دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
در ادامه رقابت های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس در برابر چلسی به پیروزی رسید، منچستر به لطف ستاره پرتغالی سه امتیاز گرفت و ناکامی های بارسلونا ادامه داشت.

به گزارش آوای خزر، در ادامه رقابت های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، نتایج جالبی رقم خورد.

در گروه E بایرن مونیخ ترک عادت نکرد و طبق معمولا با درخشش لواندوفسکی، مسلسل لهستانی خود توانست با پنج گل دیناموکیف اوکراین را شکست دهد. در بازی دیگر گروه اما بارسلونا با نتیجه ای عجیب در مقابل بنفیکا زمین گیر شد تا تیره روزی های آبی اناری ها و کومان ادامه داشته باشد. کاتالان ها که هفته اول در برابر بایرن مونیخ حرفی برای گفتن نداشتند، در این بازی هم با یک نمایش دور از انتظار با سه گل در برابر نماینده پرتغال مغلوب شدند تا انتقادات از کومان شدت بیشتری بگیرد و همه منتظر سرنوشت نیمکت این تیم باشند که کومان با این نتایج باز هم در تیم می ماند یا باید شاهد تحولات رو نیمکت بارسا باشیم.

در گروه F همچنان همه خبرها پیرامون نام کریس رونالدو می چرخد. پس از ناکامی رونالدو و یارانش در هفته اول و شکست دور از انتظار برابر یانگ بویز، منچستر یونایتد در هفته دوم در برابر ویارئال به میدان رفت که این بازی هم تا لجظات آخر با تساوی دنبال شد اما رونالدو در شبی که رکورد دار بیشترین تعداد بازی در لیگ قهرمانان شد، باز هم چوب جادویش را در آورد و در دقیقه ۹۵ بازی گل دوم و پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند تا دوباره فرشته نجات شیاطین سرخ باشد؛ در دیگر دیدار این گروه آتلانتا بر یانگ بویز غلبه کرد تا جدال آن ها با یونایتد بر سر تصاجب صدر نشینی این گروه حساس تر شود.

در گروه G که به نظر می رسد راحت ترین گروه مسابقات است، سالزبورگ اتریش یکه تازی می کند. در این گروه امشب سالزبورگ با نتیجه دو بر یک لیل فرانسه را شکست داد تا با ۴ امتیاز به صدر جدول گروه تکیه بزند و در دیگر بازی هم ولفسبورگ و سویا به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا هر دو تیم دو امتیازی شوند و شرایط شان برای صعود کمی پیچیده شود.

اگرچه بارسا نتوانسته پس از مسی خودش را پیدا کند اما به نظر می رسد در یوونتوس پسا رونالدو، اوضاع دارد به روزهای خوب نزدیک می شود؛ پس از جدایی رونالدو از یوونتوس همه منتظر رونمایی از نسخه جدید تیم آلگری بودند. بانوی پیر در هفته های ابتدایی سری آ با چالش هایی مواجه شد اما در اروپا نتایج درخشانی را کسب کرده و تا اینجای کار رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را دارد. راه راه پوشان امشب در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا در گروه H موفق شدند فینال زودرس گروه با چلسی را با برد پشت سر بگذارند تا با اعتماد به نفس بالا به پیشواز رقابت های پیش رو بروند. تک گل بانوی پیر را کیه زا در این بازی به ثمر رساند و خبری از درخشش ستاره های مدافع عنوان قهرمانی نبود تا یووه با این پیروزی و ۶ امتیاز صدرنشین گروه شود. در دیگر بازی این گروه زنیت روسیه با ۴گل مالمو سوئد را در هم کوبید که در این بازی سردار آزمون در ابتدا روی نیمکت نشست و در فاصله ۱۵ دقیقه تا پایان بازی به میدان آمد و روی یکی از گل های تیمش هم اثر گذار بود./خبرانلاین

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار