دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
یک کارشناس آموزش ابتدایی:
سخن‌گفتن کودکان نیازمند بهره‌مندی آنها از خزانه لغات است
مسئول آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر، گفت: سخن گفتن کودکان نیازمند بهره مندی آنها از خزانه لغات است که در این مهم، نقش مربیان پیش دبستانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ملیحه احمدی در گفت و گو با خبرنگار آوای خزر در بهشهر با اشاره به اهمیت دوره پیش‌دبستانی، اظهار کرد: بنیان علم‌ اندوزی، مهارت‌آموزی و نگرش ها در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد و بدین سبب ضروری است که هر بستر تحولی از سال‌های اولیه کودکی مورد توجه قرار بگیرد تا برنامه‌ریزی برای دوران کودکی و بعد از آن بر بستر مستحکمی بنا شود.

 وی افزود: برنامه‌ریزی موفق آن است که به حداکثر استفاده از امکانات و شرایط موجود بیاندیشد و چشم اندازهای آینده جامعه بشری امروز و گذشته آن را مد نظر داشته باشد.

مسئول آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر با بیان ضرورت و اهمیت زبان در کودکان پیش دبستانی، خاطرنشان کرد: یادگیری زبان در کودکان پدیده‌ای کاملاً طبیعی است و یک کودک سالم در پایان چهار سالگی زبان مورد استفاده در محیط اجتماعی را می آموزد در حالی که یادگیری خواندن و زبان نوشتاری نیاز به برنامه ریزی آموزشی و برخورداری از آموزش رسمی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: چهار مهارت اصلی ارتباط کلامی کودکان در دوره پیش دبستانی شامل: گوش دادن، صحبت کردن، آمادگی برای خواندن و آمادگی برای نوشتن است.

این کارشناس آموزش ابتدایی گفت: مهارت گوش دادن و سخن گفتن در برنامه درسی دوره پیش دبستانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

احمدی با بیان اینکه گوش سپردن لازمه سخن گفتن است و کسب مهارت در آن از ضروریات سنین کودکی است، اظهار کرد: سخن گفتن فرآیندی مبتنی بر شناخت و اندیشه است فلذا کودکان در سخن گفتن، نظام زبانی خاص خود را دارند و آماده کردن کودکان برای صحبت کردن نیازمند فضای امن و پذیراست.

این مدرس کشوری طرح گویا در دوره پیش دبستانی با اشاره به اینکه کودکان برای سخن گفتن نیاز به خزانه لغت کافی دارند، خاطرنشان کرد: آنها برای سخن گفتن نیاز به درک موقعیت و توجه به محیط، شناخت خود، احساسات، درک مفاهیم و معنای واژگان در کشف استعدادهای خود دارند فلذا ناگفته نماند آنها نیاز به خودپنداره مثبت دارند.

احمدی در پایان گفت: کودکان در دوره پیش دبستانی چهار مهارت اصلی زبانی را با تلفیقی از مهارت های زندگی که شامل مسئولیت پذیری، ادب و جرأت ورزی می‌باشد، به وسیله مربیان پیش دبستانی، آموزش می بینند.

انتهای پیام/1002/فرزانه حسنی/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار