دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
تحقیقات نشان می‌دهد حیوانات زال در طبیعت شانس چندانی برای بقا ندارند.

حیوانات زال در طبیعتبه گزارش آوای خزر، اگرچه کمیاب، اما حیوانات زال (آلبینو) در همه‌جا از آسمان تا دریا‌ها مشاهده‌شده‌اند. این موجودات منحصربه‌فرد که ممکن است دچار نقص جزئی یا کامل رنگ‌دانه باشند، پوستی رنگ‌پریده و چشمانی به رنگ روشن و اغلب آبی دارند.

تولد یک حیوان زال در برخی فرهنگ‌ها یک رویداد مقدس یا خوش‌یمن تلقی می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد که این حیوانات در طبیعت شانس چندانی برای بقا ندارند.

 

زالی چیست؟

در پستانداران، زالی زمانی اتفاق می‌افتد که جنین یک یا چند ژن جهش‌یافته را از والدین خود به ارث می‌برد که مانع تولید ملانین در بدن می‌شود، رنگ‌دانه اصلی که رنگ پوست، خز و چشم را تعیین می‌کند. تولید ملانین در ملانوسیت‌ها انجام می‌شود، سلول‌های تخصصی که در پستانداران وجود دارند، اما کاملاً کاربردی نیستند.

غیر پستاندار‌ها نیز می‌توانند آلبینو باشند، اما، چون می‌توانند رنگ‌دانه‌های دیگری را علاوه بر ملانین تولید کنند، ممکن است کاملاً سفید به نظر نرسند. در پستانداران آلبینو نیز اگر ژن‌های ملانین ساز کاملاً آسیب نبینند، ممکن است ته رنگی روی بدنشان داشته باشند.

البته همه حیوانات سفیدپوست آلبینو نیستند. برخی از حیوانات به‌سادگی دارای پوست روشن هستند یا ممکن است از بیماری‌هایی رنج ببرند. برای تشخیص تفاوت بین یک حیوان آلبینو و یک حیوان بدون بیماری، به چشم‌ها نگاه کنید: رگ‌های خونی که معمولاً با رنگ‌دانه پوشانده شده‌اند در موجودات آلبینو واضح‌تر هستند و باعث می‌شوند گاهی رنگ چشم آن‌ها را صورتی به نظر بیاید.

حیوانات زال در طبیعت
هر حیوان سفیدی زال نیست-CANVA


زالی اگر با مشکلات دیگری همچون نقص بینایی یا شنوایی همراه باشد بیماری یا معلولیت تلقی نمی‌شود، فقط حیواناتی که دچار آن هستند شانس استتار را ازدست‌داده و اغلب زودتر شکار می‌شوند.
اگر حیوان خانگی شما زال است در فصل تابستان با کمک دامپزشک از کرم‌های مراقبت پوست استفاده کنید. این حیوانات نسبت به باقی هم نوعان خود به نور خورشید حساس‌تر هستند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار