کرد که اگر آزمایش‌های بالینی روی داروی PF-07321332 موفقیت آمیز باشد، در سه ماهه چهارم برای دریافت مجوز استفاده اضطراری درخواست می‌کند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: