دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
مسوول موکب شهدای بهشهر خبرداد
برپایی
مسوول موکب شهدای شهرستان بهشهر، برپایی موکب اربعین با نام "عمود آخر" را یک تمرین برای انجام خدمات بزرگتر در راه سیدالشهدا دانست و گفت: فضاسازی های این موکب با تم بین الحرمین تداعی کننده بخشی از حرم سرور و سالار شهیدان است.

برپایی به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، سید علی حسینی در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه قرار بر آن شده بود تا در همایش بین المللی پیاده روی اربعین در عراق پذیرای هزار زائر باشیم، افزود: بحث باشیم که متاسفانه اما این خدمت(اسکان و تغذیه زائران) به دلیل شیوع بیماری کرونا، از زائران سلب شد و دلهای مشتاقان آقا اباعبدالله شکست.

وی با بیان اینکه مسیر خدمت به سرور شهیدان را در شهرستان پیگیری کردیم و تصمیم گرفتیم موکب حرم آقا اباعبدالله و قمر بنی هاشم را در اینجا برپا کنیم، گفت: تلاش های شبانه روزی جمعی از عاشقان آقا و هیات های مذهبی که تا پاسی از شب مشغول فعالیت بودند به یک کار زیبا تبدیل شده است.

مسئول موکب "شهدای شهرستان بهشهر" هدف از برپایی این موکب را ادای تکلیف و تمرین برای خدمات بزرگتر عنوان و اظهار کرد: غرفه هایی که در ابتدای موکب قرار دارد به نوعی یادآور اربعین بوده و عمده فعالیت های ما تداعی کننده پیاده روی اربعین است.

حسینی با بیان اینکه اگر کاری "دلی" باشد لاجرم به دل نشیند، گفت: اگر این کار دلی نبود قطعا در فاصله زمانی کوتاه این امر تحقق پیدا نمی کرد چرا که وسعت کار بالاست و بیش از 100 میلیون تومان برای برپایی آن هزینه شده است.

وی این را هم گفت که موکب اربعین شهرستان بهشهر با نام "عمود آخر" براساس طراحی هایی که شکل گرفته و فضاسازی های انجام شده تداعی‌کننده "بین الحرمین" است.

مسوولان نسبت به فعالیت نیروهای انقلابی بی تفاوت نباشند

به گزارش آوای خزر، در ادامه این نشست،  مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر با اشاره به تلاش شبانه روزی دوستان خود طی دو هفته گذشته تا ذره ای از شور و حرارت حسینی که در اربعین است را در این موکب به منصه ظهور برسانند، عنوان کرد: بعد از آنکه در سال گذشته خیل عظیمی از دلدادگان از حرکت عظیم پیاده روی اربعین جا مانده اند و امسال نیز همان شرایط رخ داده است، لذا برنامه ریزی ها انجام شد تا گوشه ای از صحنه های عظیم پیاده روی اربعین در موکب انجام بگیرد.

میثم حیدری ادامه داد: ریشه اصلی شکل گیری این حرکت این بود که احساس کردیم بهشهر بعد از کرونا نیاز به یک حال و هوای تازه دارد و چه بهانه ای بهتر از آنکه بیرق آقا اباعبدالله را در شهرمان برافراشته کنیم تا دلدادگان آن حضرت به این مکان معنوی بیایند.

وی با بیان اینکه زمینه همکاری با قرارگاه های فرهنگی و هیهات مذهبی شهرستان فراهم شد و غرفه هایی با مشارکت پایگاه های بسیج در حال برپایی است.

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بهشهر رزمایش انجام شده را بهانه ای برای همدلی و هم افزایی عنوان کرد و پیام بزرگ آن را پویایی، فعال بودن و اثرگذاربودن جریان مومن و انقلابی و حزب اللهی شهرستان دانست.

حیدری با بیان اینکه جریان مومن و انقلابی این توان و ظرفیت را دارد که نقشهای بیشتری در جهت تبیین رویدادهای ملی و مذهبی ایفا کند چرا که بهشهر ظرفیت ناشناخته زیادی دارد، از مسوولان خواست که در خلوت کلاه خود را قاضی کنند و نسبت به این جریانات بی تفاوت نباشند.

وی در پایان رسالت خبرنگاران را رسالت زینبی عنوان و خاطرنشان کرد: نقش شما در مطالبه گری جریانات گروههای مومن و انقلابی قطعا بی بدیل خواهد بود.

انتهای پیام/1002/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار