دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

حضور نیروهای خارجی در بین طالبان
فهیم دشتی، سخن‌گوی جبهه‌ی پنجشیر در توییتی گفته که شهرستان پریان هم‌اکنون به صورت کامل در کنترل نیروهای این جبهه است. وی همچنین افزوده که دست‌کم یک‌هزار نیروی طالبان که به‌دلیل انسداد مسیر برگشت و خروج در منطقه‌ی «ریوت» گیر افتاده بودند، در هنگام فرار و عقب‌نشینی توسط مردم محل به کمک نیروهای جبهه‌ی مقاومت ضد طالبان، کشته، تسلیم و یا اسیر شده‌اند. دشتی گفته که در میان اسیران نیروهای طالبان، شهروندان خارجی از جمله پاکستانی نیز حضور دارند.

مرجان شیخ الاسلامی به ۲۰ سال حبس محکوم شد
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به صدور احکام متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی، گفت: در این پرونده رضا حمزه لو مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، عباس صمیمی نائب رئیس شرکت، علیرضا علایی رحمانی عضو هیات مدیره، مصطفی تهرانی عضو هیات مدیره، محسن احمدیان مدیربازرگانی و مرجان شیخ الاسلامی مدیرعامل شرکت دنیز به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.


داروی تقلبی درمان قارچ سیاه با قیمت ۲۰ برابری
سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه داروی آمفوتریسین که برای درمان قارچ سیاه بیماران مبتلا به کرونا مصرف می شود تامین شده است، نسبت به وجود نمونه تقلبی این دارو هشدار داد. همچینین متاسفانه طی هفته های اخیر، همزمان با کمبود مقطعی این دارو افراد سودجو مبادرت به فروش داروهای تقلبی با برچسب داروی اصلی و قیمت ۱۰ تا ۲۰ برابری می کردند که علاوه بر کلاهبرداری از خانواده بیماران، جان آنان را نیز به خطر می انداختند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۰۷ نفر رسید. متاسفانه ۶۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

کارت واکسن، مجوز سفر می شود؟
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: یکی از برنامه های ما در وزارت بهداشت، قرنطینه هوشمند است. او گفت: در آینده نزدیک همزمان با گسترش واکسیناسیون، دریافت بسیاری از خدمات منوط به داشتن کارت واکسن خواهد بود. او ادامه داد: وقتی قرنطینه هوشمند اجرایی شد، همه فعالیت های روزمره با کارت واکسن، قابل انجام است و لازم نیست که دیگر از قوه قهریه استفاده کنیم و مردم با داشتن کارت می توانند مسافرت بروند، در هتل ها اقامت داشته باشند و خدمات مختلف از جمله حمل و نقل عمومی به راحتی قابل ارائه است. با اجرایی شدن قرنطینه هوشمند، بسیاری از مشکلات، حل می شود.

واکنش روسیه به اظهارات رییسی

میخاییل اولیانوف، دیپلمات ارشد روسی و نماینده این کشور در مذاکرات وین در واکنش به صحبت‌های سید ابراهیم رئیسی درباره مذاکرات برجامی در توییتی نوشت: «این اظهارات نشان می‌دهد که ایران آماده ادامه مذاکرات وین درباره برجام است. {البته} همچنان زمان از سرگیری مذاکرات نامشخص است».

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار