دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
از امروز مسابقات جهانی کشتی آزاد در نروژ شروع می‌شود و کشتی‌گیران کشورمان باید پنجه در پنجه رقبا بیندازند.

به گزارش آوای خزر، از ساعت ۱۲ ظهر امروز سوت آغاز مسابقات جهانی نروژ در شهر اسلو زده می شود و کشتی گیران کشورمان باید به مصاف رقیبان خود بروند. امروز ۴ کشتی گیر کشورمان باید روی تشک بروند و در ادامه مسابقات سایر کشتی گیران باید فردا و پس فردا با حریفان مبارزه کنند. با توجه به تعویق یکساله المپیک، برای نخستین بار است که مسابقات جهانی در سال بازی‌های المپیک برگزار می‌شود، به همین دلیل غول‌های کشتی جهان به دنبال این هستند تا رکوردی تاریخی را در سال ۲۰۲۱ به ثبت برسانند.

ستارگانی از جمله حسن یزدانی، دیوید تیلور، عبدالرشید سعداله یف، کایل اسنایدر، جیدن کاکس، کامران قاسمپور و... ستارگانی هستند که روی تشک مسابقات می روند تا نمودار کیفیت این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار باشد و از همین حالا در انتظار جنگ ستارگان باشیم. در این مسابقات تیم کشورمان با ترکیبی از جوان ها و با تجربه ها عازم مسابقات شده و نفراتی مانند رحمان عموزاد، عرفان الهی و محمد نخودی اولین بار است در مسابقات جهانی بزرگسالان روی تشک می روند و همین میانگین سنی تیم کشورمان را پایین آورده و نوید روزهای درخشانی برای کشتی آزاد کشورمان را می دهد. به همین بهانه به پیشواز مسابقات جهانی می رویم و با نگاهی به اوزان ده گانه این مسابقات می اندازیم.

 

۵۷کیلوگرم؛ به دنبال ستاره جدید سبک وزن

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

کشتی آزاد ایران همیشه در سبک وزن ستاره های خوبی داشته اما در سال های اخیر و پس از خداحافظی حسن رحیمی، سبک وزن با خلا مهره قابل اتکا مواجه شد. در این سال ها رضا اطری نماینده ایران در مسابقات مختلف بود و علی رغم اینکه در داخل حریفی نداشت اما در مسابقات برون مرزی به موفقیت خاصی نرسید. در مسابقات جهانی امسال اما از یک مهره جدید در سبک وزن رونمایی شده که استعداد بسیار خوبی دارد و اگر به خوبی پرورش پیدا کند می تواند این وزن را تا سال های سال بیمه کند. صحبت از علیرضا سرلک است.دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۹  که می تواند در این وزن می تواند شگفتی ساز شود.به نظر می رسد توماس گیلمان آمریکایی، سرشناس ترین حریفی است که در این وزن حضور دارد.

 

۶۱کیلوگرم، طوفان رحمان

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

بی رحم؛ این لقبی است که اتحادیه جهانی کشتی به فنی ترین کشتی گیر قهرمانی نوجوانان جهان سنجاق کرده و حالا رحمان عموزاد برای اولین بار در نمایشگاه جهانی بزرگسالان روی تشک می رود و همه منتظر درخشش این مازنی کشتی بلد هستند. دارنده مدال طلای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نوجوانان جهان و ۲۰۲۱ جوانان جهان برای تبدیل شدن به یک کشتی گیر کامل راه زیادی در پیش دارد اما جنگندگی و نترس بودنش در اجرای فنون باعث شده نگاه های زیادی به سمتش بچرخد و همه منتظر حضور او روی سکوی جهانی نروژ باشند.

۶۵ کیلوگرم؛ یک یزدانی دیگر از جویبار می آید

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

در این سال ها بخش زیادی از مدال های کشتی آزاد به ویترین افتخارات خاندان یزدانی در جویبار رفته. پس از خداحافظی رضا از کشتی و دادن پرچم به دست حسن، حالا چند سالی است امیرمحمد یزدانی هم در دنیای کشتی خودنمایی می کند تا همه منتظر درخشش او در آینده باشند. او که یکی از مدعیان اصلی اعزام به المپیک هم بود، تجربه حضور در جهانی ۲۰۱۹ را دارد و در عین جوانی، کم‌تجربه هم نیست. او مدال نقره امیدهای جهان در سال ۲۰۱۹ و نقره نوجوانان آسیا را هم در کارنامه دارد و امسال سهمیه وزن ۶۵ کیلوگرم المپیک را هم در قزاقستان گرفت، اما خودش به توکیو نرسید. امیرمحمد کشتی گیر قابلی است که توانایی خوبی در اجرای فنون دارد و همین ها باعث شده تا همه منتظر درخشش او در نروژ باشند.

 

۷۰کیلوگرم؛ این پسر می تواند پدیده باشد

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

مدال طلای جوانان جهان در سال ۲۰۲۱ این شانس را برای عرفان الهی ایجاد کرد که بتواند در مسابقه انتخابی درون اردویی شرکت کرده و در نهایت برای اولین بار صاحب دوبنده تیم ملی بزرگسالان شود. الهی مدال نقره نوجوانان آسیا و جهان در سال ۲۰۱۹ را هم در کارنامه دارد. الهی در وزنی ملی‌پوش شده که در آخرین مسابقه جهانی یونس امامی در این وزن به مدال برنز جهان رسیده است. در این وزن جیمز گرین کشتی گیر آمریکایی که قبلا با حسن یزدانی هم کشتی گرفته و سابقه شکست در مقابل او را دارد، اصلی ترین رقیب امیرمحمد است و یزدانی اگر حواسش را کامل جمع کند، می تواند در این مسابقات به مدال برسد.

 

۷۴کیلوگرم؛ دیگر وقت مدال یونس فرا رسیده

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

یونس امامی کشتی گیری فنی است اما هنوز نتوانسته به حق واقعی خود در کشتی برسد. او در مسابقات جهانی سال قبل در یک وزن پایین تر با اینکه شایستگی تصاحب طلا را داشت، به مدال برنز رسید و در انتخابی المپیک به مصطفی حسین خانی باخت اما حالا دیگر وقت قهرمانی امامی است. او در زیرگیری و فنونی مانند سرزیل بغل تبحر خوبی دارد، در این وزن باید با کایل دیک قلدر کشتی بگیرد که در انتخابی المپیک کشورش جردن باروز را شکست داد، درالمپیک از سد حسین خانی گذشت و فرانک چامیزو را هم اسیر تکنیک خود کرد. مطمئنا در صورت دیدار این دو کشتی گیر، می توان شاهد یکی از جذاب ترین کشتی های نروژ بود.

 

۷۹کیلوگرم؛ نخودی به دنبال شکست طلسم جردن باروز

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

مهم ترین نکته ۷۹ کیلوگرم را باید بازگشت دوباره جردن باروز به عرصه مسابقات بدانیم. ببر نیوجرسی که نتوانست در المپیک توکیو شرکت کند و دوبنده را به دیک واگذار کرد، در نروژ به دنبال احیای برند خودش است. در مقابل نماینده ما در این وزن محمد نخودی است که علی رغم جوانی، درسال ۲۰۱۹ مدال برنز بزرگسالان آسیا را یک سال بعد از طلای نوجوانان آسیا به خود اختصاص داد. همان سال نقره امیدهای جهان را هم به کارنامه اش اضافه کرد و چندی پیش در اوفای روسیه به طلای جوانان جهان رسید. همه این موارد نوید یک کشتی زیبا بین نخودی و باروز را می دهد که می توان امیدوار بود این کشتی گیر مازندرانی سرانجام طلسم پیروز نشدن کشتی گیران ایران مقابل باروز را بشکند و بالاخره پشت او را به تشک بمالد.

 

۸۶ کیلوگرم؛ گل سرسبد کشتی های نروژ

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

بی شک همه از الان منتظر هستند تا رویارویی دوباره حسن یزدانی و دیوید تیلور را ببینند. مسابقه ای که به برند کشتی تبدیل شده و قرار است پرده چهارمش در نروژ به نمایش درآید. یزدانی تا به حال سه بار در برابر تیلور باخته که شکست در ثانیه های پایانی در المپیک آخرین آن بود و حالا این دلاور جویباری به دنبال پایان دادن به کابوس تیلور در اسلو است. در مقابل تیلور که اتحادیه جهانی به او لقب جادوگر داده، با آمادگی بالا راهی مسابقات شده و برای مبارزه دوباره با یزدانی لحظه شماری می کند. آرتور نایفونوف روسی که در المپیک به حسن یزدانی باخت و برنز گرفت هم در نروژ به میدان می رود. در این وزن یزدانی و نایفونوف در یک سوی جدول هستند و تیلور در سوی دیگر که به احتمال زیاد در فینال باید شاهد دیدار جذاب این دو کشتی گیر بود.

 

۹۲کیلوگرم؛ کامران قاسم پور آماده درخشش

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

ترافیک زیاد مدعیان و حضور ستاره ای به نام حسن یزدانی، باعث شده تا کامران قاسم پور کشتی گیر بسیار خوب جویباری پشت خط بماند و در این سال ها به مسابقات جهانی اعزام نشود. قاسم پور که تکنیک بسیار خوبی دارد و یک زیرگیر قهار است، به ناچار به یک وزن بالاتر آمده و در همین وزن به راحتی آب خوردن در آسیا قهرمان شد و به نظر نمی رسد برای رسیدن به مدال جهانی کار سختی در پیش داشته باشد. اصلی ترین رقیب او جی دن کاکس آمریکایی است که برنز المپیک را در کارنامه دارد و دو بار مقابل علیرضا کریمی به پیروزی رسیده و این بار باید با قاسم پوری سرشاخ شود که نفس هر حریفی را به شماره می اندازد.

 

۹۷کیلوگرم؛ گلیج به دنبال خودنمایی در بین بزرگان

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

 

مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب دوبنده تیم ملی شد، جایی که نام او بین مدعیان اصلی المپیک نبود، اما در نهایت این گلیج بود که در انتخابی درون اردویی به دوبنده تیم ملی رسید و می‌خواهد دومین جهانی بزرگسالانش را در حالی که کشتی‌گیر کم‌تجربه‌ای نیست،تجربه کند

از دل رقابت علیرضا کریمی، محمدحسین محمدیان و علی شعبانی، این محمدیان بود که راهی المپیک شد و با توجه به اینکه عملکرد خوبی در توکیو نداشت، قرار بود از بین علیرضا کریمی، علی شعبانی و گلیج یک نفر ملی‌پوش شود که کریمی از مسابقه انصراف داد و شعبانی هم به گلیج باخت.

کشتی آخری که گلیج با رشید سعداله‌یف مدعی شماره یک وزن ۹۷ کیلوگرم گرفت، با اختلاف چهار امتیاز به سود تانک روس‌ها تمام شد. اسنایدر هم به اسلو آمده و باید دید گلیج می‌تواند در حالی که دو کشتی‌گیر در دو سوی مختلف جدول حضور دارند، مدالی از اولین جهانی‌اش با خود به ایران بیاورد؟

 

۱۲۵ کیلوگرم؛ ادامه درخشش پدیده ای به نام امیرحسین زارع

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

امیر حسین زارع نامی است که قطعا در سال های آینده به قهرمان بلامنازع سنگین وزن تبدیل خواهد شد. کشتی‌گیری که در ۲۱ سالگی مدال برنز المپیک را از آن خود کرد و حالا همه چیز برایش مهیاست که مسیر خوبی را پیش روی خود و سنگین وزن کشتی آزاد ایران قرار دهد. کشتی‌گیری حرف گوش کن، بدون حاشیه و با انگیزه‌های فراوان؛ در کنار استعداد و توانمندی بالا، این‌ها می‌تواند زارع را به یکی از بهترین سنگین وزن‌های تاریخ کشتی ایران و چه بسا جهان تبدیل کند.

شاید اسلو شروع خوبی برای کشتی آزاد کشورمان در مسیر المپیک ۲۰۲۴ باشد. پوست‌اندازی در کادر فنی و کشتی‌گیران تیم ملی محسوس است. در سال‌های اخیر حسن یزدانی تنها شانس طلای کشتی آزاد ایران بوده، اما در همین تیمی که به اسلو رفته است، می‌شود امیدوار بود که طلایی یا حتی شاید طلایی‌های دیگری هم داشته باشیم.

 در این وزن طاها اکگول، قهرمان ترکیه ای جهان و المپیک به نروژ آمده و پتریاشویلی، نایب قهرمان المپیک توکیو هم به میدان می رود و مطمئنا نبرد زارع با آن ها از نکات جذاب مسابقات است. گیبل استیونسون قهرمان المپیک توکیو هم چندی پیش به کشتی کج پیوست تا در جهانی نروژ غایب بزرگ مسابقات باشد.

 

محمد طلایی:یزدانی خیلی از تیلور سرتر است

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

محمد طلایی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان درباره حضور تیم ایران در مسابقات جهانی گفت: تیم جوان، یک دست و آینده داری به مسابقات اعزام شده که امیدواریم موفق باشند و همه آن ها صلاحیت این را دارند که در آینده در اوزان خود مدعی اول باشند.

او ادامه داد: از طرفی نفرات المپیکی ما جوان هستند و سن چندانی ندارند که بدنشان ریکاوری نشود. اگر درست ریکاوری شده باشند، می توانند در جهانی به خوبی بدرخشند.

قهرمان کشتی جهان درباره تغییرات در کادر فنی افزود: موفقیت یا عدم موفقیت این تیم هم کادر جدید تاثیر چندانی ندارد و اکثر افراد گفتند این تغییر غیر کارشناسی بود و باید به کادر قبلی اجازه می دادند که این دو ماه را هم روی کار باشند و بعد تغییرات صورت بگیرد. اما کادر فعلی هم کادری فنی و جوان است و جزو خانواده  کشتی که امیدواریم موفق باشند.

او به کشتی حسن یزدانی و تیلور هم اشاره کرد و گفت: حسن یزدانی را خیلی برتر از تیلور می بینم اما وقتی شرایط روانی خاص ایجاد شود و هدایت آنطور که باید صورت نگیرد، نتیجه کشتی عوض می شود. حسن در خیلی از بخش ها از تیلور سر تر است و تیلور فقط در شرایط روانی و در بخش هایی که دوست دارد کشتی را پیش می برد که حسن باید در بخش هایی کار کند که از تیلور سرتر است تا بتواند پیروز شود.

 

محمد حسن محبی؛ این تیم می تواند روی سکو برود

 

پلک نزنید؛این جنگ ستارگان است

محمد حسن محبی، قهرمان جهان و پیشکسوت کشتی کشورمان می گوید: تیم اعزامی به نروژ، آمیخته ای از جوان ها و با تجربه هاست که نفراتی همچون حسن یزدانی، کامران قاسم پور و زارع تجربه المپیک و جهانی را دارند. من امیدوارم بچه ها نتیجه خوبی بگیرند و تیم حداقل روی سکوی دوم یا سوم برود.

او درباره تغییرات کادر فنی گفت: تغییرات در کشتی مرسوم است اما این نکته را باید مد نظر داشت که اگر چه بعضی مربیان مانند غلامرضا محمدی نیستند و مدارج عالی ندارند، اما همیشه در کنار کشتی بوده اند. از طرفی ایران، قدمت دیرینه ای در کشتی دنیا و مسابقات جهانی دارد که می تواند با کادر جدید هم در جهانی موفق شود.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ درباره کشتی حساس یزدانی و تیلور هم افزود: درباره مسابقه حسن یزدانی و دیوید تیلور هم باید در نظر داشت که حسن یزدانی یک کشتی گیر عالی است چون با کشتی هایی که می گیرد بکمتر کسی می تواند در مقابلش پیروز شود اما تیلور حسن را شکست می دهد پس حتما این شخص شایسته است و کشتی گیر خوبی است. تیلور حریف سختی است اما همانطور که گفتید حسن می تواند او را شکست دهد و امیدواریم دست او در برابر تیلور بالا برود هرچند او هم کشتی گیر سخت کوش و کاربلدی است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: