دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۸

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

پاسخ منفی ایران به درخواست سفر گروسی؟
خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در توئیتی مدعی شد که ایران با درخواست مدیرکل آژانس برای سفر به ایران و گفت‌وگو درباره همکاری‌ها میان دو طرف مخالفت کرده است. لارنس نورمن نوشت: شنیده‌ام که پاسخ ایران به درخواست رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دیدار جهت مذاکره و همچنین اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دستگاه‌های نظارتی منفی بوده است. این، از یک درگیری جدید بزرگ میان ایران و آژانس خبر می‌دهد که پیامدهایی برای برجام خواهد داشت.


درخواست احمد مسعود از همسایگان افغانستان
پس از ادعای طالبان مبنی بر سقوط پنجشیر، احمد مسعود رهبر جبهه پنجشیر در یک پیام صوتی از مردم افغانستان خواست علیه طالبان قیام کنند. وی در این پیام گفت:ما با استقبال از اعلامیه علمای دین، از طالبان خواسته بودیم جنگ را متوقف کنند و اختلافات از راه گفت‌وگو حل شود. اما طالبان بر خلاف تصمیم عالمان دین پس از اعلامیه جبهه پنجشیر با تمام قوا حمله کردند و چهره واقعی خود را نشان دادند که هیچی اعتقادی به دین و تصمیم علما و همچنین اتحاد ندارند. وی در ادامه با بیان اینکه طالبان تغییر نکرده، تاکید کرد: جامعه جهانی و کشورهای همسایه در قبال جنایتی که در افغانستان راه افتاده، سکوت نکنند و چشم مردم افغانستان به رفتار آنان دوخته شده است.

ایران حملات طالبان به پنجشیر را محکوم کرد
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره دخالت نظامی پاکستان در خصوص تحولات افغانستان نیز اظهار داشت: اخباری که از پنجشیر می‌رسد نگران کننده است. حملات دیشب به اشد وجه محکوم است. شهادت رهبران افغانستانی مایه تاسف عمیق است. دخالت خارجی را در دست بررسی داریم. تاریخ افغانستان نشان داده مداخله خارجی مستقیم و غیرمستقیم نتیجه‌ای جز شکست برای نیروی متجاوز نداشته و مردم افغانستان مستقل و غیور هستند. موضوع پنجشیر باید از طریق گفت‌وگو حل شود.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنا بر اعلام وزارت بهداشت در روز ۱۵ شهریور از دیروز تا امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۵۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۱ هزار و ۲۵۷ نفر رسید.


ملا حسن آخوند رئیس کشور افغانستان؟
یک رهبر ارشد طالبان به پایگاه د نیوز گفت که هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه شخصا به "ملا محمد حسن آخوند" به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر یا رئیس کشور جدید افغانستان پیشنهاد داده است. ملا برادر آخوند و ملا عبدالسلام به عنوان معاونان او کار خواهند کرد.


شرایط اعزام زائران اربعین به عراق اعلام شد
معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور گفت: براساس اعلام سفارت ما دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کنند و ۷۲ ساعت قبل از سفر تست pcr داشته باشند.او گفت: افراد باید دو دوز واکسن زده باشند و بیماری زمینه‌ای نداشته باشند.

تلاش عراق برای آشتی ایران و عربستان
فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت: عراق اکنون سیاست انتقال از مرحله جنگ به مرحله گفت وگو را درپیش گرفته است تا نقش حقیقی خود را در نزدیک کردن رویکرد طرف های مختلف منطقه ای مانند عربستان و ایران و یا طرف های بین المللی مانند ایران و آمریکا ایفا کند و دولت عراق این مساله را بخشی اساسی برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه وجهان می داند.


دعوت طالبان از ایران
در حالی که ایران حملات شب گذشته در پنجشیر را شدیدا محکوم کرده، الجزیره به نقل از مقامات طالبان گزارش داد این گروه از ترکیه، ایران، چین، روسیه، پاکستان و قطر برای حضور در مراسم اعلام دولت جدید دعوت کرده است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار