دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
پیش از اینکه نمونه قرارداد خرید دستگاه دست دوم را بنویسیم باید به خوبی کالای مورد معامله را بررسی کنیم تا با مشکل روبرو نشویم.

به گزارش آوای خزر، قرارداد خرید کالای دست دوم یکی از انواع قرارداد خرید کالا است. امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت اجناس نو در بازار، بسیاری از مردم به سمت خرید کالای دست دوم رفته‌اند تا با صرف هزینه کمتر کالای مورد نظر خود را خریداری و از آن استفاده کنند. برای خرید کالای دست دوم باید در نظر داشت که ممکن است دستگاهی عمر مفیدش تمام نشده باشد و فروشنده به دلایلی آن را بفروشد و این دستگاه، بتواند به خوبی مورد استفاده ما قرار بگیرد و ما را از خرید جنس نو همان کالا، بی نیاز کند.
شرایط قرارداد خرید کالای دست دوم
نکات قبل از تنظیم نمونه قرارداد خرید دستگاه دست دوم
پیش از اینکه نمونه قرارداد خرید دستگاه دست دوم را بنویسیم باید به خوبی کالای مورد معامله را بررسی کنیم تا با مشکل روبرو نشویم. بهتر است قبل از تنظیم نمونه قرارداد خرید دستگاه دست دوم، در نظر داشته باشیم که ممکن است کالای دست دوم از کار افتاده یا ضعیف باشد، ولی در ظاهر سالم به نظر برسد یا ممکن است ظاهر خوبی نداشته باشد، ولی به خوبی کار کند و کیفیت آن، همچنان حفظ شده باشد.

کارشناسی قبل از تنظیم قرارداد فروش دستگاه دست دوم
پیش از خرید هر وسیله‌ای بهتر است که با کارشناس آن دستگاه یا افرادی که در زمینه آن، اطلاعاتی دارند مشورت شود. قبل از اینکه نمونه قرارداد فروش دستگاه دست دوم را بنویسیم باید کالای مورد نظر را به اهل فن و کارشناس نشان دهیم تا با مشاهده دستگاه، ویژگی‌های آن‌را توضیح دهد و اگر دستگاه معیوب است یا ایراداتی دارد که به ظاهر مشخص نیست ما را آگاه کند. اگر موضوع قرارداد در نمونه قرارداد فروش دستگاه دست دوم لوازم الکتریکی باشد، نیازمند دقت و توجه بیش‌تری است، زیرا میزان خطا در این وسایل بیش‌تر است. ممکن است عیب کالا تا چند ساعت معلوم نباشد و بعد از چند ساعت کار با آن، مشخص شود که معیوب است.

راه حل این مشکل این است که برای دستگاهی که خریداری شده از فروشنده مدت مشخصی برای تست بگیریم. برای مثال، ۴۸ یا ۷۲ ساعت معین شود. مراجعه به کارشناس سبب می‌شود تا با اطمینان خاطر از سالم بودن کالای مورد نظر و اعتماد بیش‌تری نمونه قرارداد فروش دستگاه دست دوم نوشته شود.

نمونه قرارداد فروش دستگاه صنعتی دست دوم
با توجه به قیمت بالای دستگاه‌های صنعتی، صاحبان کارخانه‌ها تصمیم می‌گیرند با صرف هزینه کمتر، یک دستگاه دست دوم بخرند تا جایگزین دستگاه قبلی شود. خرید و جایگزینی این دستگاه باعث توفیق کارخانه می‌شود. زیرا معمولاً دستگاهی با یک برند معروف و معتبر با کارآیی بالا جایگزین دستگاه قبلی می‌شود. اما گاهی ممکن است دستگاهی که خریداری شده با اینکه در ظاهر سالم به نظر می‌رسد، معیوب باشد؛ برای مثال، این دستگاه بعد از ۵ ساعت کار متوقف شود و مشخص شود که ایراد دارد و به خوبی کار نمی‌کند. در این صورت، خریدار دستگاه حق دارد قرارداد را فسخ کند یا اَرش دریافت کند.

در زمان خرید دستگاه‌های صنعتی دست دوم نیاز است که نمونه قرارداد فروش دستگاه صنعتی دست دوم تنظیم شود تا طرفین بتوانند با استناد به آن، از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

در نمونه قرارداد فروش دستگاه صنعتی دست دوم باید یک زمان تست برای دستگاه مشخص شود تا پس از تست دستگاه، مشخص شود عملکرد به چه صورت است. اگر این دستگاه معیوب بود با توجه به حق فسخ پیش بینی شده در متن قرارداد، خریدار می‌تواند قرارداد را فسخ کند.

نمونه قرارداد خرید کالای دست دوم از دیدگاه قانونی
به دلیل اینکه نمونه قرارداد خرید کالای دست دوم، بیع (خرید وفروش) است، بنابراین قوانین عقد بیع در مورد آن جاری می‌شود.
شرایط قرارداد خرید کالای دست دوم
در ماده ۳۸۸ قانون مدنی آمده است که اگر قبل از تحویل کالای دست دوم، در آن نقصی به وجود آید خریدار می‌تواند معامله را فسخ کند. برای مثال، یک تلویزیون دست دوم را در نظر بگیرید که به خریدار نشان داده شده است و دو طرف برای خرید و فروش آن توافق کرده‌اند، اما قبل از اینکه به خریدار تحویل داده شود در آن نقصی به وجود آمده است. در اینجا، خریدار حق دارد قرارداد را فسخ کند.

مطابق ماده ۳۸۷ قانون مدنی، اگر قبل از اینکه کالای دست دوم به مشتری تحویل داده شود، بدون تقصیر فروشنده تلف شود، قرارداد خود به خود فسخ می‌شود و پول خریدار به او پس داده می‌شود.

طبق ماده ۴۱۰ قانون مدنی اگر خریدار، کالای دست دوم را ندیده است و فقط با توجه به اوصافی که فروشنده گفته است آن را بخرد و بعد از دیدن آن، متوجه شود که اوصاف و مشخصاتی که فروشنده گفته را ندارد، خریدار اختیار دارد که کالا را به همان شکل که هست قبول کند یا می‌تواند قرارداد خرید کالای دست دوم را فسخ کند.

مطابق ماده ۴۱۳ قانون مدنی، اگر خریدار کالای دست دوم را ببیند و به اعتماد این مشاهده، قرارداد را امضاء کند، و بعد ازآن، مشخص شود که کالا اوصاف ذکر شده را ندارد، در این‌جا هم خریدار اختیار فسخ دارد.

ماده ۴۳۱ و ۴۳۵ قانون مدنی و قرارداد خرید کالای دست دوم
طبق ماده ۴۳۱ قانون مدنی، اگر در یک قرارداد خرید کالای دست دوم، چند چیز با هم فروخته شود و قیمت هرکدام مشخص شده باشد، اگر بعضی از آن‌ها معیوب باشد، خریدار باید همه کالا‌هایی را که خریده به فروشنده برگرداند و پولش را پس بگیرد یا می‌تواند این اموال را نگه دارد و از فروشنده اَرش بگیرد. خریدار نمی‌تواند تبعیض کند و بگوید این کالایی که معیوب است را نمی‌خواهم، ولی اینکه سالم است را می‌برم. مگر اینکه فروشنده به این کار رضایت دهد.

در ماده ۴۳۵ درباره خیار عیب گفته است. یعنی اگر خریدار کالای دست دوم را خرید و متوجه شد که این کالا معیوب است باید فورا آن را به فروشنده اطلاع دهد، زیرا خیار عیب فوری است. برای مثال، اگر خریدار یک ماشین لباس شویی خریده است و بعد متوجه شده که ماشین خوب کار نمی‌کند و موتور آن ضعیف است، باید همان زمان به فروشنده اطلاع دهد و قرارداد خرید کالای دست دوم را فسخ کند؛ یعنی نمی‌تواند بعد از اینکه متوجه عیب ماشین لباس شویی شد، یک ماه بعد بیاید و به خریدار بگوید که این وسیله معیوب بود. در این صورت از او پذیرفته نمی‌شود، زیرا خیار عیب، فوری است.

نمونه قرارداد خرید کالای دست دوم چه نوع قراردادی محسوب می‌شود؟
نمونه قرارداد خرید کالای دست دوم یک قرارداد فروش کالا است. این قرارداد یک قرارداد لازم است یعنی طرفین نمی‌توانند این قرارداد را جز در مواردی که درقانون و در قرارداد پیش بینی شده است بر هم بزنند. قرارداد خرید کالای دست دوم یک قرارداد معین است. همچنین یک قرارداد معوض است، زیرا فروشنده در مقابل دریافت مبلغ، کالای خود را به خریدار می‌دهد و مالکیت آن را منتقل می‌کند. این قرارداد، یک قرارداد رضایی است؛ یعنی نیاز به تشریفات خاصی ندارد و با ایجاب و قبول طرفین قرارداد (امضای آن‌ها) تشکیل می‌شود.

موضوع قرارداد
در این قرارداد، موضوع یک یا چند کالای دست دوم است که به خریدار نشان داده شده است و با اوصاف مشخصی تعریف شده است. لازم است مشخصاتی که در قرارداد نوشته می‌شود در کالا وجود داشته باشد. برای مثال: اگر موضوع قرارداد یک عدد یخچال باشد باید ویژگی‌های آن درست، دقیق و کامل نوشته شود و کاملا با یخچالی که خریدار دیده است مطابقت داشته باشد.

برای مثال به کادر قرمز رنگ تصویر زیر توجه کنید. این تصویر، بخشی از قرارداد خرید کالای دست دوم است که توسط تیم حقوقی رکلا تنظیم شده است.

تعهدات طرفین قرارداد
در این قسمت از قرارداد، دو طرف شرایط و تعهدات خود را می‌نویسند. برای مثال، زمان و محل تحویل کالا نوشته می‌شود و طرفین ملزم به رعایت این تعهدات هستند. هرگونه توافق در مورد اجرای قرارداد در این قسمت نوشته می‌شود. در قسمت تعهدات، طرفین می‌توانند توافق خود درباره هزینه حمل کالا و نگهداری آن را بنویسند. همچنین می‌توانند برای تست کالا زمانی را تعیین کنند که خریدار ظرف آن مدت، کالا را تست و بررسی کند.

دو طرف قرارداد خرید کالای دست دوم می‌توانند برای این شرایط، ضمانت اجرا در نظر بگیرند. در این صورت، اگر تعهدات از طرف هرکدام از طرفین رعایت نشد طرف دیگر حق دارد قرارداد را فسخ کند و جریمه دریافت کند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار