دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

روسیه: به قطعنامه ضدایرانی، رأی منفی می‌دهیم
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پاسخ به توئیت «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» نوشت: «هیچ توهمی نداشته باشید. اگر پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی علیه ایران مطرح شود، روسیه به آن رأی منفی می‌دهد».

رئیسی:‌ جوان‌ها تصاویر اول انقلاب و امروز را ببینند
ابراهیم رئیسی در طبس با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای زیادی هم در این منطقه و هم در خراسان جنوبی انجام شده و هیچ شهر، بخش و روستایی شرایط قبل را ندارد، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی چهره شهرها، بخش‌ها و استان عوض شده و آنچه امروز می‌بینید و تصاویر آن نیز موجود است قابل مقایسه با قبل نیست. رئیس جمهور با بیان اینکه جوان‌ها می‌توانند تصاویر وضعیت اول انقلاب و امروز را ببینند که کاملا چهره شهر و روستا عوض شده و این از برکت تلاش جهادگران و مجاهدانی بوده که برای توسعه و آبادانی کار کرده‌اند، اضافه کرد: ‌مردم خراسان جنوبی نشان دادند که می‌توانند کمبودها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

واردات ۴۶.۶ میلیونی واکسن
طبق اعلام گمرک ایران از زمان ورود واکسن کرونا تا کنون بالغ بر ۴۶.۶ میلیون دوز واکسن وارد ایران شده است. طبق اعلام ارونقی، ۴۳ درصد واکسن های وارداتی در شهریور، ۲۹ درصد مرداد، ۱۴ درصد تیر، ۸ درصد اردیبهشت، ۲ درصد خرداد، ۳ درصد فروردین، وارد شده و یک درصد در اسفند ماه و در بهمن کمتر از یک درصد است.

بررسی طرح جنجالی محدودیت فضای مجازی با ۴۰ نماینده
حسینی‌کیاعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: از ۱۰ کمیسیون مجلس و از هر کمیسیون چهار نماینده و در مجموع ۴۰ نماینده انتخاب شدند تا در کمیته مشترک مرتبط با طرح صیانت حضور یابند.

فایزرهای تقلبی در بازار
رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: تاکنون سابقه واردات رسمی واکسن فایزر به کشور نداشته‌ایم؛ بنابراین شک نکنید آنچه به‌عنوان فایزر در بازار آزاد و ناصرخسرو فروخته می‌شود، تقلبی است. وی افزود: حتی روابط عمومی فایزر آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فایزر صرفاً از سوی دولت‌ها خرید و فروش می‌شود و تاکنون ما به هیچ بخش خصوصی فایزر نداده‌ایم. حتی در این اطلاعیه اعلام کردند آنچه در بازار ایران به عنوان فایزر اعلام شده، تقلبی است. شانه‌ساز گفت: باید توجه کرد که دمای نگهداری فایزر منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد است و شرایط خاصی برای حمل و نقل دارد؛ بنابراین خواهش می‌کنم مردم این فریب را باور نکنند.

روانچی: حمله به پنجشیر غیرقابل توجیه و برادرکشی بود
مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سخنانی در نشست عصر پنج شنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل گفت: حمله غیر قابل توجیه اخیر و برادرکشی قابل محکومیت در پنجشیر در تضاد با موضع متحد جامعه جهانی است که بر اساس آن هر دولتی که با زور در افغانستان به قدرت برسد به رسمیت شناخته نخواهد شد.

طالبان مراسم تحلیف دولت خود را لغو کرد
اینام‌الله سمنگانی یکی از اعضای ارشد کمیسیون فرهنگی طالبان گفت: مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان چند روز قبل لغو شد. به دلیل آنکه ما نمی‌خواستیم مردم را بیش از این سردرگم کنیم، رهبری طالبان بخشی از کابینه را معرفی کرد و کابینه هم اکنون کار خود را آغاز کرده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام ۱۹ شهریور وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ هزار و ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۱۸۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و بر این اساس مجموع بیماران به ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۱۳ نفر رسید. همچنین ۴۴۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار