دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
وزیران خارجه ۱۲ کشور از جمله آمریکا در بیانیه مشترکی از آمادگی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه ) استقبال کردند.

به گزارش آوای خزر، به نقل وزارت خارجه آمریکا، وزیران امور خارجه استرالیا، کانادا، دانمارک، فنلاند، آلمان، ایتالیا، هلند، نیوزلند، نروژ، سوئد، انگلیس و آمریکا در بیانیه مشترکی از آمادگی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق برای انتخابات در تاریخ ۱۰ اکتبر استقبال کردند.
وزیران خارجه این ۱۲ کشور در بیانیه خود افزودند این انتخابات زودهنگام فرصتی است تا رای دهندگان عراقی آینده خود را به طور دموکراتیک تعیین کنند.
در این بیانیه آمده است مردم عراق در حال حاضر فرصتی پیدا کرده‌اند تا از حق اساسی خود برای رای دادن استفاده کنند.
در این بیانیه آمده است از تلاش‌های دولت عراق برای اطمینان از یک محیط انتخاباتی امن، آزاد، عادلانه و فراگیر برای همه مردم عراق، از جمله زنان و جوانان، حمایت می‌کنیم.
در ادامه این بیانیه آمده است از تلاش‌های دولت عراق برای اطمینان از این که آوارگان داخلی می‌توانند با خیال راحت در انتخابات شرکت کنند، حمایت می‌کنیم.
وزیران خارجه این کشورها همچنین افزودند ما از همه احزاب می‌خواهیم به قانون و تمامیت روند انتخابات احترام بگذارند.
انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است روز دهم اکتبر برابر با ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ برای انتخاب ۳۲۰ نماینده پارلمان این کشور برگزار شود.
به گزارش ایرنا، سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که رای‌گیری ساعت ۷ صبح روز دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) شروع شده و ساعت ۶ عصر همان روز به صورت الکترونیکی (خودکار) پایان می‌یابد و امکان تمدید زمان رای‌گیری وجود ندارد.
«جمانه الغلاوی» اضافه کرده است که انتقال نتایج رای‌گیری از مراکز و حوزه‌های رای‌گیری به مرکز ملی شمارش آرا در کمیسیون عالی مستقل انتخابات با دستگاه «ثریا» (ارتباط ماهواره‌ای) انجام می‌شود و انتقال صندوق‌های رای‌گیری در حیطه مسوولیت کمیته امنیتی عالی انتخابات عراق خواهد بود.
به گفته وی، نتائج رای‌گیری خاص نیروهای امنیتی، آوارگان و زندانیان ۲۴ ساعت پس از پایان رای‌گیری عمومی در عراق اعلام می‌شود.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: