دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
برخی مواد غذایی برای از بین بردن ریفلاکس معده، توصیه شده‌اند.

به گزارش آوای خزر، غذا‌های حاوی کربوهیدرات، به سرعت تخمیر می‌شوند، برای تغذیه باکتری‌ها در روده مناسب هستند و ممکن است مسئول التهاب روده، گاز، نفخ و دیگر مشکلات ناراحت‌کننده معده باشند.

 

کدام مواد غذایی ریفلاکس معده را از بین می‌برند؟

 
برنامه غذایی فودمپ، شامل انواع کربوهیدراتی است که هضم سختی دارند و سبب مشکلات گوارشی می‌شوند. از این‌رو، کاهش مصرف غذا‌هایی که حاوی فودمپ هستند، به بهبود هضم، از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش و کاهش وزن، کمک خواهد کرد.
 
با این حال، مصرف بعضی مواد غذایی برای از بین بردن ریفلاکس معده، توصیه می‌شود:
 
زنجبیل: اگر در حد متعادل مصرف شود، یکی از مواد غذایی بسیار مفید در مبارزه با سوزش سر دل است. در طول تاریخ، از زنجبیل به منظور از بین بردن التهاب و مشکلات گوارشی استفاده شده است.
 
موز: این میوه به دلیل PH مناسبی که دارد، یک میان وعده بسیار خوب برای مبتلایان به سوزش سر دل است. خاصیت قلیایی موز منجر به خنثی کردن اسید معده و کمک به تخفیف علائم ریفلاکس می‌شود. البته در معدودی از افراد، همان‌طور که مصرف انواع توت، پرتقال و گریپ فروت، منجر به تولید اسید در معده می‌شود، مصرف موز نیز می‌تواند همین نشانه را ایجاد کند.
 
ماست: به خاطر داشته باشید که در این‌جا منظور، ماست‌های شیرین‌شده و دارای خامه نیست. انواع ماست کم‌چرب یا بدون چربی، موجب کاهش فشار در اسنفکتر (نوعی ماهیچه) تحتانی مری و بالا رفتن سرعت هضم غذا می‌شوند.
 
خربزه: این میوه‌ نیز برای کاهش علائم سوزش سر دل مفید است، اما همانند آن‌چه درباره موز گفته شد، ممکن است در معدودی از افراد، برعکس عمل و علائم را تشدید کند. به همین خاطر، در صورت بروز مشکل، باید از مصرف آن‌ پرهیز شود.
 
سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات، مانند مارچوبه، کلم بروکسل، کلم پیچ و اسفناج، خاصیت قلیایی دارند و در هضم غذا و کاهش اسید معده، مؤثر هستند.
 
بلغور جو: جو دو سر، یکی از بهترین انتخاب‌ها در وعده صبحانه و میان‌وعده روز است. این ماده غذایی، هم سیرکننده است و هم از افزایش اسید معده در داخل مری، جلوگیری می‌کند. جو دو سر را حتی می‌توان با کشمش مصرف کرد، زیرا این توانایی را دارد که اسید کشمش را جذب خود کند.
 
آدامس: موجب افزایش تولید بزاق و کاهش میزان اسید در مری می‌شود. در آدامس‌ها دقت کنید که نوع حاوی نعنا و بدون شکر آن‌ها را انتخاب کنید.
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها