دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
حاجی‌دلیگانی :
عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس از برگزاری جلسه‌ای با محوریت بررسی موضوع افزایش حقوق‌ها خبر داد و گفت: این جلسه ظرف ۲ هفته آینده با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، مرکز پژوهش‌ها مجلس و دیوان محاسبات برگزار خواهد شد.

دولت حقوق‌های بالا را تا ۱۸ درصد هم افزایش داده است/ جلسه برری ابعاد مصوبه افزایش حقوق کارمندان دو هفته آینده برگزار می‌شودبه گزارش آوای خزر؛حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به مصوبه افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی، گفت: در راستای مصوبه افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی و انتقادات به این موضوع، رئیس مجلس شورای اسلامی ماموریتی به آقای قاضی‌زاده‌هاشمی(عضو هیئت رئیسه مجلس) دادند تا این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.


وی تاکید کرد: پیرو این ماموریت، جلسه‌ای با ریاست آقای قاضی‌زاده‌هاشمی و با حضور بنده و آقای حاجی بابایی و نمایندگانی از دولت، مرکز پژهش‌ها و دیوان محاسبات برگزار شد. در آن جلسه گفته شد که اگر ملاک در افزایش حقوق‌ها مصوبه مجلس باشد، دولت تخلف کرده است، اما اگر دولت تفسیر دیگری از قانون دارد با این موضوع بررسی شود البته ذکر این نکته هم مهم است که قانون اخیر ملاک عمل است و نه قوانین قبلی.
 
برداشت همه نمایندگان از مصوبه این بود که حقوق کارکنان دولت ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق  داشته باشد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: همچنین باید گفت که  برداشت همه نمایندگان از مصوبه این بود که حقوق کارکنان دولت ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشد و تا ۱۰ درصد حقوق محاسبه شود.

این نماینده مجلس با اشاره به  اجرای مصوبه مجلس و افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها به نسبت دریافتی، اظهار داشت: دولت در این بخش، حقوق‌های بالا را تا سقف ۱۸ درصد و اما حقوق‌های پایین را تا ۲.۳ دهم درصد افزایش داده است این درحالی است که قانون صراحتا در این موضوع اشاره داشته که افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان دولت در سال ۹۸ تغییرناپذیر است و تنها ۱۰ درصد افزایش حقوق به میزان دریافتی، باید مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: البته پیرو جلسه آقای قاضی‌زاده هاشمی با نمایندگان و مسئولین دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس مقرر شد تا دیوان محاسبات ظرف یک هفته بررسی‌هایی مجددی مبنی بر حقوق لایه‌های اقشار داشته باشد تا با در نظر گرفتن این گزارش، در جلسه بعدی، جمع‌بندی صورت گیرد. این جلسه دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۰
 
منبع: میزان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: