دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
روز یک‌شنبه در لندن زمانی برای جشن گرفتن به خاطر حضور دو چهره از بزرگ‌ترین مهاجمان جهان و تماشای نمایش درخشان آنها با لباس تیم‌های چلسی و تاتنهام بود

به گزارش آوای خزر، «هری کین» و «روملو لوکاکو». دو اسطوره‌ای که در نوع خود بازیکنانی افسانه‌ای به حساب می‌آیند و هر کدام مدعی‌اند که بهترین شماره 9 لیگ برتر هستند. دو مهره سرشناسی که البته هیچکدام در این مسابقه پایشان به گلزنی باز نشد اما ستاره بلژیکی نشان داد که چرا امسال می‌تواند در نبرد با کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس را شکست دهد.

دوئل کین و لوکاکو تقریبا مشابه روند مسابقه پیش رفت؛ در نیمه نخست اسپرز تیم برتر زمین لقب گرفت و طبیعتاً کین در روند بازی حضور فعالی داشت. در واقع به نظر می‌رسید این بازی شروعی دوباره برای تیم تحت رهبری «نونو اسپیریتو» در ورزشگاه زیبای تاتنهام باشد. همین روند بود که چلسی را در تنگنا قرار داد تا آبی‌های لندنی چاره‌ای جز عقب‌نشینی پیش روی خود نبینند. در آن دقایق می‌توان به جرات گفت که لوکاکو به هیچ عنوان در جریان مسابقه قرار نداشت و اینگونه به نظر می‌رسید که تیم تحت امر «توماس توخل» نیز، همانند مدافع عنوان قهرمانی یعنی منچسترسیتی، قرار است در این ورزشگاه زمین‌گیر شود. در آن لحظات هیچ‌کس نمی‌توانست حدس بزند که نیمه دوم روند مسابقه تا چه اندازه متفاوت پیش خواهد رفت!

آبی‌پوشان استمفوردبریج ولی بر خلاف همه پیشبینی‌ها از ابتدای نیمه دوم کنترل بازی را به دست گرفتند و با گذر زمان، تسلط لوکاکو و دیگر بازیکنان تیم مهمان افزایش یافت. گرچه روملو در این بازی موفق به لرزاندن تور دروازه اسپرز نشد و حتی در آستانه این اقدام هم قرار نگرفت اما عملکردش در این جدال حساس، کاملاً برجسته بود. عملکردی که نشان داد دفاع تاتنهام توان متوقف کردن او در محوطه جریمه را ندارد!

به همین دلیل نیز پس از پایان مسابقه، لنز اکثر دوربین‌ها به سمت «روملو لوکاکو» چرخید؛ به سمت چهره‌ای که به چلسی آمده تا قهرمانیِ فصل گذشته‌اش با اینتر در سری‌آ را در اینبار انگلیس و لیگ برتر تکرار کند. بله؛ همه می‌دانیم که تنها پنج هفته از فصل جدید رقابت‌ها گذشته و در این مقطع پیش‌بینی در خصوص پایان فصل، کار چندان صحیحی نیست اما حداقل می‌توان از این گفت که اگر چلسی و لوکاکو در این فصل جزو مدعیان قهرمانی نباشند، همه متعجب خواهند شد! ستاره‌ای که در 28 سالگی، در آستانه اثبات خود به عنوان یک مهاجم بزرگ است.

در سمت دیگر هم «هری کین» باید امیدوار باشد که خود و تیم‌اش در چنین شرایطی قرار بگیرد. فراموش نکنید که درست در روزهایی که لوکاکو رویای بازگشت به چلسی را در سر می‌پروراند، کاپیتان سرشناس تیم ملی انگلیس، به دنبال جدایی از تاتنهام بود ولی در نهایت با موانعی که مدیر باشگاه پیش پایش گذاشت، از عقد قرارداد با سیتیزن‌ها منصرف و مجبور به ماندن شد! جالب اینکه در همان زمان چلسی نیز احتمال جذب کین را بررسی می‌کرد ولی به دلیل دشمنی بین دو تیم، همگان می‌دانستند که «استمفوردبریج» هرگز مقصد نهایی هری نخواهد بود. البته که آبی‌های لندنی هیچگاه به صورت رسمی برای جذب کین پیش‌قدم نشدند اما اگر این کار را هم انجام می‌دادند، «دنیل لوی» روی تمامی پیشنهاداتشان پیش از کین، خط قرمزی پررنگ می‌کشید.

حالا شماره 9 «سه‌شیر» حداقل یک فصل دیگر هم با لباس سفیدهای لندنی به هنرنمایی خواهد پرداخت؛ ستاره‌ای که انگیزه‌های خاص به خودش جهت به تصویر کشیدنِ نمایشی تماشایی و هیجان‌انگیز را دارد. او پیش از شروع مسابقه با چلسی در حضور خبرنگاران از این گفت که می‌خواهد رکورد گلزنی «جیمی گریوز» برای اسپرز را بشکند و پس از آن نیز رکورد گلزنی «آلن شیرر» در لیگ برتر انگلیس و رکورد گلزنی «وین رونی» برای تیم ملی انگلیس را به عنوان هدفش مشخص کرده است. هری می‌تواند رکوردشکنی در تیم ملی انگلیس را سال بعد جشن بگیرد و در سال 2023، آقای گل تاریخ تاتنهام شود. یعنی در زمانی که همانند لوکاکو تازه 30 ساله شده است.

کین هفته گذشته در اولین مسابقه این فصل خود در لیگ برتر، مقابل کریستال پالاس به زمین رفت و عجیب اینکه حتی یک شوت یا یک لمس توپ در محوطه جریمه رقیب نداشت! البته او چندان خوب هم تغذیه نشد اما به نظر نمی‌رسید برای حضور در مستطیل سبز، از اشتیاق سابق برخوردار باشد. اینکه دلیل این عدم آمادگی، جسمانی است یا انگیزشی هنوز مشخص نیست اما اگر این نقیصه تداوم یافته و رفع نشود، قطعاً در ادامه تاتنهام را با مشکلاتی مواجه خواهد نمود.

حالا فوتبال‌دوستان در کنار تماشای رقابت تیم‌های مختلف برای کسب عنوان قهرمانی فصل 22-2021 لیگ برتر، مشتاقانه در انتظار دیدنِ سکانس‌های هیجان‌انگیزی از جدال «هری کین» و «روملو لوکاکو» خواهند بود تا در نهایت مشخص شود چه کسی بهترین شماره 9 لیگ برتر است!

 

نویسنده: جک پیت‌بروک

مترجم: سپهر ستاری

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار