دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱
مراسم تجلیل از مدال‌آوران مازندرانی کشتی در مسابقات قهرمانی جهان با حضور وزیر ورزش و جوانان در بابلسر برگزار شد.

به گزارش آوای خزر، مراسم تجلیل از کشتی‌گیران مدال‌آور مازندرانی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ با حضور وزیر ورزش و جوانان در بابلسر برگزار شد و از قهرمانان، پیشکسوتان، خانواده‌های مدال‌آوران، خانواده شهید شاخص ورزش مازندران شهید حسن فقیهی و مربیان شاخص کشتی مازندران با حضور وزیر ورزش و جوانان و اهدای جوایزی از سوی مسئولان و برخی فعالان بخش خصوصی تجلیل شدند.

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم اظهار کرد: مازندران سرزمین دلاورمردان و قهرمانان است که همواره ارزش‌های فوق‌العاده‌ای در عرصه‌های مختلف برای میهن آفرید. از شهدای دفاع مقدس در لشکر پرافتخار ۲۵ کربلا تا شهدای مدافع حرم به ویژه در حماسه خان‌طومان در سوریه که همیشه در یاد ما هستند. ورزشکاران این استان و به ویژه کشتی‌گیران مازندرانی هم همیشه در آوردگاه‌های معتبر جهانی و بین‌المللی پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند.

عباس سجادی افزود: اگر قرار است فرهنگی در یک جامعه از نسلی به نسل دیگر منتقل شود یکی از کارها اسطوره‌سازی است. امیدواریم این کار از بهترین‌های ورزش اول‌مان یعنی کشتی در مازندران که مهد این ورزش است به درستی انجام شود. کار دوم و خوبی که باید انجام شود مستندسازی و تاریخ‌سازی است. این گام مهم باید در تاریخ‌سازی ورزش باشد. ورزش نیاز به ثبت در تاریخ دارد.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین نیازهای قهرمانان اظهار کرد: ورزشکار نیاز به مسکن و امنیت شغلی و آرامش روانی دارد. نباید نگران آسیب‌دیدگی و شرایط مالی پس از پایان دوران قهرمانی باشد. بر ما این تکلیف مشخص است که در وزارت ورزش و جوانان با مشورت مجلس و دولت و حمایت رئیس‌جمهور این مشکلات را حل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: به عنوان شخصی که سابقه حضور در عرصه ورزش قهرمانی را دارم این مشکل را تجربه کردم که به دلیل مشکلات مالی از ورزش قهرمانی کناره‌گیری کنم. در ۳۲ سالگی که برای قهرمانان دو و میدانی بهترین سن مدال‌آوری و کسب رتبه محسوب می‌شود ناچار بودم سه جا کار کنم و هر روز دو جلسه تمرین هم داشته باشم. فشار کار برای تأمین مخارج زندگی سبب شد که به مرور نتوانم خودم را آماده نگه دارم و ناچار شدم از ورزش قهرمانی کناره‌گیری کنم. این بخشی از واقعیات ورزش ماست.

سجادی تصریح کرد: در جلسه‌ای که اخیرا همراه با قهرمانان پارالمپیک با مقام معظم رهبری داشتیم یکی از قهرمانان از حل نشدن مشکل اشتغالش گلایه کرد. مقام معظم رهبری همانجا امر کردند که مشکل بلافاصله حل شود. فردای آن روز موضوع را در هیئت دولت مطرح کردم و بلافاصله رئیس‌جمهور دستور جذب این قهرمانان را صادر کردند و مشکل آن قهرمانان حل شد. این نگاه در دولت وجود دارد که نیازهای قهرمانان را برای استمرار افتخارآفرینی برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از دو سال و هشت ماه دیگر المپیک داریم. کسی که می‌خواهد دو سال دیگر مدال بیاورد الان باید در تراز جهانی باشد که همین قهرمانان مدال‌آور مسابقات جهانی نروژ هستند. این تکلیف ما را سنگین می‌کند. چون باید روحیه و جسم این قهرمانان را حفظ کنیم و مقدمات آرامش روانی و معیشتی آنان را فراهم کنیم. کسب این مدال‌ها بین همه گرفتاری‌های اقتصادی جامعه، نشاط و شادابی خوبی بین مردم تزریق کرد. این توفیقات ورزشی نمادی از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار: سهم ورزش مازندران از اعتبارات ملی افزایش یابد

استاندار مازندران گفت: برای حمایت از ورزش مازندران باید عدالت در توزیع اعتبارات ورزشی برقرار شود و به تناسب استعداد و سرمایه‌ای که در این استان وجود دارد برای آن سهم قائل شویم.

احمد حسین‌زادگان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران مازندرانی کشتی در مسابقات قهرمانی جهان که با حضور وزیر ورزش و جوانان در بابلسر برگزار شد، گفت: مازندران اثبات کرده که هر میزان سرمایه‌گذاری در آن انجام شود چند برابر برای کشور برداشت می‌شود. ما در استان تلاش می‌کنیم با کمک مردم و مسئولان و سرمایه‌گذاران موانع ورزش استان را کنار بزنیم، اما این فرآیند قابل استمرار نیست. مگر این که دولت سهم مازندران را بر اساس استعدادهای این استان بپردازد.

وی افزود: به نظر خواسته و درخواست معقولی است که ورزش مازندران به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد. این که عدالت با مساوات تفاوت دارد اینجا خودش را نشان می‌دهد. یعنی باید بر اساس ظرفیت این استان که بخش مهمی از افتخارات ورزشی کشور را به دست آورده در توزیع اعتبارات به آن توجه شود.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: منکر زحمات عزیزان در استان‌های دیگر نیستم و اعتراضی هم به گسترش زیرساخت‌های ورزشی در این استان‌ها ندارم. قطعا باید در آن استان‌ها هم توجه شود تا استعدادها رشد کنند، اما مازندران استان شرایط متفاوتی دارد و به دلیل نبود صنایع بزرگ امکان بهره بردن از حمایت‌های مالی این صنایع نیز وجود ندارد.

حسین‌زادگان اظهار کرد: ما در مازندران شرکت‌های بزرگ خصولتی مانند زیرمجموعه‌های شرکت شستا را نداریم. به همین دلیل نیز در تمام رشته‌های ورزشی مشکل تیمداری داریم. اگر تعداد معدودی از فعالان بخش خصوصی مانند حامی مالی نساجی و برخی تیم‌های کشتی نباشند قطعا در استان دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: وجود شرکت‌های بزرگ صنعتی در استانی مانند اصفهان سبب شده که ورزش این استان‌ها از حامیان مالی مناسبی برخوردار باشد، اما سهم مازندران از این حمایت‌ها به دلیل مولد بودن در بخش کشاورزی و مستقر نبودن صنایع بزرگ صفر است.

استاندار مازندران با اشاره به حضور عباس سجادی در رأس وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این‌که یک مدال‌آور و قهرمان ورزش کشور در رأس وزارت ورزش قرار بگیرد می‌تواند اثربخش باشد. انتظار ما این است که وزیر محترم دولتی که یکی از اولویت‌هایش عدالت در توزیع اعتبارات و توجه بیشتر به استعدادها در استان‌هاست توجه ویژه‌ای به مازندران داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: یک مشکل اساسی که در ورزش داریم اشتغال قهرمانان است که خوشبختانه نمایندگان استان برای رفع آن مکاتبه و پیگیری‌هایی انجام دادند و امیدواریم مشکل اساسی که رفع اشتغال قهرمانان است رفع شود.

حسن رنگرز: نگاه به ورزش مازندران باید ویژه و متمایز باشد

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: افزون بر نیمی از افتخارات ورزش کشور توسط جامعه ورزش مازندران رقم خورده که این انتظار را ایجاد می‌کند تا نگاه به مازندران به عنوان یکی از ارکان مهم ورزش کشور، خاص و ممتاز و متمایز دیده باشد.

به گزارش آوای خزر، حسن رنگرز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران مازندرانی کشتی در مسابقات قهرمانی جهان که با حضور وزیر ورزش و جوانان در بابلسر برگزار شد اظهار کرد: یک اتفاق بزرگ برای اولین بار در ورزش کشور رخ داد که شاید بتوان آن را نقطه عطفی برای توسعه ورزش در رشته‌های مختلف دانست.

وی افزود: هدف برگزاری مراسم تجلیل از افتخارآفرینی بی‌نظیر دلاورمردان کشتی ما در مسابقات جهانی نروژ این بود که بگوییم قدردان افتخارات کم‌نظیری هستیم که با بضاعت حداقلی به دست آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد: به عنوان خادم جامعه ورزش و پیشکسوتان و قهرمانان عاجزانه به عنوان یک کارشناس ورزش و عضوی از ورزش استان عنوان می‌کنم که برای استقرار و تکرار این افتخارات کاری بس دشوارتر پیش رو داریم.

رنگرز تصریح کرد: در همه ادوار المپیک مازندران به تنهایی حدود یک سوم از طلاهای ایران در المپیک را به دست آورد. در همین رقابت‌های جهانی نروژ مازندران ۲۵ درصد مدال‌های طلا را کسب کرد. تیم ملی کشتی آزاد ما با افتخارآفرینی ۶ کشتی‌گیر مازندرانی به بر سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد و در کشتی فرنگی هم با کسب دو طلا توسط محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی دو اتفاق ویژه افتاد. کسب نخستین طلای سنگین وزن فرنگی برای ایران اتفاقی بسیار مهم بود.

وی افزود: از رئیس‌جمهور محترم به دلیل پاسخی که به مطالبات ورزشی‌ها در انتخاب وزیر ورزش با معرفی دکتر سجادی به مجلس دادند سپاسگزاریم و امیدواریم که با اراده و همراهی جامعه ورزش و تدبیر و دوراندیشی دکتر سجادی اتفاقات بزرگی برای ورزش کشور محقق شود.

این مسئول اظهار کرد: در مازندران از گلوگاه تا رامسر استعدادهای برتر و ویژه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی داریم که با حمایت و توجه می‌توانند برای کشور افتخار کسب کنند. تکرار و ادامه این موفقیت‌ها نیازمند نگاه ویژه به مازندران از سوی مدیران ملی و دولت است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار