دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
هر 5 ماه عدم حضور در کلاس درس 9 ماه افت یادگیری به همراه دارد/ابتدایی‌ها مهارت خواندن، نوشتن و رشد اجتماعی را در مدرسه یاد می‌گیرند/آموزش در فضای مجازی در شرایط کاملا اضطراری و مکمل آموزش حضوری است

به گزارش آوای خزر،عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید براینکه جامعه باید اهتمام ملی داشته باشد تا مدرسه برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان باز شود گفت باید بچه‌ها نه به شکل حضوری پیش از کرونا بلکه با رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت محیط با مدرسه مراودات داشته باشند و معلمان در مدرسه کلاس‌های مجازی را برگزار کنند.

محمد حسنی درباره اهمیت بازگشایی مدارس اظهار کرد: «باید این را بدانیم که مدرسه به طور کامل بازگشایی نمی‌شود اما مانند هرسال مدارس باز و فعالیت‌ها آغاز خواهد شد؛ در یک سال گذشته و چند ماه پایانی سال 98_99 فضای مجازی بستر تشکیل کلاس‌های درس و فرایند یاددهی یادگیری از این طریق دنبال شد. اکنون نیز می‌توان همان شرایط وجود داشته باشد و مهرماه مدارس باز و فعالیت آغاز شود آنچه مدنظر است این است که آیا باید به شرایط قبلی آموزش برگردیم؟»

وی ادامه داد: «از وجه علمی و مسائل پداگوژیکی عدم حضور بچه‌ها در مدارس آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد زیرا دانش‌آموزان سرمایه‌های کشور هستند و جامعه با این افراد ادامه حیات پیدا می‌کند.»

آموزش در فضای مجازی پایه آموزش نیست زیرا در این صورت با بحران مواجه می‌شویم؛ براساس بانک جهانی اطلاعات، هر 5 ماه عدم حضور در کلاس درس 9 ماه افت یادگیری به همراه دارد که این آمار تکان دهنده است

آموزش در فضای مجازی خروجی کافی نخواهد داشت

حسنی نخستین آسیب عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس را بحث افت یادگیری دانست و افزود: «حضور معلمان، مدیران، کادر مدرسه و امکانات برای این است که بچه‌ها یاد بگیرند و در جامعه شهروند شایسته اجتماع باشند لذا با افت تحصیلی این افراد، جامعه ضرر می‌کند یکی علل اصلی این موضوع نیز این است که آموزش در فضای مجازی کیفیت پایین دارد و خروجی کافی نخواهد داشت.»

دکتری فلسفه تربیت دانشگاه تهران آموزش در فضای مجازی و تدریس از راه دور را در شرایط کاملا اضطراری و مکمل آموزش حضوری دانست و عنوان کرد: «آموزش در فضای مجازی پایه آموزش نیست زیرا در این صورت با بحران مواجه می‌شویم؛ براساس بانک جهانی اطلاعات، هر 5 ماه عدم حضور در کلاس درس 9 ماه افت یادگیری به همراه دارد که این آمار تکان دهنده است.»

افت تحصیلی خسارت وارد شده سنگینی است

این کارشناس نظام تعلیم و تربیت بیان کرد: «این موضوع جدای این مساله است که دانش‌آموزانی بدون داشتن امکانات از کلاس درس جا می‌مانند که این خسارت وارد شده سنگین است. به ویژه برای ابتدایی‌ها که مهارت خواندن، نوشتن و رشد اجتماعی را در مدرسه یاد می‌گیرند.»

این استاد مدیریت آموزشی تاکید کرد جامعه باید اهتمام ملی داشته باشد تا مدرسه برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان باز شود؛ اهمیت این مساله برای این است که دوگانه تربیت و امنیت دانش‌آموز مهم است و نمی‌توانیم این دو را به خطر بیندازیم.»

وی ادامه داد: «براین باور هستیم باید محیط مدرسه امن باشد باید این موضوع با رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها عملی شود و بچه‌ها نه به شکل حضوری پیش از کرونا بلکه با رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت محیط با مدرسه مراودات داشته باشند و معلمان در مدرسه کلاس‌های مجازی را برگزار کنند.»

به صورت ملی و مشارکت تمام نهادهای درگیر مدارس را باز کنیم

حسنی با اشاره به اینکه حدود 50 هزار مدرسه با تعداد زیر 50 دانش‌آموز داریم افزود: «در این مدارس این امکان فراهم است که هر روز 25 دانش‌آموز به مدرسه بیایند و مدرسه هفته ای 3 روز برای 25 نفر و 3 روز برای 25 نفر دیگر باز باشد.»

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پایان گفت: «ما باید به صورت ملی و مشارکت تمام نهادهای درگیر مدارس را باز کنیم و نباید فکر کنیم این موضوع به تنهایی از آموزش و پرورش برمی‌آید باید با مشارکت این موضوع را عملیاتی کنیم.»/پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: